Ubisoft-CCO annuleerde eigenhandig King Arthur-game
Serge Hascoët, ex-chief creative officer van Ubisoft, annuleerde eigenhandig een King Arthur-game omdat de setting hem niet lag. Dat meldt href="https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-07-28/ubisoft-s-planned-king-arthur-game-was-nixed-by-ex-creative-head" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Bloomberg</a>.
De rpg werd intern bij Ubisoft 'Avalon' genoemd en zou draaien om King Arthur en zijn ridders. In 2018 werd Dragon Age-regisseur Mike Laidlaw voor het project naar de studio gehaald, maar een jaar later vertrok hij weer. Volgens verschillende Ubisoft-medewerkers zou Hascoët niet van fantasy-games houden en mocht de game er alleen komen als het 'beter was dan Tolkien'.
Het is vrij ongebruikelijk dat een CCO de macht heeft om zelf een game te annuleren. Volgens verschillende anonieme medewerkers slootHascoët regelmatig werknemers buiten en schoot hij 'ideeën met potentie' af.
Volgens Bloomberg maakte de ontwikkeling daarnaast al progressie, met een coöperatieve multiplayermodus die lijkt op die uit de Monster Hunter-games. Het ontwikkelteam vond het 'schokkend' dat de game plots werd geannuleerd. Ook na het pitchen van nieuwe ideeën kreeg het team van laidlaw geen groen licht.
Serge Hascoët vertrok recent bij Ubisoft wegens aanklachten van seksueel wangedrag, samen met CFO Maxime Béland en editorial director Tommy François. Vorige week spraken Ubisoft-medewerkers zich uit over de situatie bij de ontwikkelaar.