Ook XPG onthult eerste ATX 3.0- en PCIe 5.0-voedingen
Nieuws

Ook XPG onthult eerste ATX 3.0- en PCIe 5.0-voedingen

Na fabrikanten als ThermalTake en MSI onthult ook XPG een eerste tweetal voedingen naar ATX 3.0-standaard, inclusief PCIe 5.0-stroomconnector.

XPG is het nog relatief jonge gamingmerk van de Taiwanese geheugenfabrikant Adata, vooral bekend van ssd's en werkgeheugen. Onder de XPG-noemer verschenen al eerdere series van pc-voedingen (onder andere Core Reactor en Pylon), de Cybercore II-reeks voegt zich daarbij als eerste ATX 3.0-voeding.

De XPG Cybercore II-voedingen komen aanvankelijk in 1000 watt- en 1300 watt-smaken, beide met 80 Plus Platinum-certificaat en volledige ondersteuning van de ATX 3.0-standaard. Daaronder valt hoofdzakelijk een 12VHPWR-stroomconnector, de nieuwe 16-pins aansluiting (goed voor 600 watt) waar vooral zwaardere videokaarten momenteel op overstappen. 

Adata's persbericht over diens eerste ATX 3.0-voedingen noemt geen verwachte prijzen of releasedata rondom de Cybercore II-reeks. Desalniettemin komt de aankondiging wel op een relatief gunstig moment: Nvidia's eerste RTX 40-kaarten (met PCIe 5.0-stroomconnectoren) zijn kortgeleden onthuld, terwijl het PCI-comité juist een waarschuwingen rondstuurde over gevaarlijke adapterkabels voor de nieuwe connector.

Vermoedelijk verschijnen XPG's Cybercore II-voedingen in de nabije toekomst, al lijkt de primeur voor 's werelds eerst verschenen ATX 3.0-voeding vooralsnog bij MSI te liggen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error