Bloober Team verwijst naar Konami voor meer Silent Hill 2-nieuws
Nieuws

Bloober Team verwijst naar Konami voor meer Silent Hill 2-nieuws

'Communicatie hierover maakt onderdeel uit van hun werkzaamheden'

Ontwikkelaar Bloober Team verwijst gamers die wachten op meer nieuws rondom de Silent Hill 2-remake naar Konami.

Op X (voorheen Twitter) uitte een fan zijn frustratie over het gebrek aan nieuws rondom de eerder aangekondigde remake. "Het is lastig om meer dan een jaar in de mist vast te zitten zonder iets nieuws. Alleen al wat nieuwe screenshots zouden fijn zijn."

Daarop reageerde Bloober Team als volgt op: "Konami is de uitgever van de game en communicatie hierover maakt absoluut onderdeel uit van hun werkzaamheden." Daarmee lijkt Bloober Team te suggereren dat zij het niet voor het zeggen hebben als het aankomt op communicatie rondom de game - dat is aan Konami, de eigenaar van de Silent Hill-franchise.

De ontwikkelaar bracht daarnaast gisteren een statement uit op social media waarin het benadrukt dat de game nog altijd in ontwikkeling is. Ook daarin meldt Bloober Team dat het aan Konami is om meer van de game te tonen.

De remake van Silent Hill 2 werd in oktober 2022 aangekondigd, samen met een aantal andere Silent Hill-games. Sindsdien is het vrijwel stil rondom de remake, al gaf Bloober Team in maart dit jaar aan dat de game "op technisch gebied af is".

Het spel draait op Unreal Engine 5 en komt op een nog onbekend moment uit op PlayStation 5 en pc. De Poolse studio Bloober Team is bekend van spellen als The Medium en Blair Witch, maar art director Masahiro Ito en componist Akira Yamaoka helpen ook mee aan de ontwikkeling.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error