PowerColor onthult Red Devil RX 7900-kaarten
Nieuws

PowerColor onthult Red Devil RX 7900-kaarten

PowerColor heeft de nieuwe Red Devil-modellen onthuld voor AMD's RX 7900 XT- en RX 7900 XTX-gpu's.

Traditiegetrouw vormen de Red Devil-varianten PowerColors zwaarste videokaarten van een bepaalde Radeon-generatie. Over de precieze kloksnelheden is vooralsnog niets bekend, maar op de officiële website wordt het nieuwe chassis alvast getoond.

Beide AMD-gpu's worden voorzien van een nieuwe koeloplossing, met acht vernikkelde heatpipes en een relatief dikke set koelvinnen. Beide kaarten maken gebruik van drie axiale ventilatoren, die samen beloven tot 3 graden koeler te opereren dan de koeloplossing van voorgaande Red Devil-generarties.

De terugkerende metalen backplate is ditmaal optioneel te verreiken met een lichtdoorlatende laag, waarmee de kaart bovenop een lava-achtige uitstraling zou krijgen.

©GMRimport

Op de productafbeeldingen is ook te zien hoe de nieuwe AMD-gpu's verrijkt zijn met 21 VRM-modules. Van in ieder geval het RX 7900 XTX-model is bij dezen ook verzekerd dat drie 8-pins stroomconnecties vereist zijn (maximaal 450 watt). Onduidelijk is of de RX 7900 XT dezelfde hoeveelheid connectoren vergt; AMD noemt voor die gpu een TGP van 300 watt. 

PowerColor heeft daarbij niet laten weten wanneer de vernieuwde Red Devils verkrijgbaar moeten zijn, laat staan hoeveel ze moeten kosten. Eerder onthulde het merk al nieuwe (en waarschijnlijk goedkopere) Hellhound-varianten van dezelfde gpu's aan, maar ook die zijn niet verder geduid in lanceringsdatum of -prijs. 

De RX 7900 XT en RX 7900 XTX van AMD staan morgen officieel te verschijnen. Onzeker is nog of de verschillende partnerkaarten op diezelfde datum lanceren; eerdere geruchten voorspellen een mogelijke exclusivitieitsperiode voor de referentiekaarten van twee weken.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error