Razer Zephyr-mondmasker krijgt binnenkort Pro-variant
Nieuws

Razer Zephyr-mondmasker krijgt binnenkort Pro-variant

Razers ludieke rgb-mondmasker van vorig jaar keert ook op deze CES 2022 terug. De href="https://www.razer.com/gear-accessories/razer-zephyr-pro" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Razer Zephyr Pro</a> treedt binnenkort voor het eerst in de verkoop, ditmaal wél met de mogelijkheid om de stem van de drager te versterken.

Het Zephyr-mondmasker was oorspronkelijk onthuld als 'Project Hazel' gedurende CES 2021. Razer onthult rondom de elektronicabeurs wel vaker uitbundige concepten — waarvan het gros nooit in massaproductie treedt — maar Project Hazel werd anno 2021 omgedoopt tot Zephyr en in het vierde kwartaal toch en masse geproduceerd en verkocht.

Razers uiteindelijk Zephyr-productie ontbrak echter wel aan één belofte die tijdens CES 2021 aangekondigd was: de mogelijkheid om de stem van de drager buiten het masker te versterken. De functie werd gedurende 2021 stilletjes uit marketingteksten gevist, maar vormt nu wel een verkooppunt voor de nieuwe Razer Zephyr Pro.

Los van de combinatie aan ingebouwde microfoons en luidsprekers verandert er niet veel aan de Zephyr Pro. Het masker maakt nog altijd gebruik van dezelfde, verwisselbare N95-luchtfilters, actieve ventilatie en uiteraard Razer's Chroma-verlichtingsringen. Rendementsfuncties, zoals twee afzonderlijke ventilatiestanden (4200 of 6200 toeren), zijn evenals identiek gebleven aan het non-Pro-model.

In de promotionele beelden van de Zephyr Pro is wel te zien hoe het fysieke uiterlijk ook weer ietwat verschuift. De rgb-verlichting sijpelt nu aan meer kanten van de luchtfilters uit het apparaat, terwijl er aan de onderzijde net wat meer geperforeerde oppervlakte prijkt. Vermoedelijk worden de stemversterkende luidsprekertjes ergens onder de nieuwe roosters verstopt. 

Razer bleef ditmaal stil over toegewijde opslagkoffertjes, die het mondmasker zowel opladen als ontsmetten met uv-licht. Een dergelijk, optioneel thuisstation voor Project Hazel werd evenals op CES 2021 onthuld, maar is sinds de officiële omdoping tot 'Zephyr' nooit meer ter sprake gekomen.

Als traditioneel 'minder haalbaar' conceptproduct onthulde Razer dit jaar Project Sophia, een modulair alles-in-éénbureau voor gamers. Rondom het oppervlak, dan wel verborgen ín de tafel, prijkt een oled-scherm tot 77 inch grootte, allerlei verschillende touch-modules, THX-luidsprekers, optionele warmhouder voor dranken en uiteraard volledig rgb-verlichte flanken. 

Razers glazen conceptbureau zou in essentie aangedreven worden door een modulair uitbreidbaar Razer Blade-notebook, optioneel verder uit te breiden met een externe gpu-module. Geheel volgens de vaste traditie werd geen verdere data verstrekt over mogelijk prijzen of releaseperiodes; de kans is groot dat we na deze CES een lange tijd niets meer horen over Project Sophia.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!