'Verwachtingen Grand Theft Auto 6 misschien iets te hoog'
Nieuws

'Verwachtingen Grand Theft Auto 6 misschien iets te hoog'

De Nederlandse ontwikkelaar Obbe Vermeij, die voorheen bij Rockstar Games werkte, verwacht dat Grand Theft Auto 6 minder verschilt van zijn voorganger dan fans verwachten. Die te hoge verwachtingen zouden weleens tot teleurstelling kunnen leiden.

Dat zegt Vermeij in gesprek met de Braziliaanse YouTuber SanInPlay. De ontwikkelaar werkte veertien jaar bij Rockstar Games, maar vertrok in 2009. Hij maakte tijdens zijn dienstverband onder meer de technologische sprong voorwaarts van GTA: San Andreas naar GTA 4 mee. Die was logischerwijs enorm - men ging immers van PlayStation 2 naar PlayStation 3 - maar dat geldt niet voor de sprong tussen de vorige en huidige generatie consoles. “Daarom denk ik dat GTA 6 niet zo gek veel gaat verschillen van GTA 5”, zegt Vermeij. “Men heeft misschien iets te hoge verwachtingen.”

Watch on YouTube

Desondanks zegt Vermeij, die zoals gezegd al ruim vijftien jaar niet meer bij Rockstar Games werkt, erg enthousiast te zijn over Grand Theft Auto 6. “Vooral de sfeer van Miami vind ik erg mooi. Dat shot van het strand waarin iedereen iets anders lijkt te doen, blaast me werkelijk omver. Elk personage heeft zijn eigen, unieke animaties. Dat ziet er geweldig uit”, aldus Vermeij.

Grand Theft Auto 6 werd in december vorig jaar officieel aangekondigd. Verder is er nog niets bekend over de game, behalve dat hij in het najaar van 2025 moet verschijnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Terugkerende GTA Online-spelers ontvangen extra in-game geld
Nieuws

Terugkerende GTA Online-spelers ontvangen extra in-game geld

Een miljoen aan in-game geld wanneer men inlogt

Rockstar Games heeft een actie lopen in GTA Online, de online modus van Grand Theft Auto 5. Spelers die een tijdje niet zijn ingelogd en dat weer doen, ontvangen een groot bedrag aan in-game geld.

Het aanbod geldt voor alle GTA Online-spelers die de afgelopen zestig dagen (of langer) niet hebben ingelogd. Zij kunnen op een 'Claim Now'-knop op Rockstars website klikken en vervolgens in hun Rockstar-account inloggen.

Wanneer het bovenstaande gedaan wordt, ontvangt men een miljoen dollar aan in-game geld. Als men een in-game Shark Card koopt - specifiek de Great White, Whale of Megalodon - ontvangt men nog eens anderhalf miljoen dollar aan in-game geld. Wanneer er ook nog eens een GTA+-abonnement wordt afgesloten, komt daar nog eens 500.000 dollar bovenop.

Shark Cards en een GTA+-abonnement kosten overigens echt geld, dus alleen de eerste miljoen dollar kan geheel kosteloos geclaimd worden - zolang men dus zestig dagen of langer niet heeft ingelogd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Budget nieuwe Housemarque-game Saros vergelijkbaar met Alan Wake 2
Nieuws

Budget nieuwe Housemarque-game Saros vergelijkbaar met Alan Wake 2

Overname van de studio door Sony droeg bij aan de totstandkoming van de game

Het ontwikkelbudget van Saros, de nieuwe game van Returnal-ontwikkelaar Housemarque, zou vergelijkbaar zijn met die van Alan Wake 2.

Dat valt in een artikel van de Finse publicatie Helsingin Sanomat (via VGC) te lezen. Hoewel er geen precieze bedragen worden genoemd, zijn de ontwikkel- en marketingkosten van Remedy's Alan Wake 2 bij elkaar naar schatting 70 miljoen euro. Het budget van Saros moet dus ongeveer vergelijkbaar zijn.

Ilari Kuittinen, de medeoprichter en CEO van Housemarque, benadrukt daarnaast dat de game niet tot stand had kunnen komen zonder dat Sony de studio over had genomen. Volgens Kuittinen droeg het feit dat Sony dergelijke bedragen uit kon geven aan first-party games bij aan de keuze van Housemarque om in zee te gaan met de uitgever. Verder liet de CEO weten dat de ontwikkeling van de game in 2022 is begonnen.

Saros werd begin dit jaar aangekondigd tijdens een State of Play-uitzending. De nieuwe game van Housemarque is exclusief in ontwikkeling voor PlayStation 5 en speelt zich af op de verloren gekoloniseerde planeet Carcosa. Daar vindt een dreigende zonsverduistering plaats, waarbij hoofdpersonage Arjun Devraj naar antwoorden zoekt.

Hoewel er nog veel rondom de game in mysterie is gehuld, lijken spelers net als in Returnal regelmatig dood te gaan. Een verschil is echter dat men het hoofdpersonage en zijn wapens ditmaal kan uitrusten met permanente upgrades, zodat men elke keer sterker wordt. Daarbij verandert de spelwereld na elke dood.

Saros moet ergens in de loop van 2026 verschijnen. Ergens later dit jaar volgen de eerste gameplaybeelden. Hieronder is de onthullingstrailer nogmaals te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!