Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN onthult vijf nieuwe games
Nieuws

Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN onthult vijf nieuwe games

Het bedrijf wil meer interesse genereren om zo uitgevers aan te trekken

KeokeN Interactive, de Nederlandse studio achter Deliver Us the Moon en Deliver Us Mars, heeft beelden van vijf verschillende games waar de ontwikkelaar aan werkt onthuld.

Dat deden de oprichters van het bedrijf, de broers Koen en Paul Deetman, in een YouTube-video. Daarin laat het tweetal weten dat de studio de afgelopen twee jaar honderden pitches heeft gehouden voor deze games bij potentiële uitgevers - zonder succes. De onthulling van de vroege beelden van deze spellen is dan ook een poging om meer interesse te genereren en zo partijen aan te trekken.

Zo wordt We Are Human getoond, een "filosofische actie-adventuregame" waarbij de nadruk op gevechten en bewegen in de spelwereld ligt. Ook is er een vervolg op Deliver Us the Moon en Deliver Us Mars in de maak, genaamd Deliver Us Human. Het spel zou gamers meer vrijheid moeten geven in vergelijking met de vorige delen.

Daar blijft het overigens niet bij qua games in de Deliver Us-franchise. Zo werd de spin-off Deliver Us the Moon: Huygens getoond, een spel dat zich tijdens een blackout afspeelt en op een interessante manier speelt met keuzevrijheid. Ook een vr-game binnen de reeks is in ontwikkeling, genaamd Deliver Us VR. De vijfde game die werd onthuld en die nog maar pas in ontwikkeling is, heet Expeditions. Het gaat om een top-down-shooter met co-op-multiplayer die qua moeilijkheidsgraad geïnspireerd is door soulslikes.

"We begrijpen dat sommige games het niet halen of niet gemaakt hoeven te worden", zo stelt Koen Deetman tegen Gamer.nl. "Maar na vijf games en tweehonderd pitches bij veertig uitgevers en honderden iteraties te hebben gedaan, blijven we maar horen dat het te uniek, niet uniek genoeg, te duur, te goedkoop, te commercieel en niet commercieel genoeg is. Daarom laten we het nu aan ons netwerk en de community over om te zien of we iemand kunnen interesseren in onze games - precies voor de Game Developers Conference." De GDC wordt later deze maand gehouden en is een belangrijk netwerkmoment voor de wereldwijde game-industrie.

Onlangs moest KeokeN nog vier werknemers ontslaan, nadat de oprichters al een tijdlang geen loon aan zichzelf hadden uitgekeerd. In een achtergrondverhaal op Gamer.nl over de situatie binnen de game-industrie vertelde Deetman het volgende: "We stoppen niet zomaar en willen games blijven maken. We vechten tot de laatste cent. Dit is een rough patch, maar wat er in de toekomst allemaal aan komt wordt echt heel vet. Daar moeten we wel nog even zien te komen met z’n allen natuurlijk.”

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!