'Assassin's Creed: Codename Red-gevechten bevatten meer bloed en geweld'
Spelers kunnen een eigen thuisbasis zelf vormgeven
Er zijn nieuwe details over het aankomende Assassin's Creed: Codename Red uitgelekt. Zo zouden de gevechten meer 'gore' dan eerdere delen bevatten en zouden spelers zelf een uitgebreide thuisbasis kunnen bouwen in het spel.
Journalist Tom Henderson van Insider Gaming lekte de nieuwe informatie uit - hij gaf eerder ook al details over de aankomende Assassin's Creed-game, en deelde eerder deze week nog informatie over Assassin's Creed Infinity, een centrale hub van waaruit alle toekomstige Assassin's Creed-games beschikbaar moeten komen.
Henderson beschrijft de gevechten in Codename Red, dat zich afspeelt in het oude Japan, als vergelijkbaar met Valhalla, maar dan met meer 'gore', "inclusief bloed en onthoofdingen. Stealth speelt ook een belangrijke rol, en is ietwat vergelijkbaar met Splinter Cell. Spelers kunnen fakkels doven, zich verstoppen in hoog gras en bosjes en liggen wanneer ze maar willen."
Henderson claimt beelden van de game te hebben gezien, en net als in Valhalla krijgen spelers in Red een eigen thuisbasis. Deze 'Hideout' kan onder andere een wapenkamer, dojo en altaar bevatten. Spelers kunnen zelf kiezen waar ze deze gebouwen plaatsen en ook het uiterlijk en de indeling van de gebouwen bepalen.
Tot slot meldt Henderson dat de Assassin's Creed-franchise de Anvil-engine blijft gebruiken, maar dat de engine wel verbeterd wordt. De zogeheten 'Anvil Pipeline' stelt alle Assassin's Creed-studio's in staat met de laatste versie van de engine te werken.
Het is niet bekend wanneer Ubisoft Codename Red en Infinity uit de doeken doet, maar het is zeer waarschijnlijk dat dit ergens dit jaar gebeurt. Het bedrijf wil de nieuwe Assassin's Creed voor april 2025 uitbrengen.