'Assassin's Creed: Codename Red bevat minder mapicoontjes'
De game zou ook een grijphaak bevatten
Er zijn nog meer mogelijke details gelekt rondom Assassin's Creed: Codename Red. Zo zou de wereldkaart minder icoontjes dan gebruikelijk bevatten.
Prominente AC-insider j0nathan lekte in een nieuwe video informatie over de aankomende Assassin's Creed-game uit, dat vervolgens werd gedeeld door Insider Gaming.
Een vermindering van mapicoontjes moet er voor zorgen dat de nadruk meer komt te liggen op het actief verkennen van de spelwereld om zo missies en andere bezigheden te vinden. Sinds Assassin's Creed Origins kunnen spelers dit al handmatig instellen, maar Codename Red zou hier wel eens een belangrijk onderdeel van de ervaring van kunnen maken.
De leaker claimt daarnaast dat de map van Red groter wordt dan Valhalla, "maar kleiner dan Odyssey". Verder zou de game een grijphaak, verschillende poses - bijvoorbeeld om door gras te kruipen - en betere stealth bevatten. Ook zou men bepaalde vijanden kunnen rekruten om ze als spionnen in te zetten.
Eerder deze week claimde Insider Gaming al dat één van de hoofdpersonages in de game gebaseerd zou zijn op een samoerai die echt heeft bestaan. Het zou gaan om de Afrikaanse samoerai Yasuke. Hoewel veel van de verhalen rondom hem in fictie berusten, bestond hij wel echt. Het zou daarmee dan ook het eerste hoofdpersonage in de Assassin's Creed-reeks zijn die echt heeft bestaan. Het andere hoofdpersonage zou de vrouwelijke shinobi Naoe Fujibayashi zijn, de dochter van de tevens echt bestaande Fujibayashi Nagato, die als een van de drie beroemde ninja's wordt beschouwd.
Vorig jaar onthulde Ubisoft de toekomst van de Assassin's Creed-franchise. Naast het eerder dit najaar uitgekomen Assassin's Creed Mirage komt er een soort 'hub' uit voor de franchise genaamd Assassin's Creed Infinity. Als onderdeel daarvan zullen de games Assassin's Creed: Codename Red en Codename Hexe uitkomen. Eerstgenoemde is een game die zich in het oude Japan afspeelt.