Alle extra betaalde content in Concord is cosmetisch van aard
Nieuws

Alle extra betaalde content in Concord is cosmetisch van aard

Alle cosmetische content heeft geen enkele invloed op de gameplay

Alle extra content die je in Concord kunt aanschaffen, is puur cosmetisch van aard.

Dat heeft ontwikkelaar Firewalk Studios gemeld tegen VGC. "Op release zijn er zestien personages, twaalf maps en zes modi", aldus regisseur Kim Kreines. "Dat zit er allemaal in wanneer je de game koopt, en elk seizoen leveren we nieuwe maps, nieuwe modi, nieuwe personages en een verhaal dat wordt verteld."

"Verder zijn er puur cosmetische items die je kunt kopen en die het uiterlijk van je personage verder aanpassen. Deze items hebben geen enkel effect op de gameplay. We zijn sterk van mening dat de volledige ervaring beschikbaar moet zijn voor al onze spelers."

Afgelopen maand werd de eerste gameplay van Concord getoond tijdens de State of Play-uitzending. Het gaat om een 5v5-shooter waarin spelers Freegunners besturen, huurlingen die overal in het heelal werk aannemen en met hun schip, de Northstar, van planeet naar planeet reizen. De gameplay toonde kleurrijke, actievolle first-person-shooteractie vergelijkbaar met andere hero-shooters, waarbij elk personage zijn of haar eigen specialiteiten heeft.

Concord wordt ontwikkeld door Firewalk Studios, dat vorig jaar door PlayStation is overgenomen, en verschijnt op 23 augustus op PlayStation 5 en pc. Op pc is een PlayStation Network-account vereist. De game gaat 40 euro kosten.

Afgelopen week werden twee bètaperiodes aangekondigd. Van 12 tot en met 14 juli is er een gesloten bèta voor iedereen die de game heeft gereserveerd. Deze spelers ontvangen ieder vijf codes, zodat ze deze met vier vrienden kunnen delen. Van 18 tot en met 21 juni is vervolgens de open bèta die voor alle PS5- en pc-gamers beschikbaar is.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pocket Wheels combineert platformen en racen
Nieuws

Pocket Wheels combineert platformen en racen

Komt in 2026 naar alle moderne consoles en pc

Deck13 Spotlight brengt volgend jaar Pocket Wheels uit, een 3D-game die de platform- en racegenres combineert.

Volgens ontwikkelaar Florian Wolf draait Pocket Wheels om de fantasieën die we als kinderen thuis creëerden met ons speelgoed. Spelers besturen een speelgoedwagen die kan springen, glijden en zelfs een grijphaak heeft. Daarnaast kunnen er andere voertuigen aangeschaft worden door in de game munten te verzamelen - waaronder een motor en een skateboard.

Spelers bezoeken diverse kamers in het huis - elk met een eigen thema - en doen tussen het platformen door ook diverse racebanen aan. Ook zijn er diverse andere bezigheden te ontdekken, waaronder potjes tafelvoetbal, minigolf en 'de vloer is lava'. Daarbij waarschuwt de ontwikkelaar specifiek voor een gevaarlijke Roomba die door het huis heen schuift.

Pocket Wheels komt in de loop van 2026 uit op pc (Steam, GOG), Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Hieronder kan de onthullingstrailer worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wyrdsong van voormalige Fallout-makers heeft geen open spelwereld meer
Nieuws

Wyrdsong van voormalige Fallout-makers heeft geen open spelwereld meer

Het ontwikkelteam is daarbij flink uitgedund

Wyrdsong, de debuutgame van een studio bestaande uit voormalige Bethesda- en Obsidian-ontwikkelaars, wordt minder ambitieus dan in eerste instantie de bedoeling was: de game heeft geen open spelwereld meer.

Dat meldt Jeff Gardiner - die voorheen aan het roer van Fallout 76 stond - aan PC Gamer. Wyrdsong werd in 2022 aangekondigd als de debuutgame van Something Wicked Games, maar het team heeft niet afdoende financiële middelen weten los te peuteren nadat het geld uit een investering van NetEase opgemaakt was.

Volgens Gardiner is het grootste gedeelte van het team inmiddels niet meer werkzaam bij de studio, waaronder medeoprichter Charles Staples (voorheen van Obsidian Entertainment). Ook Will Shen, de missiedesigner van Starfield die in 2023 werd aangenomen bij Something Wicked, is vertrokken.

Als gevolg van dit alles heeft de studio de schaal van Wyrdsong naar beneden bijgesteld. Waar het plan eerst was om er een openwereld-rpg van te maken, wordt de spelwereld nu opgedeeld in zones - vergelijkbaar met het recentelijk verschenen Avowed. Daarnaast is er een roguelite systeem aan de game toegevoegd, wat volgens de makers prima bij het concept van de game past.

Something Wicked Games blijft het spel ontwikkelen, al geeft Gardiner toe dat de toekomst er "erg uitdagend" uitziet en dat de game wordt ontwikkeld met een minimale bezetting. "Ik werk hard aan het vinden van meer investeringen of aanbiedingen van uitgevers. Ik hoop dat we er dit jaar uit komen, maar ik probeer ook gewoon de storm te doorstaan."

Wyrdsong speelt zich af in een alternatieve versie van Portugal tijdens de Middeleeuwen. Het spel moet er voor zorgen dat gamers "de aard van de realiteit in twijfel trekken". Daarbij moeten gemaakte keuzes en de consequenties die daaruit voortvloeien een belangrijk onderdeel van de ervaring worden, al is niet duidelijk of dat nog steeds het geval is in de nieuwe versie van het spel. Het is nog niet bekend wanneer Wyrdsong verschijnt of op welke platform.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!