'Ontwikkeling Cyberpunk 2077 begon na Witcher 3: Hearts of Stone'
De ontwikkeling van Cyberpunk 2077 ging bij CD Projekt Red van start na het uitbrengen van de uitbreiding Heart of Stone van The Witcher 3. Dit werd bekend na een recent interview van de Franse website Jeuxactu.
Tijdens het interview met de lead cinematic animator van CD Projekt Red, Maciej Pietras, werd bekend dat het team zich pas volledig stortte op het werken aan de game na het uitbrengen van de Witcher 3-uitbreiding. In hetzelfde interview maakte Pietras eerder bekend dat alles in de wereld van Cyberpunk 2077 met de hand is gemaakt.
"We hebben Cyberpunk 2077 in januari 2013 officieel aangekondigd via een teaser-trailer, maar aangezien we alle krachten van de studio nodig hadden om The Witcher 3 af te maken, stond de productie van Cyberpunk 2077 stil. Pas na het lanceren van de uitbreiding 'Heart of Stone' begon de hele studio met het volledig storten op de ontwikkeling van de game, oftewel in 2014", aldus Pietras.
©GMRimport
Alhoewel Pietras benoemt dat de productie van Cyberpunk 2077 in 2014 begon, werd Heart of Stone pas op 31 oktober 2015 uitgebracht, bijna vijf maanden na de lancering van The Witcher 3: Wild Hunt. Hiermee wordt getwijfeld of het genoemde jaar door Pietras klopt, aangezien dat jaar nog voor de de lancering van de originele game betreft, of dat de ontwikkeling van de game en uitbreiding daadwerkelijk in dat jaar al was voltooid.
Ook werd er in een verborgen bericht in de E3-trailer van Cyberpunk 2077 gezien dat het gehele team van CD Projekt Red kon werken aan de ontwikkeling van de game toen de laatste uitbreiding van The Witcher 3, Blood and Wine' was uitgebracht op 31 mei 2016. Hiermee wordt verondersteld dat alle ontwikkelaars pas vanaf dat punt konden werken aan de nieuwe game. Alhoewel het nog enigszins onduidelijk is wanneer de volledige ontwikkeling van Cyberpunk 2077 daadwerkelijk begon, lijken de eerste stappen sinds 2012 te zijn gezet met het lanceren van de teaser-trailer.
©GMRimport
In hetzelfde interview geeft Pietras aan dat de keuzes van spelers in Cyberpunk 2077 steeds moeilijker worden naarmate men vordert in de game. Daarnaast benoemt Pietras dat de speler interactie kan hebben met de meeste npc's in de wereld.
Er is momenteel nog geen releasedatum bekend voor Cyberpunk 2077 en wordt uitgebracht op pc, Xbox One en PlayStation 4.