Asus' RTX 3070 met Noctua-koeling laat van zich zien
Nieuws

Asus' RTX 3070 met Noctua-koeling laat van zich zien

De Facebook-pagina van Asus ROG Vietnam heeft kortstondig beelden gedeeld van Asus' langverwachte samenwerking met Noctua. Op het sociale kanaal werd een nieuwe RTX 3070-videokaart getoond, voorzien van twee Noctua-ventilatoren én de iconische beige-bruin kleuraccenten.

De Noctua-samenwerking dook al eerder op in de database van de Euraziatische Economische Commissie (EEC), maar officieel beeldmateriaal bleef sinds begin augustus uit. Tot vannacht dan, toen de Vietnamese tak van Asus' Republic of Gamers per ongeluk meerdere productfoto's van de vermeende samenwerking deelde. 

Inmiddels is het Facebook-bericht alweer verwijderd, maar de foto's bleven vereeuwigd op het internet. Onder andere WccfTech plaatste de beelden opnieuw.

©GMRimport

De kaart betreft, zoals de EEC-verschijning al verklapte, een RTX 3070-gpu met 8GB videogeheugen. De twee ventilatoren in kwestie zijn uiteraard van  Noctua's Oostenrijkse fabricaat, waarmee de kaart alsnog vrij omvangrijk lijkt te worden. De dikkere heatsink lijkt te wijzen op een 4-slots dikte voor de kaart.

Asus' opgegeven EEC-term verwijst ook naar een fabrieksoverklok voor deze specifieke RTX 3070. De precieze details daarachter zijn nog niet vrijgegeven, maar vermoedelijk helpt het koelrendement van Noctua wel met het stabiel bereiken van hogere klokfrequenties.

Het Facebook-bericht zou ook "26 miljoen Vietnamese dollars" als adviesprijs genoemd hebben, wat neerkomt op circa 987 euro. Dat is aanzienlijk meer dan voor de gemiddelde RTX 3070 gevraagd wordt — al is prijsvergelijking lastig nu de vraagprijzen weer oplopen.

Opvallend is ook hoe Asus deze samenwerking enkel aan blijkt te gaan voor de RTX 3070-gpu's. Vooralsnog onduidelijk is nog of de Oostenrijkse koeling ook ooit op bijvoorbeeld de RTX 3080-, RTX 3090- of mogelijk ook Radeon-gpu's geplakt zal worden. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!