Bungie Creative Studios samengevoegd met PlayStation Studios
Het team gaat ondersteuning bieden voor alle liveservicegames van PlayStation
Diverse Bungie-werknemers zijn bij PlayStation Studios aan de slag gegaan om ondersteuning voor alle liveservicegames van het bedrijf te bieden.
Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan.
Dat blijkt nu dus in werking gezet. Zo valt op de LinkedIn-pagina van Bridget O'Neill, die voorheen de senior director bij Bungie Creative Studios was, dat haar team de laatste dag bij Bungie heeft gehad, "maar niet de laatste dag dat we aan Destiny (en Marathon) hebben gewerkt".
Ze vervolgt: "Bungie Creative Studios voegt zich bij PlayStation Studios om de fundering voor een creatief team op te bouwen dat alle liveservicegames van PlayStation kan ondersteunen. Als onderdeel van deze verhuizing neem ik de nieuwe rol van senior director of creative bij PlayStation Studios op mij."
Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.
Sony zet de laatste jaren steeds meer in op liveservicegames. Zo heeft het bedrijf Bungie eerder overgenomen, heeft het Helldivers 2 uitgebracht en zijn er diverse andere liveservicegames uitgebracht. Dit gaat echter niet zonder slag of stoot. Zo werd de multiplayergame binnen de The Last of Us-franchise geannuleerd en werd heroshooter Concord kort na release weer offline gehaald vanwege een gebrek aan spelers.