'RX 7900-partnerkaarten verschijnen tot twee weken later'
Nieuws

'RX 7900-partnerkaarten verschijnen tot twee weken later'

Volgens geruchten trappen de eerste RX 7900-gpu's af met AMD's design; de ontwerpen van partnerfabrikanten volgen een tot twee weken later.

De claim is afkomstig van het Chinese BoardChannels, waar doorgaans veel ingewijden van de hardware-industrie samenkomen. In een afgesloten forumgesprek (via WccfTech) stelt een anonieme gebruiker dat de eerste oplage van AMD's RX 7900-videokaarten zich beperkt tot het referentiemodel. Partnerontwerpen moeten een tot twee weken wachten en komen mogelijk met een "vele malen duurdere prijs".

AMD's recent onthulde Radeon RX 7900 XTX en Radeon RX 7900 XT staan aanstaande 13 december officieel te verschijnen, met respectievelijke richtprijzen van 899 dollar en 999 dollar. Onder meer Asus, Gigabyte, MSI, Sapphire, XFX en PowerColor hebben al aangegeven de nieuwe RDNA 3-gpu's te willen verschepen, maar zullen mogelijk de huiseigen ontwerpen nog even achterwege moeten laten.

Een soortgelijke uitrol kennen van AMD's eerste RX 6000-gpu's. Zeker de zwaardere chips bleven enige tijd exclusief voor AMD zelf, terwijl het bedrijf ondertussen wel referentiekaarten deelde met partnerfabrikanten. Zodoende bleven de voorraden beter verdeeld en werd het verhogen van de vraagprijzen nog enigszins beperkt.

Neem het met een korrel zout; AMD heeft zelf nog geen woord gerept over het vermeende uitstel voor de partnerkaarten. Met het afnemen van de chiptekorten is een dergelijke aanpak mogelijk ook minder noodzakelijk, al kan het mogelijk wel bijdragen aan het lager houden van (internationale) vraagprijzen. Ondertussen teasen veel van AMD's partners al wel hun ontwerpen voor de nieuwe RDNA 3-generatie aan videokaarten; geen van hen lijkt een concrete releasedatum te voorspellen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error