Modding komt later deze maand in Cities: Skylines 2 beschikbaar
Ook verschijnt het Beach Properties-pakket
Vanaf 25 maart krijgen Cities: Skylines 2-spelers de mogelijkheid om mods te gebruiken in de game.
Dat heeft Colossal Order aangekondigd. Het gaat in eerste instantie nog om een bèta van de modondersteuning. Spelers kunnen zelf custom maps creëren met de in-game editor. Daarnaast worden er Code Mods toegevoegd. Beiden worden gedeeld via het Paradox Mods-platform. Later in het jaar worden ook gereedschappen voor het creëren van eigen assets gedeeld.
Op dezelfde dag verschijnt ook het Beach Properties-pakket, waarin diverse assets zitten om gebouwen te plaatsen die normaliter aan het strand staan, alsmede vier nieuwe bomen. Het pakket gaat ongeveer 10 euro kosten en is tevens onderdeel van Expansion Pass: Waterfronts, dat weer onderdeel uitmaakte van de Ultimate Edition van de game. Tot slot verschijnt op 25 mei een nieuwe radiostation voor ongeveer 5 euro, genaamd Deluxe Relax Station.
Ontwikkelaar Colossal Order waarschuwde voor release al dat de prestaties van Cities: Skylines 2 niet op het gewenste niveau waren, en na release regende het dan ook klachten van spelers. Afgelopen november liet men al weten dat er pas downloadbare content voor de game wordt uitgebracht wanneer de hoofdgame genoeg verbeterd is - daar lijkt men nu dus te zijn aangekomen.
Lars Cornelis gaf een 8 aan het spel: "Om vooruit te gaan, moet je soms eerst een stapje achteruit doen. Colossal Order legt een fundament waar het weer jaren op voort kan bouwen, maar heeft op dit moment nog zijn eigen voorganger als voornaamste concurrent."