Er werken bijna 260 mensen aan de nieuwe The Witcher-game
Nieuws

Er werken bijna 260 mensen aan de nieuwe The Witcher-game

Nadat de Cyberpunk 2077-uitbreiding uitkomt worden dat er nog veel meer

Er werken inmiddels bijna 260 mensen aan de nieuwe mainline The Witcher-game, zo heeft CD Projekt Red onthuld.

De ontwikkelaar hield onlangs een gesprek met investeerders, en VGC heeft details uit dit gesprek gedeeld. Het bedrijf gaf uitgebreide details over de hoeveelheid ontwikkelaars die aan verschillende projecten werken, waarbij hieronder zelfs een illustratie te zien is waarmee de verdeling van werknemers uitgebeeld wordt.

Duidelijk is dat de meeste aandacht op dit moment uitgaat naar de Phantom Liberty-uitbreiding voor Cyberpunk 2077, die op 26 september uitkomt. Meer details over de inhoud van deze uitbreiding zijn onlangs onthuld.

Het was al geruime tijd bekend dat er een nieuwe hoofdgame in de The Witcher-reeks in ontwikkeling is bij CD Projekt Red. De hoeveelheid werknemers die daar aan werkt, is de afgelopen tijd gestaag gegroeid en staat nu op bijna 260 mensen. Volgens CEO Adam Kiciński zal het leeuwendeel van het team dat aan Phantom Liberty werkt nadat deze uitbreiding uit is overgaan op de ontwikkeling van de The Witcher-game.

Over de nieuwe The Witcher-game, die eerder werd onthuld onder de codenaam Polaris, is nog weinig bekend. Duidelijk is dat het spel op Unreal Engine 5 gaat draaien en een nieuwe trilogie moet inluiden. Eerder dit jaar noemde de ontwikkelaar het spel per ongeluk 'The Witcher 4'. De game komt hoogstwaarschijnlijk niet voor 2025 uit, maar het is de bedoeling dat de complete nieuwe trilogie vanaf Polaris in zes jaar tijd verschijnt.

Zoals eerder bekendgemaakt zijn er nog meer The Witcher-games in ontwikkeling. Zo werkt de studio Fool's Theory aan een remake van de eerste The Witcher-game. Duidelijk is dat dit spel ook op Unreal Engine 5 gaat draaien. Ook werkt The Molasses Flood aan een nog mysterieuze andere The Witcher-game die de codenaam Sirius draagt.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!