Aankomende Cyberpunk 2077-update voegt werkend metronetwerk toe
Nieuws

Aankomende Cyberpunk 2077-update voegt werkend metronetwerk toe

De update komt net als de Ultimate Edition aanstaande dinsdag uit

CD Projekt Red heeft de inhoud van de aankomende update 2.1 voor Cyberpunk 2077 onthuld, waaronder een werkend metronetwerk.

Het bedrijf deed dit tijdens een livestream die vanmiddag werd gehouden. Een van de grootste toevoegingen is een werkend metrostation in Night City, zeker aangezien zowel de trailer van Cyberpunk 2077 als de Phantom Liberty-trailer dit al toonden.

Mensen kunnen de negentien verschillende metrostations in Night City als fast travel-punten gebruiken, maar ook fysiek plaatsnemen in de metro en de rit uitzitten, al kan dit op elk moment geskipt worden. Er zijn vijf metrolijnen te vinden. De metro's komen wel pas na het Konpeki Plaza-gedeelte van de game beschikbaar.

De update geeft spelers ook de mogelijkheid om altijd een radio me te dragen en dus ook naar muziek te luisteren wanneer men niet in een voertuig zit. Er kan echter niet naar geluisterd worden wanneer er verhalende dialogen of gescripte muziek hoorbaar zijn. Verder worden er verbeteringen aan baasgevechten doorgevoerd, waaronder het gevecht met Adam Smasher. Er worden daarnaast meer voertuigen toegevoegd, waaronder vijf motoren en Johnny Silverhands Porsche 911.

CD Projekt Red laat weten dat de patch nog meer inhoud omvat, maar dat wordt pas via de patch notes onthuld. Update 2.1 komt in ieder geval aanstaande dinsdag uit, op dezelfde dag als de Ultimate Edition van de game. De speciale editie bundelt het basisspel en alle laatste updates, plus de uitbreiding Phantom Liberty, die op 25 september van dit jaar verscheen.

Eerder deze week liet ontwikkelaar CD Projekt Red al weten dat het grootste gedeelte van de studio - bijna 330 mensen - aan de nieuwe The Witcher-game werkt. De nieuwe game draagt de projectnaam Project Polaris. Duidelijk is dat het spel het begin van een nieuwe trilogie in moet luiden. Hoewel de release van de game nog lange tijd op zich kan laten wachten, is het de bedoeling dat de twee vervolgen relatief snel uit moeten komen. De drie games zouden vanaf de release van de eerste game in een tijdspanne van zes jaar moeten verschijnen. Verder is bekend dat de game op Unreal Engine 5 wordt ontwikkeld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!