'Verhalende Grand Theft Auto 5-dlc geannuleerd vanwege GTA Online-opbrengsten'
Gamer.nl
Nieuws

'Verhalende Grand Theft Auto 5-dlc geannuleerd vanwege GTA Online-opbrengsten'

De 'Agent Trevor'-dlc zou ongeveer op de helft van de ontwikkeling zijn geannuleerd

De geplande verhalende downloadbare content voor de singleplayercampagne van Grand Theft Auto 5 zou zijn geannuleerd omdat er zoveel met GTA Online werd verdiend.

Dat claimt Joseph Rubino, die senior camera artist en virtuele cinematograaf was bij Rockstar Games, aan YouTube-kanaal SanInPlay (via VGC). Er gingen al langer theorieën dat er geen singleplayer-dlc voor GTA 5 uitgebracht werd vanwege het succes van de online modus, maar Rubino lijkt dus nu dus te bevestigen.

Rubino laat weten dat hij aan de singleplayeruitbreiding rondom Trevor werkte voordat het werd geannuleerd. "Dat was min of meer mijn ding. (...) De teams werden in tweeën gesplitst, ik werd op GTA Online en deze dlc gezet, en een gedeelte van het team overlapte en begon met Red Dead Redemption 2."

Vervolgens vertelt Rubino waarom de dlc uiteindelijk niet afgemaakt werd. "GTA Online kwam uit, en het leverde zoveel geld op en mensen vonden het zo tof dat het lastig was om te beargumenteren hoe een losstaande (singleplayer)uitbreiding daar tegenop kon boksen. Terugkijkend had het misschien gelukt, maar het was een zakelijke beslissing die gemaakt werd."

Rubino geeft aan dat het hem wel iets deed dat de dlc geannuleerd werd. "Ik werd er een beetje zuur van. Ik had zoiets van, 'yo, what the fuck mensen, dit is tof, laten we ermee doorgaan, laten we het afmaken.'" Rubino geeft daarbij ook aan dat verschillende elementen uit de dlc uiteindelijk in GTA Online zijn toegevoegd.

Eerder dit jaar bevestigde acteur Steven Ogg, die de rol van Trevor speelt in de game, al dat er singleplayer-dlc in ontwikkeling was voor de game. "Trevor zou undercover gaan, hij werkte samen met de FBI. We hebben wat dingen geschoten rondom 'James Bond Trevor', waar hij nog altijd een soort klaploper was, maar hij wel zijn best deed. Maar toen verdween het simpelweg en heeft (Rockstar) er nooit iets mee gedaan."

Inmiddels werd Rockstar Games al geruime tijd aan Grand Theft Auto 6, dat in het najaar 2025 uit moet komen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Bekijk hier de onthullingstrailer.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!