Monster Hunter Wilds-bèta begonnen voor PS Plus-abonnees
Mensen met een spinnenfobie zijn ook welkom
De open bèta voor Monster Hunter Wilds is vanochtend vroeg van start gegaan voor PlayStation 5-eigenaren met een PlayStation Plus-abonnement.
Vorige week werden de precieze data en tijden van de bèta al onthuld. De bèta is nu dus begonnen, al kunnen op moment van schrijven alleen nog PlayStation Plus-eigenaren ermee aan de slag. Het maakt daarbij niet uit welke 'tier' van PS Plus men heeft. Deze vroege versie van de bèta eindigt op 31 oktober om 03:59 uur Nederlandse tijd.
Vanaf 1 november kunnen vervolgens alle PS5-, Xbox Series- en Steam-gamers de bèta uitproberen. Daarbij wordt cross-play ondersteund. De bèta loopt tot 4 november om 03:59 Nederlandse tijd en bevat de optie om een personage te creëren, een klein gedeelte van het verhaal en de Doshaguma-jacht. Geboekte progressie kan meegenomen worden naar de volledige game.
Overigens zijn de eerste spelers er achter gekomen dat de game - en dus ook de bèta - een optie genaamd ‘Arachnophobia Assistance’ bevat. Wanneer men dit aanzet wordt "de verschijning van wezens met een grotere hoeveelheid poten, zoals spinachtigen en insecten aangepast". Zo valt in een van onderstaande tweets te zien dat het dit soort monsters in een soort blobachtige wezens verandert.
Monster Hunter Wilds bevat volgens de ontwikkelaar meer details qua monsters en ecosystemen dan ooit tevoren. De game komt op 28 februari 2025 uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.
Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop ging eerder dit jaar al aan de slag met een previewversie van de game: "Voor het eerst kun je tijdens een missie twee wapens tegelijk meenemen. Wisselen daartussen is eenvoudig: als je op je reptiel rondrijdt, druk je op een knop om snel te schakelen. Je kunt ervoor kiezen om twee verschillende wapentypes mee te nemen, zoals een hamer om vijanden knock-out te slaan en een zwaard om staarten af te hakken. Maar het is ook mogelijk om twee van hetzelfde type wapen te selecteren. Zo kun je bijvoorbeeld beginnen met een wapen met het slaapelement om een monster te verdoven en daarna te bombarderen. Is dat eenmaal gelukt, dan kun je een wapen met het juiste element kiezen voor maximale schade."