Bijna 330 mensen werken nu aan de nieuwe The Witcher-game
Nieuws

Bijna 330 mensen werken nu aan de nieuwe The Witcher-game

Het gaat om het grootste team binnen de ontwikkelaar

Er werken nu bijna 330 ontwikkelaars aan de nieuwe hoofdgame in de The Witcher-reeks.

Dat heeft het bedrijf laten weten bij het aankondigen van diens kwartaalcijfers van het derde kwartaal van het jaar. "Het team groeit gestaag, en heeft eind vorige maand bijna de 330 ontwikkelaars bereikt", aldus CEO Adam Kiciński. "We verwachten dat het meer dan 400 ontwikkelaars zijn medio volgend jaar." Daarmee is dit het grootste ontwikkelteam binnen de studio en is de nieuwe The Witcher-game dus de hoofdfocus.

De nieuwe game draagt de projectnaam Project Polaris. Duidelijk is dat het spel het begin van een nieuwe trilogie in moet luiden. Hoewel de release van de game nog lange tijd op zich kan laten wachten, is het de bedoeling dat de twee vervolgen relatief snel uit moeten komen. De drie games zouden vanaf de release van de eerste game in een tijdspanne van zes jaar moeten verschijnen. Verder is bekend dat de game op Unreal Engine 5 wordt ontwikkeld.

Verder werkten er eind oktober 220 ontwikkelaars aan Cyberpunk 2077-projecten, waaronder de uitgekomen uitbreiding en de aankomende Ultimate Edition die op 5 december verschijnt. Bijna 700 ontwikkelaars zijn in totaal bij CD Projekt Red en overgenomen ontwikkelaar The Molasses Flood werkzaam. Daar wordt gewerkt aan een The Witcher-spin-off Project Sirius. Verder is er ook een remake van de eerste The Witcher in de maak. Ook is er een vervolg op Cyberpunk 2077 aangekondigd, al lijkt de ontwikkeling zich gezien het onderstaande schema nog op kleine schaal af te spelen.

Over Cyberpunk 2077 gesproken: uitbreiding Phantom Liberty is in twee maanden tijd 4,3 miljoen keer verkocht. Kiciński laat weten tevreden te zijn met de prestaties van de enige dlc voor de game. Cyberpunk 2077 zelf is meer dan 25 miljoen keer verkocht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sony maakt PSN-storing goed met vijf gratis PlayStation Plus-dagen
Nieuws

Sony maakt PSN-storing goed met vijf gratis PlayStation Plus-dagen

Storing begon in de nacht van vrijdag op zaterdag

De PlayStation Network-storing die in de nacht van vrijdag op zaterdag begon, is opgelost. Sony geeft alle PlayStation Plus-leden vijf dagen extra bovenop hun abonnement.

In de loop van gisteren werd de storing opgelost. In een bericht op social media laat Sony weten dat de storing door een "operationeel probleem" werd veroorzaakt, al werden verder geen meer details gegeven. Sommige journalisten en insiders claimden dat het met een DDoS-aanval te maken had, maar daar heeft Sony met geen woord over gerept.

Zoals gezegd heeft Sony laten weten dat alle PlayStation Plus-leden kosteloos vijf dagen bovenop hun PS Plus-abonnement krijgen. De vijf extra dagen worden automatisch aan ieders abonnement toegevoegd.

Het is niet voor het eerst dat er een storing op PlayStation Network is. Dit is de afgelopen jaren wel vaker gebeurd. In 2011 was PlayStation Network zelfs ongeveer een maand offline nadat het netwerk werd gehackt.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste PlayStation-game ooit was een ruimteshooter voor Nintendo
Nieuws

Eerste PlayStation-game ooit was een ruimteshooter voor Nintendo

De game was in ontwikkeling voor de console die Sony samen met Nintendo maakte

De eerste game ooit ontwikkeld door PlayStation was een ruimteshooter die had moeten komen naar de nooit uitgekomen Nintendo-console die in samenwerking met Sony werd ontwikkeld.

Dat heeft voormalige PlayStation-topman Shuhei Yoshida onthuld in een interview met MinnMax, waarin hij terugblikt op zijn tijd bij het bedrijf. Yoshida nam eind vorig jaar afscheid bij Sony, nadat hij er 31 jaar gewerkt had.

In het gesprek blikt hij ook terug op de samenwerking met Nintendo die Sony midden jaren negentig aanging om samen een spelcomputer te ontwikkelen, dat in eerste instantie zelfs als add-on voor de Super NES begon. Yoshida ging in 1993 aan de slag bij PlayStation, en op zijn eerste dag mocht hij al op deze console spelen. "Het eerste wat ze ons toonden was die Nintendo PlayStation, een prototype dat al werkte, en ze toonden ook een game die daarop draaide en al bijna af was. Ik mocht er op de dag dat ik aangenomen was op spelen."

Yoshida vergelijkt de game met het in 1993 uitgekomen spel Silpheed: "Het was een shooter. Herrinner je je het Sega CD-systeem? Daar is een geweldige game van Game Arts voor uitgekomen, een ruimteshooter, en alle assets worden van de cd gestreamd." Yoshida geeft aan dat hij zich niet herinnert wie de PlayStation-game heeft ontwikkeld. "Het zou zowel in de VS als in Japan gemaakt kunnen zijn. Het zou mij niets verbazen (als het terug te vinden is in Sony's archieven)."

Yoshida reageerde in het interview ook op de onthulling van de Nintendo Switch 2 die eerder dit jaar plaatsvond. "Ik had verwacht dat het een grotere onthulling zou zijn. Ik was verrast dat er niet veel verrassingen waren. De enige verrassing is de muisfunctionaliteit die ze toonden."

Hoewel de Joy-Cons in de video inderdaad als een computermuis bewegen, is deze functionaliteit nog niet officieel bevestigd door Nintendo. De voormalige PlayStation-topman ziet de mogelijke functionaliteit in ieder geval wel zitten: "De Switch 2 is krachtiger en Call of Duty komt er aan, dus mensen willen misschien shooters met een muis spelen. Mara hopelijk gebruikt Nintendo het op rare, geweldige manieren, op een manier die mensen zich niet kunnen voorstellen. Ik hoop dat de volgende show - de Direct begin april - iets onthult rondom de Switch 2 dat nog verborgen is."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!