'Ontwikkeling Cyberpunk 2077 begon na Witcher 3: Hearts of Stone'
Gamer.nl
Nieuws

'Ontwikkeling Cyberpunk 2077 begon na Witcher 3: Hearts of Stone'

De ontwikkeling van Cyberpunk 2077 ging bij CD Projekt Red van start na het uitbrengen van de uitbreiding Heart of Stone van The Witcher 3. Dit werd bekend na een recent interview van de Franse website Jeuxactu.

Tijdens het interview met de lead cinematic animator van CD Projekt Red, Maciej Pietras, werd bekend dat het team zich pas volledig stortte op het werken aan de game na het uitbrengen van de Witcher 3-uitbreiding. In hetzelfde interview maakte Pietras eerder bekend dat alles in de wereld van Cyberpunk 2077 met de hand is gemaakt.

"We hebben Cyberpunk 2077 in januari 2013 officieel aangekondigd via een teaser-trailer, maar aangezien we alle krachten van de studio nodig hadden om The Witcher 3 af te maken, stond de productie van Cyberpunk 2077 stil. Pas na het lanceren van de uitbreiding 'Heart of Stone' begon de hele studio met het volledig storten op de ontwikkeling van de game, oftewel in 2014", aldus Pietras.

©GMRimport

Alhoewel Pietras benoemt dat de productie van Cyberpunk 2077 in 2014 begon, werd Heart of Stone pas op 31 oktober 2015 uitgebracht, bijna vijf maanden na de lancering van The Witcher 3: Wild Hunt. Hiermee wordt getwijfeld of het genoemde jaar door Pietras klopt, aangezien dat jaar nog voor de de lancering van de originele game betreft, of dat de ontwikkeling van de game en uitbreiding daadwerkelijk in dat jaar al was voltooid.

Ook werd er in een verborgen bericht in de E3-trailer van Cyberpunk 2077 gezien dat het gehele team van CD Projekt Red kon werken aan de ontwikkeling van de game toen de laatste uitbreiding van The Witcher 3, Blood and Wine' was uitgebracht op 31 mei 2016. Hiermee wordt verondersteld dat alle ontwikkelaars pas vanaf dat punt konden werken aan de nieuwe game. Alhoewel het nog enigszins onduidelijk is wanneer de volledige ontwikkeling van Cyberpunk 2077 daadwerkelijk begon, lijken de eerste stappen sinds 2012 te zijn gezet met het lanceren van de teaser-trailer.

©GMRimport

In hetzelfde interview geeft Pietras aan dat de keuzes van spelers in Cyberpunk 2077 steeds moeilijker worden naarmate men vordert in de game. Daarnaast benoemt Pietras dat de speler interactie kan hebben met de meeste npc's in de wereld.

Er is momenteel nog geen releasedatum bekend voor Cyberpunk 2077 en wordt uitgebracht op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!