AMD vertelt meer over 'next-gen upscaling' op GDC 2022
Gamer.nl
Nieuws

AMD vertelt meer over 'next-gen upscaling' op GDC 2022

Processorgigant AMD heeft aanstaande 23 maart een keynote op GDC 2022 ingepland om te praten over "next-generation upscaling".

De presentatie werd gisteren ingepland op het officiële webportaal van GDC. AMD's software-ingenieur Thomas Arcila en technologie-ontwikkelaar Colin Riley presenteren het praatje op de spelontwikkelaarsconferentie, met een ingeplande tijd van 19:30 uur tot 20:30 uur (Nederlandse tijd).

Over specifieke merknamen wordt in de aankondiging nog niet gesproken. Vermoedelijk wijdt AMD gedurende de keynote verder uit over huiseigen technologieën als het FidelityFX Super Resolution (FSR) en later verschenen Radeon Super Resolution (RSR). Beide technologieën zijn in het afgelopen jaar pas officieel gelanceerd — en zeker het open-source FSR groeit gestaag in afzetmarkt. 

©GMRimport

Een onthulling van een volwaardige 'tweede versie' of opvolger van upscalingtechnologieën zal AMD hoogstwaarschijnlijk nog niet uit de doeken doen, ondanks de 'next-gen'-benoeming. Beide upscalingtechnologieën zijn immers jong, niet hardware-afhankelijk en worden voortdurend op een software-matig front aangescherpt. Een regelrechte opvolger bekronen zou mogelijk wat te voorbarig voelen.

Voor een zogenaamd 'FSR 2.0' geldt sowieso de verwachting dat AMD — net als concurrent Nvidia met hun DLSS 2.0-upscaling — specifieke machine learning-kernen inbakt op de eigen RDNA 3-gpu's. Die nieuwe generatie AMD-videokaarten staat echter pas voor "later in 2022" op de planning, waarschijnlijk ver na 23 maart.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pedro Pascal over The Last of Us: 'Ik ben in actieve ontkenning'
Gamer.nl
Nieuws

Pedro Pascal over The Last of Us: 'Ik ben in actieve ontkenning'

De acteur geeft zijn mening over de gebeurtenissen uit de meest recente aflevering van de HBO-serie

Acteur Pedro Pascal heeft in een interview gereageerd op de shockerende gebeurtenissen uit de tweede aflevering van het tweede seizoen van HBO's The Last of Us die begin deze week is uitgekomen.

Let op: hieronder wordt sterk gehint naar grote plotwendingen uit de tweede aflevering van het tweede seizoen van The Last of Us en de game The Last of Us: Part 2. Lezers worden dan ook geadviseerd alleen verder te lezen als ze de aflevering hebben gezien of de game hebben gespeeld.

Pascal, die de rol van Joel vertolkt in de HBO-verfilming van The Last of Us, liet aan Entertainment Weekly het volgende weten over wat er met zijn personage gebeurt in de serie: "Ik ben in actieve ontkenning. Ik realiseert me dat hoe ouder ik wordt, des te meer ik ontkent wanneer iets voorbij is. Ik weet dat ik voor altijd verbonden ben aan zoveel deelnemers van de ervaring en ze onder andere omstandigheden zal blijven zien, maar nooit meer in de rol van Joel in The Last of Us. En nee, ik denk er niet veel over na, want het maakt mij verdrietig."

Ondanks dat Pascal beseft dat de gebeurtenissen uit de aflevering pijnlijk zijn - ook voor hem - noemt hij het "een briljante prestatie van de verhaalvertelling. Ik heb niets dan respect voor de hoedanigheid waarop mensen geïnvesteerd zijn in een game, televisieserie, film of boek. Ik ervaar dat zelf ook. Ik heb boeken door de kamer gesmeten omdat hun impact zoveel indruk op mij maakt."

Er volgen nog vijf aflevering van het tweede seizoen van The Last of Us. Een derde seizoen, waarin het verhaal van The Last of Us: Part 2 verder verteld wordt, is ook al bevestigd. Hier is een korte teaser te zien van de aankomende derde aflevering van het tweede seizoen. Die aflevering verschijnt in de nacht van aanstaande zondag op maandag op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Michael Bay en Sydney Sweeney werken aan Out Run-verfilming
Gamer.nl
Nieuws

Michael Bay en Sydney Sweeney werken aan Out Run-verfilming

Klassieke Sega-arcadefranchise komt naar het witte doek

Er wordt gewerkt aan een live-action verfilming van Sega's klassieke racefranchise Out Run, met Michael Bay in de regiestoel en Syndey Sweeney als producent.

Deadline meldde het nieuws in eerste instantie, waarna Sega het bevestigde. De film wordt gemaakt door Universal. Vooralsnog lijkt het er niet op dat Sweeney, bekend van haar acteerwerk, een rol in de film heeft. Wel is duidelijk dat het script wordt geschreven door Jayson Rothwell, onder andere bekend van de film Polar.

Aan de kant van Sega houden Toru Nakahara en Sega-directeur Shuji Utsumi een oogje in het zeil. Nakahara werkte ook aan de drie Sonic-films en de aankomende animatieshow gebaseerd op Golden Axe. Meer details over de film zijn er op moment van schrijven nog niet.

Out Run verscheen in 1986 in de arcades en is ontwikkeld door Yu Suzuki, die ook games als Virtua Fighter, Shenmue en Space Harrier op zijn naam heeft staan. De racegame heeft diverse vervolgen en spin-offs gekregen. De laatste game in de reeks is het in 2009 verschenen OutRun Online Arcade, een consoleversie van de arcadegame OutRun 2.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!