Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN onthult vijf nieuwe games
Nieuws

Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN onthult vijf nieuwe games

Het bedrijf wil meer interesse genereren om zo uitgevers aan te trekken

KeokeN Interactive, de Nederlandse studio achter Deliver Us the Moon en Deliver Us Mars, heeft beelden van vijf verschillende games waar de ontwikkelaar aan werkt onthuld.

Dat deden de oprichters van het bedrijf, de broers Koen en Paul Deetman, in een YouTube-video. Daarin laat het tweetal weten dat de studio de afgelopen twee jaar honderden pitches heeft gehouden voor deze games bij potentiële uitgevers - zonder succes. De onthulling van de vroege beelden van deze spellen is dan ook een poging om meer interesse te genereren en zo partijen aan te trekken.

Zo wordt We Are Human getoond, een "filosofische actie-adventuregame" waarbij de nadruk op gevechten en bewegen in de spelwereld ligt. Ook is er een vervolg op Deliver Us the Moon en Deliver Us Mars in de maak, genaamd Deliver Us Human. Het spel zou gamers meer vrijheid moeten geven in vergelijking met de vorige delen.

Daar blijft het overigens niet bij qua games in de Deliver Us-franchise. Zo werd de spin-off Deliver Us the Moon: Huygens getoond, een spel dat zich tijdens een blackout afspeelt en op een interessante manier speelt met keuzevrijheid. Ook een vr-game binnen de reeks is in ontwikkeling, genaamd Deliver Us VR. De vijfde game die werd onthuld en die nog maar pas in ontwikkeling is, heet Expeditions. Het gaat om een top-down-shooter met co-op-multiplayer die qua moeilijkheidsgraad geïnspireerd is door soulslikes.

"We begrijpen dat sommige games het niet halen of niet gemaakt hoeven te worden", zo stelt Koen Deetman tegen Gamer.nl. "Maar na vijf games en tweehonderd pitches bij veertig uitgevers en honderden iteraties te hebben gedaan, blijven we maar horen dat het te uniek, niet uniek genoeg, te duur, te goedkoop, te commercieel en niet commercieel genoeg is. Daarom laten we het nu aan ons netwerk en de community over om te zien of we iemand kunnen interesseren in onze games - precies voor de Game Developers Conference." De GDC wordt later deze maand gehouden en is een belangrijk netwerkmoment voor de wereldwijde game-industrie.

Onlangs moest KeokeN nog vier werknemers ontslaan, nadat de oprichters al een tijdlang geen loon aan zichzelf hadden uitgekeerd. In een achtergrondverhaal op Gamer.nl over de situatie binnen de game-industrie vertelde Deetman het volgende: "We stoppen niet zomaar en willen games blijven maken. We vechten tot de laatste cent. Dit is een rough patch, maar wat er in de toekomst allemaal aan komt wordt echt heel vet. Daar moeten we wel nog even zien te komen met z’n allen natuurlijk.”

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen
Nieuws

Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen

Waarschijnlijk wordt dit aanstaande donderdag onthuld

Het lijkt er op dat Doom: The Dark Ages op 15 mei uitkomt.

De website Gamekult meldde dat in een artikel die inmiddels verwijderd is, maar op Insider Gaming en ResetEra wordt er alsnog melding gemaakt van dat artikel. Bepaalde media zouden een previewevenement voor de game hebben bijgewoond waaruit dit gebleken is. Het lijkt er dan ook op dat de website deze informatie te vroeg naar buiten heeft gebracht en heeft geprobeerd dat te corrigeren.

Mocht binnenkort de releasedatum van Doom: The Dark Ages worden aangekondigd, dan gebeurt dat waarschijnlijk aanstaande donderdag tijdens de Xbox Developer Direct-uitzending. Xbox liet weten dat South of Midnight van Compulsion Games, Clair Obscur: Expedition 33 van Sandfall Interactive en Doom: The Dark Ages van ID Studios de revue passeren. Daarnaast wordt er een nieuwe game getoond van een nog onaangekondigde ontwikkelaar. De stream is op donderdag 23 januari vanaf 19:00 uur Nederlandse tijd te zien via YouTube en Twitch.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens. De game komt naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'
Nieuws

Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'

Maar de studio is niet tegen pc-gamers of het pc-platform

De third-person actiehorrorgame Code Violet komt niet op pc uit. Ontwikkelaar TeamKill Media wil zo voorkomen dat er seksueel getinte mods voor de game verschijnen.

De game werd vorige week aangekondigd voor PlayStation 5. Op social media heeft de ontwikkelaar nu laten weten dat er niet aan een pc-versie wordt gewerkt omdat "we niet willen dat mensen vulgaire versies van de personages uit de game beschikbaar stellen via een mod".

Het bedrijf vervolgt: "We dragen onze stemactrices en -acteurs in een hoog vaandel, net zoals onze artistieke visie op de game en het verhaal, en wijzen elke poging om dat te vernietigen met seksuele mods af. Het is ons het extra geld niet waard om onze kunst en mogelijk de reputatie van onze stemactrices en -acteurs voor joker te zetten."

TeamKill Media benadrukt wel dat ze "niet tegen pc-gamers of het pc-platform zijn. We zijn niet tegen modders en sommige leuke mods die ze maken. Maar we zijn honderd procent tegen pornografische mods."

Code Violet speelt zich af in de vijfentwintigste eeuw. Spelers besturen Violet Sinclair, die uit het verleden komt en het Aion Bioengineering Complex moet verkennen terwijl in het gebouw dinosauriërs zijn losgebroken. De setting en de gameplay doen dan ook erg denken aan Capcoms klassieke survivalhorrorfranchise Dino Crisis.

TeamKill Media is een ontwikkelaar bestaande uit vier werknemers. Eerdere games van de studio zijn Quantum Error, Son and Bone en Kings of Lorn: The Fall of Ebris. Code Violet staat gepland voor een release op PS5 in juli.

De ontwikkelaar van Code Violet is overigens niet de enige studio die probeert te waken voor seksueel getinte mods. Vorig jaar vroeg Final Fantasy 7 Rebirth-regisseur Naoki Hamaguchi aan gamers om geen beledigende of ongepaste mods voor de game te installeren. Die game verschijnt aanstaande donderdag op pc. Ook Koei Tecmo-topman Tomotoshi Nishimura gaf onlangs aan dat ze 'copyright strikes' uitvoeren wanneer mods met "volwassen doeleinden" voor hun games online worden geplaatst.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!