Dead Space-studio gaat meewerken aan Battlefield
Nieuws

Dead Space-studio gaat meewerken aan Battlefield

De eerder aangekondigde Iron Man-game blijft in ontwikkeling

EA Motive Studio, de ontwikkelaar verantwoordelijk voor de vorig jaar verschenen remake van Dead Space, gaat meewerken aan de Battlefield-franchise.

Dat werd via een blogpost op de website van EA bekendgemaakt. Motive krijgt een speciaal Battlefield-team dat wordt geleid door Philippe Ducharme en Roman Campos-Oriola, respectievelijk de executive producer en creative director van de Dead Space-remake.

Het team zal de EA-studio's Dice, Criterion en Ripple Effect bijstaan in het "creëren van een Battlefield-universum verspreid over verbonden multiplayer- en singleplayerervaringen".

Eerder werd al aangekondigd dat EA Motive aan een Iron Man-game werkt. De blogpost heeft bevestigd dat die game in ontwikkeling blijft. "Het team heeft dit jaar uitstekende progressie geboekt. Er zijn belangrijke interne mijlpalen bereikt en er ligt een robuuste fundering voor de aankomende reis. Iron Man is een belangrijke prioriteit voor Motive."

Tot slot werd bevestigd dat het vorige maand begonnen zevende seizoen van Battlefield 2042, genaamd Turning Point, het laatste seizoen van de game is. EA wil de focus nu leggen op de toekomst van de franchise, al blijft 2042 wel ondersteund worden met nieuwe uitdagingen, evenementen en modi.

Eerder dit jaar werd een grootschalige ontslagronde bij Electronic Arts aangekondigd. Toen werd ook gemeld dat de deuren van het in 2021 opgerichte Ridgeline Games weer werden gesloten. Die studio werkte aan een nieuwe singleplayerervaring binnen het Battlefield-universum.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error