'Grand Theft Auto 6 gaat er echt zo uitzien', aldus voormalige Rockstar-werknemer
Nieuws

'Grand Theft Auto 6 gaat er echt zo uitzien', aldus voormalige Rockstar-werknemer

'Dit spel is erg uitgebreid, daarom duurt het zo lang om te maken'

Volgens voormalige Rockstar Games-animator Mike York gaat de uiteindelijke versie van Grand Theft Auto 6 er op release echt zo uitzien als de eerste trailer.

York, die zes jaar lang als animator aan Grand Theft Auto 5 en Red Dead Redemption 2 werkte bij Rockstar New England, reageerde op de eerder deze week uitgekomen Grand Theft Auto 6-trailer op zijn YouTube-kanaal.

In de video loopt hij door de trailer en geeft hij zijn mening over wat er getoond wordt. Hij benadrukt daarbij dat het om in-game graphics gaat - al zijn het wel met in-game graphics gemaakte filmpjes en geen daadwerkelijke gameplaybeelden.

"Dit is een in-game filmpje. Veel games die je ziet hebben filmpjes, en wanneer die afgespeeld worden is het niet altijd met in-game graphics gemaakt. Het is vaak 'pre-rendered' en dat zie je er aan af. Maar alles dat je in een GTA-game ziet is in-game gemaakt. Elk filmpje. Als je in de verte een gebouw ziet, kun je naar dat gebouw gaan, het beklimmen en er van afspringen. Dit spel is erg uitgebreid, daarom duurt het zo lang om te maken."

York vertelt daarnaast over het feit dat Rockstar-werknemers aan honderdduizenden animaties werken om de game zo levend mogelijk aan te laten voelen. Zo wijst hij naar de scène in de trailer waarin tientallen personages over een strand lopen, waarbij ze allemaal unieke bewegingen uitvoeren. Dit is volgens York alleen mogelijk door zoveel verschillende animaties te maken.

"Ik ben erg onder de indruk over de in-game graphics. Vaak zie je een 'cinematic', maar dat is hier niet het geval. Wanneer je deze game gaat spelen, gaat het er echt zo uitzien. Het gaat er precies zo uitzien. Het wordt ongelooflijk, ik kan niet wachten."

Hieronder is de analyse van de voormalige Rockstar-ontwikkelaar te bekijken. Grand Theft Auto 6 verschijnt in de loop van 2025 op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Bekijk hier de Gamer.nl-analyse van de trailer en hier een vergelijking met echte situaties die zich in Florida hebben afgespeeld.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Saoedi-Arabië zou dlc voor Assassin's Creed Shadows bekostigen
Nieuws

Saoedi-Arabië zou dlc voor Assassin's Creed Shadows bekostigen

Savvy Games Group zou een vinger in de pap hebben

Ubisoft zou werken aan downloadbare content voor Assassin's Creed Shadows die deels door het uit Saoedi-Arabië afkomstige Savvy Games Group wordt bekostigd.

Dat meldt de Franse uitgave Les Echos (via VGC). Na een meeting tussen Ubisoft-CEO Yves Guillemot en Savvy Games Group zou zijn besloten om groen licht te geven aan de dlc. Er zijn verder geen details over de inhoud van de dlc of wanneer deze moet verschijnen.

De geruchten over de dlc zijn opvallend. Niet alleen omdat Ubisoft in eerste instantie geen plannen had voor betaalde dlc voor de game, maar ook omdat Savvy Games Group controversieel is in het Westen. Savvy Games Group is een divisie van het Public Investment Fund van Saoedi-Arabië, dat in het leven is geroepen om Saoedi-Arabië minder afhankelijk van winst gebaseerd op olie te maken.

De controverse is er vanwege de problemen in het land omtrent menselijke rechten. Een deel van de winst die bedrijven maken wanneer ze samenwerken met het Public Investment Fund gaat immers naar het land. Overigens is Ubisoft niet de enige die nu banden lijkt te hebben met het PIF; de organisatie heeft geïnvesteerd in bedrijven als Nintendo, Electronic Arts, Take-Two, Activision en Capcom.

Overigens komt er wel sowieso een gratis uitbreiding voor Assassin's Creed Shadows beschikbaar voor iedereen die de game reserveert. De uitbreiding heeft Claws of Awaji en bevat meer dan tien uur aan extra content. Vorige week is er een trailer van de dlc uitgekomen.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de eerder aangehaalde Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt op 20 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Cody ging onlangs al aan de slag met de game en schreef het volgende: "Assassin’s Creed Shadows wordt een eerbetoon aan feodaal Japan en de franchise zelf, met een mooie balans tussen twee unieke speelstijlen en een spelwereld die uitnodigt tot verkenning. Of je nu als Naoe sluipend vijanden uitschakelt, of als Yasuke een nederzetting verwoest: Shadows maakt indruk. Als deze speelsessie representatief is voor de volledige game, gaat Shadows zowel nieuwe spelers als trouwe volgers van de franchise aanspreken."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation Productions werkt aan reboot van Resident Evil-films
Nieuws

PlayStation Productions werkt aan reboot van Resident Evil-films

Onder andere Netflix en Warner Bros. zouden interesse hebben

PlayStation Productions heeft een nieuwe Resident Evil-film in productie. Het betreft een reboot en staat dus los van eerder verschenen Resident Evil-films.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Zach Cregger, de acteur en regisseur achter de in 2022 verschenen horrorfilm Barbarian, zou de regie en het schrijven van het script op zich nemen. Shay Hatten, die eerder aan Zack Snyders Army of the Dead en John Wick 4 heeft gewerkt, zou meehelpen met het schrijfwerk.

PlayStation Productions - een in 2019 door Sony Interactive Entertainment opgerichte tak van het bedrijf dat zich richt op verfilmingen van gamefranchises - zou de handen ineenslaan met Constantin Film, dat sinds de jaren negentig de rechten op Resident Evil-verfilmingen in handen heeft. Vier verschillende studio's zouden op dit moment bieden op de rechten om de film uit te geven, waaronder Netflix en Warner Bros.

Tussen 2002 en 2016 zijn zes Resident Evil-films uitgekomen met MIlla Jovovich in de hoofdrol. In 2021 kwam er al een rebootfilm uit genaamd Resident Evil: Welcome to Raccoon City. Ook kwam er een live-action-serie uit op Netflix, maar die werd na één seizoen al geannuleerd.

De horrorfranchise van Capcom gaat al sinds de jaren negentig mee en is - onder andere dankzij diverse positief ontvangen remakes - populairder dan ooit. Onlangs bleek nog dat de remake van het vierde deel meer dan negen miljoen keer is verkocht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!