Intel reorganiseert grafische divisie
Nieuws

Intel reorganiseert grafische divisie

Intel heeft aangekondigd diens grafische divisie op te splitsen. Niet langer zullen de gpu's voor gaming en datacenters onder één vaandel vallen.

Daarmee wordt Intels 'Accelerated Computing Systems and Graphics'-divisie (AGX) in essentie ontbonden. Intel-topman Raja Koduri voerde de divisie aan, maar lijkt met de reorganisatie een demotie te hebben gekregen. Koduri is wederom terug als hoofdarchitect, maar zal zich voortaan niet enkel meer over gpu's ontfermen.

De reorganisatie betekent niet dat Intel van plan is de nieuwe Arc-productlijn te staken. Naar al het schijnt staat de tweede generatie Arc-videokaarten, Battlemage genaamd, nog altijd op de planning om in 2023 te verschijnen. Tegenover Bloomberg gaf  Intel meer context over het ontbinden van de AGX-divisie:

"Discrete graphics en geaccelereerde rekenkracht zijn belangrijke groeimotoren voor Intel. Met onze vlaggenschipproducten nu in productie evolueren we onze bedrijfsstructuur om op te schalen en onze strategieën op één lijn te krijgen. Onderdeel hiervan is het bijeenbrengen van onze teams op consumentenprocessoren met onze computing-groep, terwijl het acceleratieteam fuseert met de werkgroepen voor datacenters en ai."

Aan het statement werd als voetnoot nog toegevoegd dat Koduri "terug zal keren als hoofdarchitect". Intel hoopt dat hij de chipgigant kan helpen de focus op groei-initiatieven te vergroten, verspreid over cpu's, gpu's, ai en geaccelereerde applicaties. 

Ondertussen komt Koduri's demotie op een ongelukkig moment. Via zijn persoonlijke Twitter liet hij eergisteren weten een spoedoperatie aan zijn ruggenwervel gehad te hebben, waarna Koduri mogelijk een maand moet revalideren. De Intel-topman moest gedurende een werkbezoek in Haiderabad onder het mes en kan de komende weken niet terugkeren naar zijn thuis in San Francisco. 

Koduri heeft sinds het uitgebreide Twitter-draadje over zijn medische toestand nog geen respons gegeven op zijn vermeende demotie. Aan de andere kant lijkt Intel nergens te benoemen dat de chipgigant een topman tijdelijk kwijt is aan een ziekenhuisbed in India. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Minecraft-attracties voor pretparken op de planning
Nieuws

Minecraft-attracties voor pretparken op de planning

In eerste instantie alleen in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk

Er komen attracties gebaseerd op Minecraft naar petparken in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.

De wereldwijde rechten op Minecraft-attracties in pretparken zijn nu in handen van Merlin Entertainments, het bedrijf achter Legoland, Madame Tussauds, Alton Towers en Peppa Pig World.

Men laat weten dat er twee Minecraft-attracties moeten verschijnen - eentje in het Verenigd Koninkrijk in 2026 en eentje in de VS in 2027. Daarbij zou er in beide gevallen een gebied omheen worden gebouwd in het thema van de populaire gamefranchise.

Microsoft laat weten dat dit er voor zorgt dat Minecraft ook buiten games steeds populairder wordt. Uiteindelijk moeten er ook buiten de twee hierboven genoemde landen Minecraft-attracties komen.

Overigens zijn pretparkattracties natuurlijk niet de enige manier waarop Minecraft buiten games van zich laat zien. Zo zijn er diverse Lego-sets gebaseerd op de game verkrijgbaar en komt er volgend jaar een film uit. Onlangs zijn er nog nieuwe beelden van A Minecraft Movie verschenen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ubisoft haalt verplichte stealth uit Star Wars Outlaws
Nieuws

Ubisoft haalt verplichte stealth uit Star Wars Outlaws

Bepaal nu zelf of je stealth gebruikt of in het rond schiet

Ubisoft verdwijdert bijna overal in Star Wars Outlaws de secties waarin spelers verplicht stealth moeten gebruiken.

Dat kondigde de nieuwe creative director Drew Rechner aan via een artikel op de officiële website. Dat betekent dat spelers in de meeste secties van de game waar stealth voorheen verplicht was, zelf kunnen kiezen hoe ze de situatie aanpakken. Het blijft een optie om rond te sluipen, maar ook om al schietend een gebied te verkennen. Daardoor falen spelers dan ook geen missie wanneer ze ontdekt worden tijdens het sluipen.

Volgens Rechner, die eerder dit najaar het stokje van Julian Gerighty overnam, is dit een stap in de goede richting van het geven van spelerskeuze in de game. Daarnaast kunnen spelers nu ook gevechten houden in de zogeheten 'syndicate districts', waar voorheen stealth verplicht was.

Star Wars Outlaws draait om Kay Vess, een relatieve nieuweling in de onderwereld die al van kleins af aan voor haarzelf en de schattige Merqaal Nix zorgt. De game speelt zich af tussen Episode 5 en Episode 6 van de Star Wars-films, wat betekent dat de burgeroorlog tussen de Empire en de Rebellion in volle gang is. Outlaws is verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Dunke van Boekel gaf in de Gamer.nl-review een 8 aan de game: "Star Wars Outlaws toornt niet aan de formule van een gemiddelde openwereldgame. Toch voert Massive Entertainment genoeg veranderingen door die leiden tot een verfrissende ervaring."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error