Er werken bijna 260 mensen aan de nieuwe The Witcher-game
Nieuws

Er werken bijna 260 mensen aan de nieuwe The Witcher-game

Nadat de Cyberpunk 2077-uitbreiding uitkomt worden dat er nog veel meer

Er werken inmiddels bijna 260 mensen aan de nieuwe mainline The Witcher-game, zo heeft CD Projekt Red onthuld.

De ontwikkelaar hield onlangs een gesprek met investeerders, en VGC heeft details uit dit gesprek gedeeld. Het bedrijf gaf uitgebreide details over de hoeveelheid ontwikkelaars die aan verschillende projecten werken, waarbij hieronder zelfs een illustratie te zien is waarmee de verdeling van werknemers uitgebeeld wordt.

Duidelijk is dat de meeste aandacht op dit moment uitgaat naar de Phantom Liberty-uitbreiding voor Cyberpunk 2077, die op 26 september uitkomt. Meer details over de inhoud van deze uitbreiding zijn onlangs onthuld.

Het was al geruime tijd bekend dat er een nieuwe hoofdgame in de The Witcher-reeks in ontwikkeling is bij CD Projekt Red. De hoeveelheid werknemers die daar aan werkt, is de afgelopen tijd gestaag gegroeid en staat nu op bijna 260 mensen. Volgens CEO Adam Kiciński zal het leeuwendeel van het team dat aan Phantom Liberty werkt nadat deze uitbreiding uit is overgaan op de ontwikkeling van de The Witcher-game.

Over de nieuwe The Witcher-game, die eerder werd onthuld onder de codenaam Polaris, is nog weinig bekend. Duidelijk is dat het spel op Unreal Engine 5 gaat draaien en een nieuwe trilogie moet inluiden. Eerder dit jaar noemde de ontwikkelaar het spel per ongeluk 'The Witcher 4'. De game komt hoogstwaarschijnlijk niet voor 2025 uit, maar het is de bedoeling dat de complete nieuwe trilogie vanaf Polaris in zes jaar tijd verschijnt.

Zoals eerder bekendgemaakt zijn er nog meer The Witcher-games in ontwikkeling. Zo werkt de studio Fool's Theory aan een remake van de eerste The Witcher-game. Duidelijk is dat dit spel ook op Unreal Engine 5 gaat draaien. Ook werkt The Molasses Flood aan een nog mysterieuze andere The Witcher-game die de codenaam Sirius draagt.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages arriveert zoals verwacht op 15 mei
Nieuws

Doom: The Dark Ages arriveert zoals verwacht op 15 mei

Slayen in de middeleeuwen

Eerdere geruchten bleken te kloppen: Doom: The Dark Ages is vanaf 15 mei verkrijgbaar.

Dat werd gisteravond tijdens de Xbox Developer Direct aangekondigd. Daarbij werden er uitgebreide nieuwe beelden getoond, die hieronder zijn te zien. Een van de meest opvallende toevoegingen aan de game is een parry via een schild, waar overigens ook een kettingzaag aan hangt.

Verder bevestigde id Software dat Doom: The Dark Ages geen multiplayeropties bevat. Wel heeft de game de meest uitgebreide singleplayercampagne uit de reeks ooit.

Eerder deze week lekte de mogelijke releasedatum van Doom: The Dark Ages al uit. De game komt naar Xbox Series-consoles, pc en PlayStation 5. Ook zal het spel meteen op Xbox Game pass komen te staan.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens.

Ron Vorstermans woonde een presentatie bij over de nieuwe Doom en is enthousiast in zijn preview: "Open gebieden, een nieuwe setting, die mech: het ziet er allemaal ontzettend geraffineerd uit. id Software heeft duidelijk de ambitie om hier een nog grootser avontuur van te maken. Maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat The Dark Ages een Doom-game wil zijn waarin je lekker kan gaan. Het ziet er zó immens bevredigend uit op het laatste moment een kogel terug te kaatsen, om vervolgens je zaagschild in het hoofd van een of ander hondslelijk duivelskind te werpen. Nee, een schild is niet typisch Doom, maar dit schild is dat zeker wel. Zin in."

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Clair Obscur: Expedition 33 ontvangt 24 april als releasedatum
Nieuws

Clair Obscur: Expedition 33 ontvangt 24 april als releasedatum

De game komt naar Xbox Series-consoles, PS5, pc en Game Pass

De uniek ogende rpg Clair Obscur: Expedition 33 komt op 24 april uit, zo werd gisteravond tijdens de Xbox Developer Direct aangekondigd.

Op die dag komt het spel naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5 en pc (via Steam en Epic Games Store). Daarbij zal de game vanaf die dag ook op Xbox Game Pass komen te staan.

Gedurende de presentatie vertelden de ontwikkelaars over hoe het concept van de game en de ontwikkelaar zelf tot stand kwam, en werd er meer getoond van het spel. In onderstaande nieuwe trailer krijgen kijkers dan ook een goede blik op de aankomende game.

Clair Obscur: Expedition 33 is de debuutgame van ontwikkelaar Sandfall Interactive en speelt zich af in een wereld waar een mysterieuze entiteit genaamd de Paintress de wereld elk jaar opnieuw 'schildert'. Ze plaatst daarbij een vervloekt cijfer op een monoliet waardoor iedereen van die leeftijd in één keer verdwijnt. Het nummer gaat elk jaar omlaag, waardoor steeds jongere mensen verdwijnen.

Vlak voor de jaarlijkse sessie waarbij de Paintress het nummer '33' gaat schilderen, trekt een groep er op uit om haar te stoppen. Deze groep wordt geleid door een man genaamd Gustave. De game biedt turn-based gevechten in een wereld geïnspireerd door de Belle époque-periode. De menu's van de turn-based gevechten worden daarbij op flitsende wijze in beeld gebracht. De spelwereld stelt een fantasievolle en soms haast surrealistische versie van Frankrijk voor.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!