AMD vertelt meer over 'next-gen upscaling' op GDC 2022
Nieuws

AMD vertelt meer over 'next-gen upscaling' op GDC 2022

Processorgigant AMD heeft aanstaande 23 maart een keynote op GDC 2022 ingepland om te praten over "next-generation upscaling".

De presentatie werd gisteren ingepland op het officiële webportaal van GDC. AMD's software-ingenieur Thomas Arcila en technologie-ontwikkelaar Colin Riley presenteren het praatje op de spelontwikkelaarsconferentie, met een ingeplande tijd van 19:30 uur tot 20:30 uur (Nederlandse tijd).

Over specifieke merknamen wordt in de aankondiging nog niet gesproken. Vermoedelijk wijdt AMD gedurende de keynote verder uit over huiseigen technologieën als het FidelityFX Super Resolution (FSR) en later verschenen Radeon Super Resolution (RSR). Beide technologieën zijn in het afgelopen jaar pas officieel gelanceerd — en zeker het open-source FSR groeit gestaag in afzetmarkt. 

©GMRimport

Een onthulling van een volwaardige 'tweede versie' of opvolger van upscalingtechnologieën zal AMD hoogstwaarschijnlijk nog niet uit de doeken doen, ondanks de 'next-gen'-benoeming. Beide upscalingtechnologieën zijn immers jong, niet hardware-afhankelijk en worden voortdurend op een software-matig front aangescherpt. Een regelrechte opvolger bekronen zou mogelijk wat te voorbarig voelen.

Voor een zogenaamd 'FSR 2.0' geldt sowieso de verwachting dat AMD — net als concurrent Nvidia met hun DLSS 2.0-upscaling — specifieke machine learning-kernen inbakt op de eigen RDNA 3-gpu's. Die nieuwe generatie AMD-videokaarten staat echter pas voor "later in 2022" op de planning, waarschijnlijk ver na 23 maart.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!