Intel Arc-gpu's verschijnen 'later dit jaar'
Nieuws

Intel Arc-gpu's verschijnen 'later dit jaar'

Intel heeft een nieuw tijdskader voor de eerste Arc-gpu's genoemd; een wereldwijde uitrol volgt 'later dit jaar'.

Begin dit jaar sprak Intel al van een wereldwijde lancering voor de eerste mobiele Arc-gpu's in het eerste kwartaal van dit jaar; de desktopkaarten moesten in het tweede kwartaal volgen. Dat bleek maar deels waar.

De nieuwe tijdsindicatie kwam voort uit een officiële blogpost over de totstandkoming van Intel Arc. Het verhaal zet uiteen waar de Arc-gpu's vandaan komen en hoe ze onderling verschillen, met voldoende marketingtaal over een glorieuze toekomst. Die toekomst begint simpelweg "later dit jaar", zonder verdere benadering.

Intel onderstreept wel dat Arc "het andere kamp" is in de videokaarten, zonder daarbij concurrenten Nvidia en AMD te noemen. Volgens Intel Arc-woordvoerder Ryan Shrout kunnen de nieuwe videokaarten zich onderscheiden met een focus op betaalbaarheid. 

"Bijvoorbeeld: de Intel Arc A380, onze budgetkaart, biedt 90+ frames per seconde op Monster Hunter Rise: Sunbreak, op 1080p met medium settings", zo claimt Shrout. Hoe de Arc A380 zich qua budget moet verhouden op concurrerende kaarten met dezelfde prestaties, wordt door Intel niet geduid.

Watch on YouTube

De grootpraat en verschoven tijdsindicatie steken mogelijk wel wat verwarrend af, gezien de gelaagde en al vaker uitgestelde uitrol van Intel Arc. Zo zijn zowel de eerste mobiele Intel Arc-gpu's als selecte Arc A380-partnerkaarten al maandenlang te verkrijgen, zij het exclusief in bepaalde Aziatische landen. 

Ondertussen genieten de eerste Arc A380-videokaarten niet de meest lovende recensies. Volgens hardware-critici van Igor's Lab heeft de kaart enige potentie, maar kwakkelt de rekenkracht achter de concurrentie aan. Intels zogenaamde Game On-drivers, ondersteuning voor Resizable BAR en XeSS-upscaling blijven tevens uit, waardoor de kaarten momentele nauwelijks geoptimaliseerd zijn voor gebruik in games. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Epic Games past prijs en opties van battle pass in Fortnite aan
Nieuws

Epic Games past prijs en opties van battle pass in Fortnite aan

Fortnite OG krijgt ook een eigen battle pass

Epic Games heeft aanpassingen gemaakt aan de aanschafopties van battle passes in Fortnite.

Zo kost de battle pass van Fortnite vanaf december 1000 V-Bucks in plaats van 950. Tegelijkertijd zullen Fortnite Crew-leden toegang krijgen tot vier verschillende battle passes: voor battle royale, een Music Pass, Lego Pass en de battle pass voor Fortnite OG.

Epic heeft namelijk laten weten dat Fortnite OG dat in december terugkeert ook een eigen battle pass krijgt. De populaire modus waarmee de eerste Chapter van Fortnite speelbaar is - waaronder het oorspronkelijke eiland - keert op 6 december voorgoed terug.

Epic belooft dat alle nieuwe battle passes die in de toekomst worden geïntroduceerd ook aan Fortnite Crew worden toegevoegd, waardoor dat de meest goedkope optie is en blijft voor Fortnite-spelers die zich in graag in alle verschillende modi binnen de game bevinden. Meer informatie valt in deze blogpost te lezen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Cyberpunk 2077 krijgt geen PlayStation 5 Pro-update
Nieuws

Cyberpunk 2077 krijgt geen PlayStation 5 Pro-update

CD Projekt Red heeft het waarschijnlijk te druk met nieuwe games

CD Projekt Red heeft laten weten dat er geen plannen zijn voor een PlayStation 5 Pro-update voor Cyberpunk 2077.

Dat liet de studio weten als reactie op een vraag van een fan. Een precieze reden werd neit gegeven, maar het lijkt waarschijnlijk dat het komt omdat de studio druk in de weer is met verschillende andere games - waaronder de nieuwe The Witcher-trilogie en een vervolg op Cyberpunk 2077.

Inmiddels hebben diverse andere games een PlayStation 5 Pro-patch ontvangen, waaronder The Last of Us: Part 2 Remastered, No Man's Sky, Alan Wake 2, Demon's Souls en The Callisto Project.

Cyberpunk 2077 bevond zich toen de game uitkwam in een slechte staat: het spel had veel bugs en andere technische imperfecties. Dat leverde zoveel problemen op, dat Sony zelfs besloot de game uit de PlayStation Store te weren. CD Projekt Red bleef de game echter verbeteren, waardoor de algehele tendens rondom de game sterk verbeterde en de game uiteindelijk ook weer werd verkocht uit de PS Store.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error