'Ontwikkeling Cyberpunk 2077 begon na Witcher 3: Hearts of Stone'
Nieuws

'Ontwikkeling Cyberpunk 2077 begon na Witcher 3: Hearts of Stone'

De ontwikkeling van Cyberpunk 2077 ging bij CD Projekt Red van start na het uitbrengen van de uitbreiding Heart of Stone van The Witcher 3. Dit werd bekend na een recent interview van de Franse website Jeuxactu.

Tijdens het interview met de lead cinematic animator van CD Projekt Red, Maciej Pietras, werd bekend dat het team zich pas volledig stortte op het werken aan de game na het uitbrengen van de Witcher 3-uitbreiding. In hetzelfde interview maakte Pietras eerder bekend dat alles in de wereld van Cyberpunk 2077 met de hand is gemaakt.

"We hebben Cyberpunk 2077 in januari 2013 officieel aangekondigd via een teaser-trailer, maar aangezien we alle krachten van de studio nodig hadden om The Witcher 3 af te maken, stond de productie van Cyberpunk 2077 stil. Pas na het lanceren van de uitbreiding 'Heart of Stone' begon de hele studio met het volledig storten op de ontwikkeling van de game, oftewel in 2014", aldus Pietras.

©GMRimport

Alhoewel Pietras benoemt dat de productie van Cyberpunk 2077 in 2014 begon, werd Heart of Stone pas op 31 oktober 2015 uitgebracht, bijna vijf maanden na de lancering van The Witcher 3: Wild Hunt. Hiermee wordt getwijfeld of het genoemde jaar door Pietras klopt, aangezien dat jaar nog voor de de lancering van de originele game betreft, of dat de ontwikkeling van de game en uitbreiding daadwerkelijk in dat jaar al was voltooid.

Ook werd er in een verborgen bericht in de E3-trailer van Cyberpunk 2077 gezien dat het gehele team van CD Projekt Red kon werken aan de ontwikkeling van de game toen de laatste uitbreiding van The Witcher 3, Blood and Wine' was uitgebracht op 31 mei 2016. Hiermee wordt verondersteld dat alle ontwikkelaars pas vanaf dat punt konden werken aan de nieuwe game. Alhoewel het nog enigszins onduidelijk is wanneer de volledige ontwikkeling van Cyberpunk 2077 daadwerkelijk begon, lijken de eerste stappen sinds 2012 te zijn gezet met het lanceren van de teaser-trailer.

©GMRimport

In hetzelfde interview geeft Pietras aan dat de keuzes van spelers in Cyberpunk 2077 steeds moeilijker worden naarmate men vordert in de game. Daarnaast benoemt Pietras dat de speler interactie kan hebben met de meeste npc's in de wereld.

Er is momenteel nog geen releasedatum bekend voor Cyberpunk 2077 en wordt uitgebracht op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Geplande extra content voor Kingdom Come Deliverance 2 onthuld
Nieuws

Geplande extra content voor Kingdom Come Deliverance 2 onthuld

Diverse gratis updates en drie betaalde uitbreidingen op komst

Deep Silver en Warhorse Studios hebben bekendgemaakt welke content Kingdom Come Deliverance 2-spelers in de loop van het jaar voor de game kunnen verwachten.

Zo zal aankomende lente een aantal gratis updates verschijnen, waaronder een 'kappersfeature' om het uiterlijk van het hoofdpersonage te veranderen, een Hardcore-modus voor nog meer uitdaging en paardenraces. Gedurende de rest van het jaar zullen er diverse gratis updates uitkomen om de game te verbeteren.

In de loop van de zomer verschijnt de betaalde uitbreiding 'Brushes with Death'. Hierin helpt hoofdpersonage Henry een artiest met een twijfelachtig verleden. Ook in het najaar volgt een betaalde uitbreiding, ditmaal met de naam 'Legacy of te Forge', waarin spelers de smidsafkomst van Henry verkennen. Tot slot zal ook volgende winter een betaalde uitbreiding verschijnen in de vorm van 'Mysteria Ecclesia', waarin spelers de intriges van het Sedlec-klooster achterhalen.

De hierboven genoemde betaalde uitbreidingen maken onderdeel uit van de uitbreidingspas van de game, die ook bij de Gold Edition van het spel zit. Deze Gold Edition kost 79,99 euro.

Kingdom Come Deliverance 2 is het vervolg op de in 2018 verschenen eerste game en laat spelers terugkeren naar het Centraal Europa van de vijftiende eeuw - de game speelt zich na het eerste deel af. Spelers besturen Henry, de zoon van een smid, die in een duizelingwekkend verhaal van wraak, bedrog en zelfontdekking terechtkomt.

De game speelt zich af in het Boheems Paradijs, een echte locatie die nog altijd bezocht kan worden in de Tsjechische Republiek. Zo zijn er het majestueuze Kasteel Trosky en de mijnstad Kutná Hora. Het gameplayconcept van het origineel, waarin de wereld realistisch op de acties van de speler reageert, blijft intact. Wel is het vechtsysteem op de schop gegaan, en zijn er nu ook nieuwe wapens voor op afstand, zoals kruisbogen en vroege vuurwapens.

Kingdom Come Deliverance 2 komt op 4 februari naar pc (Steam en Epic Games Store), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Onlangs bleek nog dat het spel volgens de makers het langste script voor een game ooit heeft.

Marvin Toepoel ging onlangs aan de slag met de game, zoals te lezen valt in de preview: "De rijke natuur van Bohemen komt nog veel beter tot zijn recht dan in het eerste deel, met dank aan sterk verbeterde graphics en belichting. Het geheel draait op PS5 soepel op 60 fps. Vanaf minuut één is ook duidelijk dat Warhorse Studios KCD2 een stuk beter heeft afgewerkt dan zijn voorganger. Npc’s bewegen natuurlijker en het handjevol bugs dat we tegenkomen is zo minimaal dat je goed op moet letten om er überhaupt iets van mee te krijgen (op twee crashes na). Waar deel één na zijn release nog maanden aan patches nodig had, lijkt het vervolg al voor release in een betere staat te verkeren."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Amerikaans importtarief op Mexico kan gameprijzen verhogen
Nieuws

Amerikaans importtarief op Mexico kan gameprijzen verhogen

Veel fysieke games die in de VS worden verkocht, worden in Mexico geproduceerd

Het importtarief dat de Verenigde Staten op in Mexico gemaakte producten gaat leggen, kan er voor zorgen dat de prijs van games gaat stijgen - uiteindelijk mogelijk zelfs globaal.

De huidige Amerikaanse president Donald Trump heeft aangegeven vanaf februari een handelstarief van 25 procent op producten uit Canada en Mexico te leggen die in de VS verkocht worden. Dat zou kunnen betekenen dat deze producten qua prijs gaan stijgen in dat land, om er voor te zorgen dat bedrijven deze tarieven kunnen betalen zonder in te leveren op hun verdiensten.

Mat Piscatella, de over het algemeen goed geïnformeerde executive director van gamemarketonderzoeksinstelling Circana (NPD), claimt dat deze importtarieven een negatief effect op gameprijzen kunnen hebben. Veel fysieke games die in de Verenigde Staten worden verkocht, worden namelijk in Mexico samengesteld.

Dit zou dus als effect kunnen hebben dat gameprijzen omhoog gaan - zowel voor fysieke als digitale games, aangezien gamebedrijven de prijzen van digitale games mogelijk gelijk zullen willen houden met fysieke games. Om de situatie overal gelijk te houden, is het mogelijk dat uitgevers de prijzen wereldwijd verhogen. De importtarieven kunnen er volgens Piscatella ook voor zorgen dat er minder games fysiek zullen uitkomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!