World of Warcraft-designer start nieuwe NetEase-studio en werkt aan mmo Ghost
Gamer.nl
Nieuws

World of Warcraft-designer start nieuwe NetEase-studio en werkt aan mmo Ghost

Morgen volgt een Twitch-stream met meer informatie

Greg Street, de voormalige lead systems designer van World of Warcraft, is met NetEase de studio Fantastic Pixel Castle gestart.

Fantastic Pixel Castle bestaat uit talent dat jarenlange ervaring heeft met het ontwikkelen van mmo's. De studio werkt volledig op afstand en daardoor kunnen de werknemers van overal ter wereld komen. De officiële website van de studio is hier te vinden.

De studio werkt aan een nieuwe mmo die de codenaam Ghost draagt. Details over de mmo zijn er nog niet, al is er al wel artwork uitgebracht. Volgens Street is de mmo een uitdagend genre, maar moet de gedeelde ervaring van de werknemers er voor zorgen dat het goedkomt. Daarbij wil men al in een vroeg stadium informatie en beelden delen over de game, zodat mensen feedback kunnen geven.

Komende woensdag om 20:00 uur wordt op Twitch een livestream uitgezonden waar meer informatie over de studio en Ghost wordt gegeven. Gameplaybeelden worden dan nog niet getoond.

Het Chinese NetEase timmert de laatste jaren hard aan de weg binnen de game-industrie. Het bedrijf heeft bijvoorbeeld studio's als Quantic Dream en Grasshopper Manufacture gekocht. Yakuza-bedenker Toshihiro Nagoshi heeft met NetEase de ontwikkelstudio Nagoshi Studio opgericht en de hoofdontwerper van Remedy-game Control is met het bedrijf Anchor Point Studios gestart. Voormalige Dragon Quest-producent Ryutaro Ichimura heeft afgelopen mei samen met NetEase de studio PinCool geopend. In Texas is de studio T-Minus Zero Entertainment geopend, dat gerund wordt door legendarische mmo-ontwikkelaar Rich Vogel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!