Sony-patent hint naar ruilen en doorverkopen digitale items
Nieuws

Sony-patent hint naar ruilen en doorverkopen digitale items

Een nieuw patent van Sony hint naar het kunnen ruilen en doorverkopen van digitale items. Ook lijkt de techgigant het met een ander patent mogelijk te maken om games verder te spelen op een tweede apparaat via de cloud.

In tegenstelling tot op onder andere Steam en Xbox, is het op de PlayStation niet mogelijk om digitale aankopen te schenken aan andere spelers. Er is nu een nieuw patent opgedoken van Sony, die dit en meer functionaliteiten mogelijk moet gaan maken.

Het nieuwe Sony-patent hint naast het kunnen schenken van digitale items, ook naar het ruilen en verkopen hiervan. Een bijgeleverde afbeelding laat zien hoe spelers een fysiek object, vergelijkbaar met een Amiibo-figuur, kunnen laden in hun game door middel van een unieke code. Vervolgens kan dit digitale item worden getraind, verbeterd, aangepast of geüpgraded om vervolgens geruild of doorverkocht te kunnen worden.

Dit patent sluit deels aan bij het nieuws van gisteren, waarin bekend werd dat Sony geen downloadcodes meer gaat geven aan Amerikaanse retailers. Het lijkt er op dat alle handel binnen digitale PlayStation-games en items binnenkort gaat via het vernieuwde PlayStation Network.

©GMRimport

Sony heeft ook een tweede patent ingediend, dat hint naar het verder kunnen spelen van games via de cloud. Een nieuw systeem moet het mogelijk maken om een tweede apparaat van de speler te herkennen, waarop de game-sessie van de PlayStation-console overgezet kan worden. Het systeem is te vergelijken met dat van het recent aangekondigde Google Stadia, waarbij de games gestreamd worden vanaf de servers van het bedrijf.

Het is nog niet bekend of de twee nieuwe patenten van Sony daadwerkelijk geïmplementeerd gaan worden. De techgigant vroeg recentelijk nog een patent aan dat het mogelijk moet maken om oudere PlayStation-games te spelen op de PlayStation 5.

Bekijk ook ons overzicht, waar alle geruchten en feiten van PlayStation 5 op een rij staan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!