Monster Hunter Wilds-bèta begonnen voor PS Plus-abonnees
Nieuws

Monster Hunter Wilds-bèta begonnen voor PS Plus-abonnees

Mensen met een spinnenfobie zijn ook welkom

De open bèta voor Monster Hunter Wilds is vanochtend vroeg van start gegaan voor PlayStation 5-eigenaren met een PlayStation Plus-abonnement.

Vorige week werden de precieze data en tijden van de bèta al onthuld. De bèta is nu dus begonnen, al kunnen op moment van schrijven alleen nog PlayStation Plus-eigenaren ermee aan de slag. Het maakt daarbij niet uit welke 'tier' van PS Plus men heeft. Deze vroege versie van de bèta eindigt op 31 oktober om 03:59 uur Nederlandse tijd.

Vanaf 1 november kunnen vervolgens alle PS5-, Xbox Series- en Steam-gamers de bèta uitproberen. Daarbij wordt cross-play ondersteund. De bèta loopt tot 4 november om 03:59 Nederlandse tijd en bevat de optie om een personage te creëren, een klein gedeelte van het verhaal en de Doshaguma-jacht. Geboekte progressie kan meegenomen worden naar de volledige game.

Overigens zijn de eerste spelers er achter gekomen dat de game - en dus ook de bèta - een optie genaamd ‘Arachnophobia Assistance’ bevat. Wanneer men dit aanzet wordt "de verschijning van wezens met een grotere hoeveelheid poten, zoals spinachtigen en insecten aangepast". Zo valt in een van onderstaande tweets te zien dat het dit soort monsters in een soort blobachtige wezens verandert.

Monster Hunter Wilds bevat volgens de ontwikkelaar meer details qua monsters en ecosystemen dan ooit tevoren. De game komt op 28 februari 2025 uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop ging eerder dit jaar al aan de slag met een previewversie van de game: "Voor het eerst kun je tijdens een missie twee wapens tegelijk meenemen. Wisselen daartussen is eenvoudig: als je op je reptiel rondrijdt, druk je op een knop om snel te schakelen. Je kunt ervoor kiezen om twee verschillende wapentypes mee te nemen, zoals een hamer om vijanden knock-out te slaan en een zwaard om staarten af te hakken. Maar het is ook mogelijk om twee van hetzelfde type wapen te selecteren. Zo kun je bijvoorbeeld beginnen met een wapen met het slaapelement om een monster te verdoven en daarna te bombarderen. Is dat eenmaal gelukt, dan kun je een wapen met het juiste element kiezen voor maximale schade."

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error