High-tech mondmasker van Razer verschijnt in Q4 van 2021
Nieuws

High-tech mondmasker van Razer verschijnt in Q4 van 2021

Project Hazel, het high-tech mondmasker van Razer, staat klaarblijkelijk op de planning voor het vierde kwartaal van 2021. Het apparaat werd begin dit jaar als conceptproduct onthuld op href="https://gamer.nl/artikelen/hardware-update/ces-2021rtx-3000-en-ryzen-5000-gaan-mobiel/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">CES 2021</a>, maar lijkt inmiddels daadwerkelijk richting massaproductie te gaan.

Veel van Razers grootse CES-concepten zijn vooral 'voor de show' — en zo dacht men ook over Project Hazel. De onthulling van het idee was in januari dit jaar bijzonder gepast, maar het droop ook van Razers overtreffende trap. Het masker was niet alleen slim en steriel; het is ook rijk in ingebouwde microfoons, luidsprekers en, hoe kon het ook anders, rgb-verlichting. 

In het geval van Project Hazel onderstreepte Razer-voorzitter Min-Liang Tan bijna twee maanden later dat de fabrikant het project alsnog tot productie wilde brengen. Destijds werd er nog niet gesproken over prijzen of verschijningsdata. 

©GMRimport

Inmiddels lijkt er schot in de zaak te zitten. Op Twitter tipt Razer op een nieuwsbrief, die geïnteresseerden op de hoogte houdt van waar en wanneer de Hazel-maskers te verkrijgen zijn. Een prijsindicatie blijft voorlopig alsnog uit, maar de berichtgeving spreekt wel duidelijk over een lancering in het vierde kwartaal van dit jaar.

De vernieuwde Project Hazel-webpagina vertoont wel wat opmerkelijke aanpassingen. Nog altijd belooft het mondmasker zaken als luchtverversing naar N95-standaard, stemversterking en rgb-verlichting, maar veel van het oorspronkelijke design is nu voorzien van een 'Concept Only'-label. Het lijkt erop dat Razer voor de massaproductie alsnog wat ingrepen heeft moeten doen.

Het nieuwere beeldmateriaal toont daarnaast ook geen nieuwe weergave van de opbergdoos voor Project Hazel. Aanvankelijk zou deze koffer het Razer-mondmasker draadloos opladen en steriliseren met uv-licht.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error