Nieuwe Kickstarter-projecten moeten aangeven of er AI gebruikt wordt
© 1.6.2-23G-AHY6RROUCPY5NDXLPR5CQG4XIY.0.2-9
Nieuws

Nieuwe Kickstarter-projecten moeten aangeven of er AI gebruikt wordt

Regel gaat vanaf 29 augustus in

Vanaf 29 augustus moeten bedrijven die een Kickstarter-project online zetten aangeven of er artificiële intelligentie gebruikt wordt in het ontwikkelproces.

Dat heeft het bedrijf achter Kickstarter, een website om projecten zoals games met behulp van enthousiastelingen te financieren, laten weten. Als een project niet duidelijk laat weten dat er gebruik wordt gemaakt van AI, kan het offline gehaald worden. Daarbij kunnen bedrijven een verbod krijgen om in de toekomen nog van Kickstarter gebruik te maken.

De mensen achter een project moeten aangeven “hoe men AI-content wil gebruiken in hun project, en welke elementen uit compleet origineel werk bestaan en welke elementen gemaakt worden met AI”. Kickstarter benadrukt dat de nieuwe regelgeving “niet een ban is op het gebruik van AI in projecten”. Maar: “We willen er zeker van zijn dat elke project dat via Kickstarter wordt gefinancierd creatieve input van mensen bevat, en dat men credits geeft aan het werk van artiesten waar naar gerefereerd wordt, en dat men toestemming krijgt.”

Onlangs gaf Valve ook al duidelijkheid over diens regelgeving omtrent AI in games. Dit gebeurde kort nadat een game werd verbannend van Steam omdat het assets gebruikte die met AI gemaakt waren en teveel leken op assets uit een andere game. Valve maakte uiteindelijk duidelijk dat het niet het gebruik van AI wil demotiveren, maar dat het zich wel aan de huidige wetgeving moet houden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Sinking City Remastered aangekondigd
Nieuws

The Sinking City Remastered aangekondigd

Game komt op een nog onbekend moment naar PS5, Xbox Series en pc

Frogwares heeft The Sinking City Remastered aangekondigd. Zoals de naam al weggeeft gaat het om een remaster van de in 2019 verschenen actie-adventuregame.

The Sinking City speelt zich af in een fictioneel stadje in de Verenigde Staten rond het jaar 1920 en vertelt het verhaal van de detective Charles Reed. In het spel moet de speler enkel met behulp van zijn observatievaardigheden en een notitieboekje informatie verzamelen door het plaats delict te onderzoeken en inwoners te ondervragen. De game is daarbij geïnspireerd op de verhalen van horrorauteur H.P. Lovecraft.

In 2019 kwam de game uit op pc, PlayStation 4, Xbox One en Nintendo Switch, gevolgd door PS5- en Xbox Series-versies in 2021. De gisteren aangekondigde remaster verschijnt op een nog onbekend moment op pc, PS5 en Xbox Series-consoles en kan gratis geclaimd worden door iedereen die de game al heeft gekocht op die platforms.

The Sinking City Remastered draait op Unreal Engine 5 (het origineel draait op Unreal Engine 4) en verbetert het uiterlijk van diverse gebieden, onder andere met 4k-textures en verbeterde reflecties. Ook worden DLSS-, FSR- en TSR-opschalingstechnieken ondersteund en is er een fotomodus toegevoegd. Een trailer is nog niet uitgebracht, maar moet volgens Frogwares spoedig volgen.

Overigens is al bekend dat de ontwikkelaar aan een vervolg op The Sinking City werkt. Eerder dit jaar werd daar de eerste gameplay van vertoond.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitgebreide gameplay van Doom: The Dark Ages te zien
Nieuws

Uitgebreide gameplay van Doom: The Dark Ages te zien

Game komt op 15 mei naar pc, Xbox Series, PS5 en Game Pass

Verschillende websites hebben uitgebreide, onafgebroken gameplaybeelden van Doom: The Dark Ages online gedeeld.

Zo zijn hieronder gameplayvideo's van XboxEra en VGC te zien. De beelden zijn blijkbaar opgenomen van een versie van de game die op de pc draaide in 4k en 60 fps.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens.

Ron Vorstermans woonde begin dit jaar een presentatie bij over de nieuwe Doom en is enthousiast in zijn preview: "Open gebieden, een nieuwe setting, die mech: het ziet er allemaal ontzettend geraffineerd uit. id Software heeft duidelijk de ambitie om hier een nog grootser avontuur van te maken. Maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat The Dark Ages een Doom-game wil zijn waarin je lekker kan gaan. Het ziet er zó immens bevredigend uit op het laatste moment een kogel terug te kaatsen, om vervolgens je zaagschild in het hoofd van een of ander hondslelijk duivelskind te werpen. Nee, een schild is niet typisch Doom, maar dit schild is dat zeker wel. Zin in."

Doom: The Dark Ages komt op 15 mei naar Xbox Series-consoles, pc en PlayStation 5. Ook zal het spel meteen op Xbox Game Pass komen te staan.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!