Assassin's Creed Shadows-wereld ongeveer even groot als die van Origins
Nieuws

Assassin's Creed Shadows-wereld ongeveer even groot als die van Origins

De verschillende seizoenen in de game hebben invloed op de gameplay

De spelwereld van het gisteren onthulde Assassin's Creed Shadows wordt qua grootte vergelijkbaar met die van Assassin's Creed Origins.

Dat heeft creative director Jonathan Dumont in een interview met IGN verteld. De spelwereld wordt qua grootte vergelijkbaar met het Egypte uit Origins, maar Ubisoft benadrukt dat het de schaal van het echte Japan wil gebruiken om de omgeving authentiek aan te laten voelen. "Kastelen nemen veel ruimte in beslag, en we willen dat de bergen echt als bergen voelen. De omgevingen voelen daardoor wijder."

Dit suggereert dat de spelwereld in ieder geval wat kleiner is dan die uit Assassin's Creed Odyssey en Valhalla, aangezien deze spelwerelden groter waren dan die uit Origins. Het maakt de spelwereld echter alsnog veel groter dan die uit de oudere Assassin's Creed-games en het vorig jaar uitgekomen Mirage.

Er circuleert inmiddels zelfs een foto van de landkaart van het spel op internet. Daarin is te zien dat de game zich rondom Kioto afspeelt.

In een ander artikel van IGN over de game wordt ook het gebruik van seizoenen in de game uitgelegd. Elk van de vier seizoenen in de game heeft eigen weersomstandigheden en veranderingen in de omgeving. Als voorbeeld wordt gegeven dat spelers in de zomer kunnen duiken in een vijver om zich te verstoppen, maar dat deze vijver in de winter is dichtgevroren. In de lente is er hoog gras om in te schuilen. De slechtere weersomstandigheden in de winter zorgen er dan weer voor dat het zicht van vijanden slechter is. Seizoenen veranderen afhankelijk van de progressie die spelers in de hoofdcampagne boeken.

Assassin's Creed Shadows werd gisteren onthuld middels een cinematische trailer. De game draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de samoerai Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en elk personage heeft een eigen progressiesysteem. In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises.

Inmiddels is bevestigd dat er een internetconnectie is vereist om de game te installeren. De game zelf kan wel geheel offline gespeeld worden.

Assassin's Creed Shadows verschijnt op 15 november voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, pc (Ubisoft Store, Epic Games Store), Mac (Mac App Store) en Amazon Luna. Voor zover bekend wordt het spel daarbij onderdeel van Assassin's Creed Infinity, een soort hub voor de reeks van waaruit nieuwe ervaringen en games beschikbaar komen. Daar is echter nog weinig over bekend. Het is waarschijnlijk dat Ubisoft op 10 juni meer van de game laat zien tijdens de Ubisoft Forward-presentatie. Hieronder is de onthullingstrailer nogmaals te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Obsidians Avowed kan nu worden gereserveerd
Nieuws

Obsidians Avowed kan nu worden gereserveerd

Game komt op 18 februari uit op Xbox Series, pc en Game Pass

De digitale pre-orders voor Avowed, de nieuwe actie-rpg van Obsidian Entertainment, zijn geopend.

Dat werd aangekondigd middels een nieuwe trailer die hieronder bekeken kan worden. Daarin wordt ook nogmaals de eerder dit jaar bevestigde releasedatum getoond. Naast een standaard editie komt er ook een digitale Premium-editie beschikbaar die vijf dagen eerder toegang tot de game geeft, alsmede twee skinpacks, een digitale artbook en soundtrack.

Dan is er nog de fysieke Premium-steelbook met al het bovenstaande en een landkaart. Mensen die de standaard editie kopen (of spelen via Xbox Game Pass) kunnen altijd op een later moment nog beslissen om middels een upgrade een andere editie aan te schaffen. Verder werden ook de systeemeisen van het spel op Steam gedeeld.

Avowed speelt zich in het universum van de Pillars of Eternity-franchise af, al hoeft men die titels niet gespeeld te hebben om toch van Avowed te kunnen genieten. Deze games zijn net als Avowed ontwikkeld door Obsidian. Xbox-topman Phil Spencer liet onlangs nog weten dat Avowed eerder dit jaar niet werd uitgesteld omdat de oude releasedatum niet gehaald kon worden, maar om de line-up van het bedrijf meer te verspreiden.

Avowed komt op 18 februari 2025 naar Xbox Series X en S, pc en Xbox Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro
Nieuws

GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro

Grove Street Games wordt niet meer genoemd op het startscherm van de game

De baas van Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, heeft zich negatief uitgesproken over het feit dat de naam van de studio uit de collectie is gepatcht.

Eerder deze week kwam er een update uit voor de collectie op consoles en pc, waarmee diverse verbeteringen uit de smartphoneversie werden toegevoegd aan deze versies. De update zorgde er ook voor dat het openingsscherm van de game gelijk is getrokken met de mobiele versie. Daar wordt echter niet Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, in genoemd, en nu dus ook niet op consoles en pc.

Thomas Williamson, de directeur van Grove Street Game, reageerde gepikeerd op social media. "Hypothetisch gezien is het een naaistreek om de hoofdontwikkelaars uit de credits te verwijderen middels een update, zeker wanneer de update honderden verbeteringen bevat die door die ontwikkelaars zijn gemaakt."

Spelers hebben Williamson inmiddels deels gecorrigeerd: de namen van de ontwikkelaar en de werknemers zijn nog steeds in de aftiteling van het spel te vinden. De studionaam is alleen uit het introscherm verdwenen. Gecombineerd met het feit dat veel gamers van mening zijn dat de oorspronkelijke release van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition geplaagd werd door problemen, reageren de meeste fans alles behalve begripvol op de tweet van de ontwikkelaar.

Hoe dan ook zorgt de onlangs verschenen update er voor dat er bijvoorbeeld een 'Classic Lightning'-optie wordt toegevoegd. Daarmee krijgen de drie games in de collectie - Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas - vergelijkbaar kleurgebruik als de oorspronkelijke versies. Mensen kunnen kiezen of ze dit aan of uitzetten, maar standaard staat het aan. Verder zijn er diverse andere visuele en gameplaytechnische verbeteringen doorgevoerd. Spelers kunnen nu bijvoorbeeld rennen en ondertussen jachtgeweren, vlammenwerpers en assault rifles gebruiken.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!