Razer Zephyr-mondmasker krijgt binnenkort Pro-variant
Nieuws

Razer Zephyr-mondmasker krijgt binnenkort Pro-variant

Razers ludieke rgb-mondmasker van vorig jaar keert ook op deze CES 2022 terug. De href="https://www.razer.com/gear-accessories/razer-zephyr-pro" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Razer Zephyr Pro</a> treedt binnenkort voor het eerst in de verkoop, ditmaal wél met de mogelijkheid om de stem van de drager te versterken.

Het Zephyr-mondmasker was oorspronkelijk onthuld als 'Project Hazel' gedurende CES 2021. Razer onthult rondom de elektronicabeurs wel vaker uitbundige concepten — waarvan het gros nooit in massaproductie treedt — maar Project Hazel werd anno 2021 omgedoopt tot Zephyr en in het vierde kwartaal toch en masse geproduceerd en verkocht.

Razers uiteindelijk Zephyr-productie ontbrak echter wel aan één belofte die tijdens CES 2021 aangekondigd was: de mogelijkheid om de stem van de drager buiten het masker te versterken. De functie werd gedurende 2021 stilletjes uit marketingteksten gevist, maar vormt nu wel een verkooppunt voor de nieuwe Razer Zephyr Pro.

Los van de combinatie aan ingebouwde microfoons en luidsprekers verandert er niet veel aan de Zephyr Pro. Het masker maakt nog altijd gebruik van dezelfde, verwisselbare N95-luchtfilters, actieve ventilatie en uiteraard Razer's Chroma-verlichtingsringen. Rendementsfuncties, zoals twee afzonderlijke ventilatiestanden (4200 of 6200 toeren), zijn evenals identiek gebleven aan het non-Pro-model.

In de promotionele beelden van de Zephyr Pro is wel te zien hoe het fysieke uiterlijk ook weer ietwat verschuift. De rgb-verlichting sijpelt nu aan meer kanten van de luchtfilters uit het apparaat, terwijl er aan de onderzijde net wat meer geperforeerde oppervlakte prijkt. Vermoedelijk worden de stemversterkende luidsprekertjes ergens onder de nieuwe roosters verstopt. 

Razer bleef ditmaal stil over toegewijde opslagkoffertjes, die het mondmasker zowel opladen als ontsmetten met uv-licht. Een dergelijk, optioneel thuisstation voor Project Hazel werd evenals op CES 2021 onthuld, maar is sinds de officiële omdoping tot 'Zephyr' nooit meer ter sprake gekomen.

Als traditioneel 'minder haalbaar' conceptproduct onthulde Razer dit jaar Project Sophia, een modulair alles-in-éénbureau voor gamers. Rondom het oppervlak, dan wel verborgen ín de tafel, prijkt een oled-scherm tot 77 inch grootte, allerlei verschillende touch-modules, THX-luidsprekers, optionele warmhouder voor dranken en uiteraard volledig rgb-verlichte flanken. 

Razers glazen conceptbureau zou in essentie aangedreven worden door een modulair uitbreidbaar Razer Blade-notebook, optioneel verder uit te breiden met een externe gpu-module. Geheel volgens de vaste traditie werd geen verdere data verstrekt over mogelijk prijzen of releaseperiodes; de kans is groot dat we na deze CES een lange tijd niets meer horen over Project Sophia.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn
Nieuws

Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn

Microsoft wil Xbox op zoveel mogelijk plekken beschikbaar stellen

Microsoft heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd om duidelijk te maken dat op Xbox gamen op meer manieren kan dan louter op een spelcomputer.

De reclamespot kan hieronder bekeken worden, en Microsoft vertelt op Xbox Wire meer over de campagne. In de reclame zijn verschillende apparaten te zien om Xbox-games te spelen, van een Xbox Series X-console tot een pc-handheld en smartphone.

Microsoft: "We bouwen een toekomst die draait om spelerskeuze - waar mensen op de manier waarop ze maar willen hun favoriete games kunnen spelen, nieuwe avonturen kunnen ontdekken en met vrienden in contact kunnen komen."

"We geloven dat games makkelijk en voor iedereen toegankelijk moeten zijn", zo vervolgt het bedrijf. "Dus of je nou een Xbox-console hebt, op pc speelt, of via een Samsung Smart TV, handhelds, mobiele telefoons, Amazon Fire TV, of een Meta Quest-headset met Game Pass Ultimate: je kunt met Xbox spelen."

De marketingcampagne is geen grote verrassing: Microsoft communiceert dit jaar regelmatig naar buiten dat het bedrijf wil dat mensen op zoveel mogelijk manieren hun games kunnen spelen. Dat komt overeen met de huidige strategie van het bedrijf: games van studio's die eigendom zijn van Microsoft, waaronder Call of Duty en Minecraft, zijn bijvoorbeeld ook speelbaar op andere consoles. Gisteren vertelde Xbox-baas Phil Spencer nog dat er geen limiet is aan de Xbox-games die naar concurrerende platforms kunnen komen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3
Nieuws

Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3

'HLX' zou al een aantal jaar in ontwikkeling zijn

Gabe Follower, een YouTuber die Valve nauwlettend in de gaten houdt, lijkt het zeker te weten: Valve werkt aan Half-Life 3.

In een video van een kwartier zet de YouTuber uiteen dat Valve al geruime tijd getalenteerde mensen uit de game-industrie en modders aanneemt - onder andere mensen die aan Red Dead Redemption en Fortnite hebben gewerkt - en beginnen er steeds meer hints online te verschijnen die naar het bestaan van Half-Life 3 hinten.

Zo zijn in codes op Steam steeds meer vermeldingen van 'HLVR' (dat staat voor Half-Life VR, oftewel het in 2020 uitgekomen Half-Life: Alyx) veranderd in'HLX'. Dit zou de codenaam zijn voor Half-Life 3. Daarbij zouden er diverse updates aan de Source 2-engine zijn uitgebracht die hinten naar dynamisch weer, realistischer NPC-gedrag en nieuwe voertuigen.

Gabe Follower claimt dat Valve eerdere pogingen om Half-Life 3 te ontwikkelen heeft afgeschoten omdat de technologie nog niet ver genoeg gevorderd was voor de plannen die het bedrijf voor een eventueel vervolg had. Gezien de aanpassingen aan de Source 2-engine zou de technologie hedendaags mogelijk wel op het gewenste niveau zijn.

De YouTuber is overigens niet de enige die er van overtuigd lijkt dat Half-Life 3 in ontwikkeling is. Afgelopen zomer claimde Valve-expert Tyler McVicker al hetzelfde. Ook hij maakte melding van de projectnaam HLX, alsmede 'Project White Sands'.

Overigens zijn sommige fans het wachten op een game die het verhaal van Half-Life 2: Episode 2 voortzet beu. Zij werken dan ook aan een onofficieel vervolg genaamd Project Borealis. Eerder deze week is daar een gratis proloog van uitgekomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!