Take-Two geeft update over Grand Theft Auto 6-releaseperiode
Nieuws

Take-Two geeft update over Grand Theft Auto 6-releaseperiode

Bedrijf lijkt behoorlijk zeker van het najaar van 2025

Uitgever Take-Two Interactive heeft een update gegeven over de geplande releaseperiode van Grand Theft Auto 6: die staat nog altijd op het najaar van 2025.

Dat meldde het bedrijf bij het bekendmaken van zijn kwartaalcijfers. Afgelopen voorjaar werd al gemeld dat het langverwachte openwereldspel van Rockstar Games ergens in het najaar van 2025 moet verschijnen, en dat is dus nog altijd het plan.

Aan Variety liet CEO Strauss Zelnick daarbij weten dat de game niet kort voor of na Borderlands 4 uitkomt. Die game staat gepland om ergens tussen 1 april 2025 en 31 maart 2026 te verschijnen. "We kunnen wel stellen dat we geen grote releases onnodig dicht bij elkaar uitbrengen."

Zelnick praatte daarnaast met CNBC over het proces van een releasedatum voor een game bepalen. "Er zijn elementen die we daadwerkelijk kunnen meten, zoals de hoeveelheid bugs in een game, en we willen er zeker van zijn dat er zo weinig mogelijk bugs zijn voordat we een game uitbrengen."

Hij vervolgt: "Maar in het geval van een buitengewone game zijn er ook buitengewone verwachtingen. Het draait niet zozeer om bugs, maar om het creëren van een ervaring die men nooit eerder heeft gezien. Rockstar Games streeft perfectie na, en perfectie is lastig te meten - het is eerder subjectief dan objectief."

Is het dan ook mogelijk dat Grand Theft Auto 6 het najaar van 2025 niet gaat halen en later uitkomt? "Er vindt uitstel plaats in deze industrie en daar zijn we niet immuun voor", concludeert Zelnick. "Maar we hebben voor deze timing gekozen omdat we daar erg zeker van zijn."

Grand Theft Auto 6 werd eind vorig jaar onthuld middels een eerste trailer, die hieronder bekeken kan worden. De game speelt zich af in Vice City en omstreken, gebaseerd op Miami in de Verenigde Staten, en draait om twee hoofdpersonages, Lucia en Jason. Het spel komt naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Take-Two maakte overigens ook bekend dat het bedrijf het uitgeverslabel Private Division heeft verkocht. Het is op moment van schrijven niet bekend aan wie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!