Untitled Goose Game wint Best Game bij DICE Game Awards
Nieuws

Untitled Goose Game wint Best Game bij DICE Game Awards

Untitled Goose Game is vannacht in de prijzen gevallen bij de DICE Game Awards. De ganzengame heeft de prijs gewonnen voor onder andere de beste game van het jaar.

De DICE Game Awards vonden in de nacht van donderdag op vrijdag plaats in Las Vegas. De Indie game Untitled Goose Game mocht tijdens de ceremonie drie prijzen in ontvangst nemen. Naast de prijs van de beste game van het jaar mocht de gans uit Untitled Goose Game ook nog een prijs in ontvangst nemen voor de beste personage in een game én beste prestatie voor een indie-game. De ontwikkelaar House House heeft verbaasd gereageerd op de prijzen, vooral op die van de beste game van het jaar.

Tijdens de ceremonie konden naast Untitled Goose Game nog een aantal andere games een prijs in ontvangst nemen. De third person-shooter Control won de meeste prijzen met vier awards voor actiegame van het jaar, beste gamedirectie, beste muziekcomposities en beste art direction. Verder ging de mobile-game Mario Kart Tour ervandoor met de prijs voor beste racegame van het jaar en kreeg Death Stranding de prijs voor beste audiotechniek in een game. Je kan de rest van de winnaars en prijscategorieën hieronder bekijken.

• Beste gamedesign:Baba Is You

• Beste portable game van het jaar : Sayonara Wild Hearts

• Beste Immersive Reality-game van het jaar: Pistol Whip

• Beste prestatie technische in Immersive Reality: Blood & Truth

• Beste prestatie voor online gameplay van het jaar: Apex Legends

• Strategie en simulatiegame van het jaar: Fire Emblem: Three Houses

• Sportgame van het jaar: FIFA 2020

• Rpg van het jaar : The Outer Worlds

• Fighting-game van het jaar : Mortal Kombat 11

• Familiegame van het jaar: Super Mario Maker 2

• Adventure-game van het jaar : Star Wars Jedi: Fallen Order

• Beste prestatie in technische vooruitgang van het jaar: Death Stranding

• Beste verhaal van het jaar: Disco Elysium

• Beste animatie van het jaar: Luigi's Mansion 3

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!