Assassin's Creed Shadows-wereld ongeveer even groot als die van Origins
Nieuws

Assassin's Creed Shadows-wereld ongeveer even groot als die van Origins

De verschillende seizoenen in de game hebben invloed op de gameplay

De spelwereld van het gisteren onthulde Assassin's Creed Shadows wordt qua grootte vergelijkbaar met die van Assassin's Creed Origins.

Dat heeft creative director Jonathan Dumont in een interview met IGN verteld. De spelwereld wordt qua grootte vergelijkbaar met het Egypte uit Origins, maar Ubisoft benadrukt dat het de schaal van het echte Japan wil gebruiken om de omgeving authentiek aan te laten voelen. "Kastelen nemen veel ruimte in beslag, en we willen dat de bergen echt als bergen voelen. De omgevingen voelen daardoor wijder."

Dit suggereert dat de spelwereld in ieder geval wat kleiner is dan die uit Assassin's Creed Odyssey en Valhalla, aangezien deze spelwerelden groter waren dan die uit Origins. Het maakt de spelwereld echter alsnog veel groter dan die uit de oudere Assassin's Creed-games en het vorig jaar uitgekomen Mirage.

Er circuleert inmiddels zelfs een foto van de landkaart van het spel op internet. Daarin is te zien dat de game zich rondom Kioto afspeelt.

In een ander artikel van IGN over de game wordt ook het gebruik van seizoenen in de game uitgelegd. Elk van de vier seizoenen in de game heeft eigen weersomstandigheden en veranderingen in de omgeving. Als voorbeeld wordt gegeven dat spelers in de zomer kunnen duiken in een vijver om zich te verstoppen, maar dat deze vijver in de winter is dichtgevroren. In de lente is er hoog gras om in te schuilen. De slechtere weersomstandigheden in de winter zorgen er dan weer voor dat het zicht van vijanden slechter is. Seizoenen veranderen afhankelijk van de progressie die spelers in de hoofdcampagne boeken.

Assassin's Creed Shadows werd gisteren onthuld middels een cinematische trailer. De game draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de samoerai Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en elk personage heeft een eigen progressiesysteem. In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises.

Inmiddels is bevestigd dat er een internetconnectie is vereist om de game te installeren. De game zelf kan wel geheel offline gespeeld worden.

Assassin's Creed Shadows verschijnt op 15 november voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, pc (Ubisoft Store, Epic Games Store), Mac (Mac App Store) en Amazon Luna. Voor zover bekend wordt het spel daarbij onderdeel van Assassin's Creed Infinity, een soort hub voor de reeks van waaruit nieuwe ervaringen en games beschikbaar komen. Daar is echter nog weinig over bekend. Het is waarschijnlijk dat Ubisoft op 10 juni meer van de game laat zien tijdens de Ubisoft Forward-presentatie. Hieronder is de onthullingstrailer nogmaals te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Concept art van nieuwe Battlefield gelekt
Nieuws

Concept art van nieuwe Battlefield gelekt

Toont onder andere Los Angeles als locatie

Er is vermoedelijke concept art van de nieuwe Battlefield gelekt.

De illustraties werden door een Reddit-bezoeker op het platform geplaatst. In totaal gaat het om twintig illustraties, waarop mogelijke locaties uit de game worden getoond. De meest opvallende illustraties tonen een door oorlog verscheurd Los Angeles, waaronder Sunset Boulevard. Sowieso lijken de locaties gevarieerd te zijn: ook het Midden-Oosten, New York en mogelijk Europa komen er in voor.

Afgelopen maart werd er voor het eerst een speeltest gehouden voor de nieuwe Battlefield. Snel daarna lekten er beelden van deze speeltest. Begin dit jaar werden er officiële pre-alfabeelden getoond.

De nieuwe Battlefield speelt zich in de moderne tijd af. Er wordt inspiratie gehaald uit Battlefield 3 en 4. De game zal dan ook niet de wedstrijden met 128 spelers en het Specialist-systeem uit Battlefield 2042 meenemen. In plaats daarvan keren potjes met 64 spelers terug en zitten er reguliere classes in de game. Ook keert de singleplayercampagne terug. 

De nieuwe Battlefield moet ergens in het fiscale jaar 2026 - oftewel voor april 2026 - uitkomen, al kan de game worden uitgesteld als dat de kwaliteit ten goede komt. Eerder werd al gemeld dat de nieuwe Battlefield door vier EA-teams wordt ontwikkeld onder de noemer Battlefield Studios. Hieronder vallen Dice, EA Motive, Ripple Effect en Criterion. Een vijfde studio die eerst mee zou helpen - Ridgeline Games van voormalige Halo-bedenker Marcus Lehto - is inmiddels gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix-baas: 'Traditioneel consolemodel werkt beperkend'
Nieuws

Netflix-baas: 'Traditioneel consolemodel werkt beperkend'

Kinderen zouden niet zozeer meer bezig zijn met op welke console ze kunnen gamen

Alain Tascan, de directeur van games bij Netflix, claimt dat consoles in feite een beperkende factor zijn en dat de jeugd niet meer zo bezig is met games via deze platforms consumeren.

Dat meldde hij op Game Developers Conference (via The Game Business). "Wat consoles betreft kijken we naar een toekomst die platform-agnostisch is. Kijk naar de jongere generatie. Dromen achtjarigen en tienjarigen van het hebben van een PlayStation 6? Ik betwijfel het."

Hij vervolgt: "Ze willen interactie hebben met elk digitale scherm, wat en waar het zich ook bevindt, zelfs in de auto. Wanneer je aan consoles denkt, denk je aan high definition, denk je aan de controller. Dit oudere model gaat ons denk ik beperken."

Het is niet heel gek dat de baas van Netflix Games dit claimt: de studio biedt via het reguliere Netflix-abonnement games die geschikt zijn voor smartphones aan. Daarbij lijkt de focus bovenal te liggen op spellen gebaseerd op populaire Netflix-shows, zoals Squid Game en Stranger Things.

Tascan bevindt zich sinds vorig jaar in zijn huidige positie - hiervoor was Mike Verdu nog de baas van Netflix Games. Tascan was hiervoor geruime tijd de executive vicepresident van ontwikkeling bij Epic Games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!