Ubisoft stelt Skull and Bones wederom uit
Nieuws

Ubisoft stelt Skull and Bones wederom uit

Ubisoft heeft diens piratengame Skull and Bones wederom uitgesteld.

Dat maakte het bedrijf bekend na het bekendmaken van diens fiscale kwartaalcijfers. De game, die in 2017 al werd onthuld, is sindsdien al meerdere malen uitgesteld. Vorig jaar werd het spel naar 9 maart van dit jaar uitgesteld. Dat blijkt nu ook niet meer haalbaar; in plaats daarvan moet het spel ergens in het volgende fiscale jaar, dat loopt van april 2023 tot en met maart 2024, uitkomen.

De extra tijd zou volgens het bedrijf sowieso al hebben geholpen om meer kwaliteit aan de game toe te voegen. "We verwachten dat spelers positief verrast zullen zijn door deze evolutie." Vorig jaar werden er al speeltests gehouden rondom de game, maar de eerste reacties waren wisselvallig.

Ubisoft heeft daarnaast laten weten de ontwikkeling van drie nog onaangekondigde games te hebben geannuleerd. Het bedrijf claimt "grote uitdagingen" te ervaren terwijl de game-industrie "verschuift naar gigantische merken en langlopende titels die spelers wereldwijd bereiken". Afgelopen jaar annuleerde het bedrijf al vier onaangekondigde spellen die in ontwikkeling waren.

Het helpt daarbij niet dat recentelijk uitgekomen spellen van de uitgever niet naar verwachtingen hebben gepresteerd. Ubisoft laat weten dat Mario + Rabbids: Sparks of Hope en Just Dance 2023 niet zo goed hebben verkocht als gehoopt. Het bedrijf geeft aan te hopen dat het spel op de lange termijn alsnog goed zal verkopen.

In het komende fiscale jaar heeft het bedrijf meerdere games op de planning staan. Daaronder vallen sowieso Assassin's Creed Mirage, Avatar: Frontiers of Pandora en "andere, nog onaangekondigde games, waaronder een grote, alsmede veelbelovende free-to-play-titels binnen onze grootste merken".

Het bedrijf heeft eerder al aangekondigd aan pc- en consolegame The Division Heartland te werken, alsmede de mobiele games The Division Resurgence en Assassin's Creed: Codename Jade. Ook werkt het aan Assassin's Creed Infinity, vanuit waar nieuwe Assassin's Creed-ervaringen zullen uitkomen, waaronder het in Japan gesitueerde Assassin's Creed: Codename Red. Ook wordt er gewerkt aan een remake van Splinter Cell en een nieuwe versie van Prince of Persia: The Sands of Time. De status van het al jaren geleden aangekondigde Beyond Good and Evil 2 is onbekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!