The Witcher 4 wordt 'groter en beter' dan The Witcher 3
Nieuws

The Witcher 4 wordt 'groter en beter' dan The Witcher 3

Tussen de onthulling en release van de game moet minder dan twee jaar zitten

CD Projekt Red heeft laten weten dat de volgende The Witcher-game waarmee een nieuwe trilogie wordt ingeluid "groter en beter" wordt dan The Witcher 3: Wild Hunt.

Dat valt te lezen in een uitgebreid artikel van Eurogamer waarin verschillende CD Project Red-werknemers praten over het ontwikkelproces. Zo vertelt mede-ceo Michał Nowakowski over de keuze om de game op Unreal Engine 5 te maken in plaats van de RedEngine: "Het feit dat we van tech wisselen, verandert niet het feit dat we altijd ambitieus blijven. De volgende game wordt niet kleiner of slechter. Het wordt beter en groter dan The Witcher 3, en het wordt beter dan Cyberpunk."

Ook Charles Tremblay, de vicepresident van technologie bij CD Projekt Red, vertelde over de keuze om voor Unreal Engine 5 te gaan. Hij benadrukt daarbij dat de RedEngine niet de oorzaak was voor de problemen in Cyberpunk 2077 op release en dat men niet daarom heeft besloten van engine te wisselen. In plaats daarvan zou Unreal Engine het makkelijker maken om meerdere games tegelijk te wisselen, zoals de nieuwe The Witcher, het Cyberpunk-vervolg en een nog mysterieuze nieuwe IP met de codenaam Hadar.

"Voorheen werkten we aan één project tegelijkertijd. We zochten de grenzen op, maar kwamen er ook achter dat als we aan meerdere projecten tegelijkertijd willen werken en technologie willen delen, dat niet makkelijk is." Tremblay vervolgt: "Het idee is dat we nu de technische mensen binnen het bedrijf samen aan verschillende projecten kunnen laten werken, in plaats van aan één soort technologie dat erg moeilijk is om te verdelen over projecten. We kunnen nu expertise, mensen en kennis delen."

CD Projekt Red gaf ook iets meer inzicht in hoe het traject voor The Witcher 4 van onthulling tot release er uit gaat zien. Volgens Nowakowski is het de bedoeling dat een nieuwe game van de studio binnen twee jaar na onthulling wordt uitgebracht.

Eerder deze week gaf de ontwikkelaar al aan dat The Witcher 4 nu volledig in productie is. Duidelijk is dat het spel het begin van een nieuwe trilogie in moet luiden. Hoewel de release van de game nog lange tijd op zich kan laten wachten, is het de bedoeling dat de twee vervolgen relatief snel uit moeten komen. De drie games zouden vanaf de release van de eerste game in een tijdspanne van zes jaar moeten verschijnen.

Eerder bleek ook dat Geralt of Rivia wederom een rol zal hebben in de nieuwe The Witcher-game - alleen niet de hoofdrol. Verder wordt er ook gewerkt aan een remake van de eerste The Witcher, een spin-off genaamd Project Sirius en een vervolg op Cyberpunk 2077. Lees hier alles wat tot nu toe bekend is over The Witcher 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Marvel Rivals-launchtrailer bevestigt vijf nieuwe personages
Nieuws

Marvel Rivals-launchtrailer bevestigt vijf nieuwe personages

Game komt aanstaande vrijdag uit voor pc, PS5 en Xbox Series-consoles

NetEase heeft een launchtrailer van het aankomende Marvel Rivals aangekondigd. Daarin worden de laatste vijf speelbare personages die onderdeel uitmaken van de release bevestigd.

25 van de personages die speelbaar zijn in de game op release waren al bevestigd, maar nu zijn er nog eens vijf bevestigd. Het gaat om Wolverine, Black Widow, Iron Fist, Squirrel Girl en Cloak and Dagger.

De free-to-play PvP-shooter Marvel Rivals werd eerder dit jaar onthuld. Hierin nemen twee teams van zes spelers het tegen elkaar op. "Roep je favoriete Marvel-personages bij elkaar en strijd in 6v6-gevechten, met gloednieuwe Team-Up Skills in verwoestbare locaties uit het hele Marvel-universum", aldus de officiële beschrijving.

Met die Team-Up-vaardigheden kunnen helden samen moves uitvoeren. Zo kan Rocket Raccoon bijvoorbeeld op de rug van Groot rondrijden. Spelers kunnen uit een grote selectie helden en schurken kiezen uit bekende groepen als de Avengers, Guardians of the Galaxy, X-Men en nog veel meer.

Onlangs werd er meer bekendgemaakt over hoe seizoenen werken in Marvel Rivals. Op 6 december begint meteen 'seizoen 0', genaamd 'Doom's Rise'. Dit seizoen duurt maar een maand en bevat meteen 33 verschillende speelbare personages. Er zullen acht maps beschikbaar zijn voor quick matches en competitieve modi, alsmede een 'conquest'-map en een oefenterrein.

Het seizoen richt zich op Doom die de Timestream Entanglement creëert, waardoor er vier nieuwe Chronoverses worden gecreëerd: Techno-Dystopia 2099, Mosaic Timeline: Unstable Space-Time, Present: Evil Strikes en Collapsing Timeline: Even the Gods Die.

Het eerste seizoen start vervolgens begin januari. Vanaf seizoen één bevat elk seizoen nieuwe content in de vorm van speelbare personages, maps, nieuwe team-up moves en soms ook nieuwe modi. Elk seizoen duurt ongeveer drie maanden.

Marvel Rivals verschijnt aanstaande vrijdag voor pc (Steam, Epic Games Store), PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom patch voor Stalker 2: Heart of Chornobyl uitgebracht
Nieuws

Wederom patch voor Stalker 2: Heart of Chornobyl uitgebracht

Enkele dagen geleden verscheen er ook al een update

Enkele dagen na de release van een grote patch is er nu wederom een patch voor Stalker 2: Heart of Chornobyl uitgekomen.

Eind vorige week kwam er al een patch uit met meer dan 650 oplossingen voor bugs en verbeteringen voor Stalker 2. Nu is er wederom een patch uitgekomen die bugs in zes verschillende missies oplost, alsmede diverse andere correcties. Patch 1.0.2 voor de game kan nu gedownload worden. GSC Game World laat weten aan het spel, dat rond release flink wat bugs had, te blijven werken.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!