Razer Zephyr-mondmasker krijgt binnenkort Pro-variant
Gamer.nl
Nieuws

Razer Zephyr-mondmasker krijgt binnenkort Pro-variant

Razers ludieke rgb-mondmasker van vorig jaar keert ook op deze CES 2022 terug. De href="https://www.razer.com/gear-accessories/razer-zephyr-pro" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Razer Zephyr Pro</a> treedt binnenkort voor het eerst in de verkoop, ditmaal wél met de mogelijkheid om de stem van de drager te versterken.

Het Zephyr-mondmasker was oorspronkelijk onthuld als 'Project Hazel' gedurende CES 2021. Razer onthult rondom de elektronicabeurs wel vaker uitbundige concepten — waarvan het gros nooit in massaproductie treedt — maar Project Hazel werd anno 2021 omgedoopt tot Zephyr en in het vierde kwartaal toch en masse geproduceerd en verkocht.

Razers uiteindelijk Zephyr-productie ontbrak echter wel aan één belofte die tijdens CES 2021 aangekondigd was: de mogelijkheid om de stem van de drager buiten het masker te versterken. De functie werd gedurende 2021 stilletjes uit marketingteksten gevist, maar vormt nu wel een verkooppunt voor de nieuwe Razer Zephyr Pro.

Los van de combinatie aan ingebouwde microfoons en luidsprekers verandert er niet veel aan de Zephyr Pro. Het masker maakt nog altijd gebruik van dezelfde, verwisselbare N95-luchtfilters, actieve ventilatie en uiteraard Razer's Chroma-verlichtingsringen. Rendementsfuncties, zoals twee afzonderlijke ventilatiestanden (4200 of 6200 toeren), zijn evenals identiek gebleven aan het non-Pro-model.

In de promotionele beelden van de Zephyr Pro is wel te zien hoe het fysieke uiterlijk ook weer ietwat verschuift. De rgb-verlichting sijpelt nu aan meer kanten van de luchtfilters uit het apparaat, terwijl er aan de onderzijde net wat meer geperforeerde oppervlakte prijkt. Vermoedelijk worden de stemversterkende luidsprekertjes ergens onder de nieuwe roosters verstopt. 

Razer bleef ditmaal stil over toegewijde opslagkoffertjes, die het mondmasker zowel opladen als ontsmetten met uv-licht. Een dergelijk, optioneel thuisstation voor Project Hazel werd evenals op CES 2021 onthuld, maar is sinds de officiële omdoping tot 'Zephyr' nooit meer ter sprake gekomen.

Als traditioneel 'minder haalbaar' conceptproduct onthulde Razer dit jaar Project Sophia, een modulair alles-in-éénbureau voor gamers. Rondom het oppervlak, dan wel verborgen ín de tafel, prijkt een oled-scherm tot 77 inch grootte, allerlei verschillende touch-modules, THX-luidsprekers, optionele warmhouder voor dranken en uiteraard volledig rgb-verlichte flanken. 

Razers glazen conceptbureau zou in essentie aangedreven worden door een modulair uitbreidbaar Razer Blade-notebook, optioneel verder uit te breiden met een externe gpu-module. Geheel volgens de vaste traditie werd geen verdere data verstrekt over mogelijk prijzen of releaseperiodes; de kans is groot dat we na deze CES een lange tijd niets meer horen over Project Sophia.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!