Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN onthult vijf nieuwe games
Nieuws

Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN onthult vijf nieuwe games

Het bedrijf wil meer interesse genereren om zo uitgevers aan te trekken

KeokeN Interactive, de Nederlandse studio achter Deliver Us the Moon en Deliver Us Mars, heeft beelden van vijf verschillende games waar de ontwikkelaar aan werkt onthuld.

Dat deden de oprichters van het bedrijf, de broers Koen en Paul Deetman, in een YouTube-video. Daarin laat het tweetal weten dat de studio de afgelopen twee jaar honderden pitches heeft gehouden voor deze games bij potentiële uitgevers - zonder succes. De onthulling van de vroege beelden van deze spellen is dan ook een poging om meer interesse te genereren en zo partijen aan te trekken.

Zo wordt We Are Human getoond, een "filosofische actie-adventuregame" waarbij de nadruk op gevechten en bewegen in de spelwereld ligt. Ook is er een vervolg op Deliver Us the Moon en Deliver Us Mars in de maak, genaamd Deliver Us Human. Het spel zou gamers meer vrijheid moeten geven in vergelijking met de vorige delen.

Daar blijft het overigens niet bij qua games in de Deliver Us-franchise. Zo werd de spin-off Deliver Us the Moon: Huygens getoond, een spel dat zich tijdens een blackout afspeelt en op een interessante manier speelt met keuzevrijheid. Ook een vr-game binnen de reeks is in ontwikkeling, genaamd Deliver Us VR. De vijfde game die werd onthuld en die nog maar pas in ontwikkeling is, heet Expeditions. Het gaat om een top-down-shooter met co-op-multiplayer die qua moeilijkheidsgraad geïnspireerd is door soulslikes.

"We begrijpen dat sommige games het niet halen of niet gemaakt hoeven te worden", zo stelt Koen Deetman tegen Gamer.nl. "Maar na vijf games en tweehonderd pitches bij veertig uitgevers en honderden iteraties te hebben gedaan, blijven we maar horen dat het te uniek, niet uniek genoeg, te duur, te goedkoop, te commercieel en niet commercieel genoeg is. Daarom laten we het nu aan ons netwerk en de community over om te zien of we iemand kunnen interesseren in onze games - precies voor de Game Developers Conference." De GDC wordt later deze maand gehouden en is een belangrijk netwerkmoment voor de wereldwijde game-industrie.

Onlangs moest KeokeN nog vier werknemers ontslaan, nadat de oprichters al een tijdlang geen loon aan zichzelf hadden uitgekeerd. In een achtergrondverhaal op Gamer.nl over de situatie binnen de game-industrie vertelde Deetman het volgende: "We stoppen niet zomaar en willen games blijven maken. We vechten tot de laatste cent. Dit is een rough patch, maar wat er in de toekomst allemaal aan komt wordt echt heel vet. Daar moeten we wel nog even zien te komen met z’n allen natuurlijk.”

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!