'Alles in Cyberpunk 2077 is met de hand gemaakt'
Gamer.nl
Nieuws

'Alles in Cyberpunk 2077 is met de hand gemaakt'

Ontwikkelaar CD Projekt Red heeft tijdens een interview gemeld dat de gehele wereld van Cyberpunk 2077 met de hand is gemaakt. Dit zegt de lead cinematic animator, Maciej Pietras, volgens Gamerant.

Tijdens een recent interview werd aan Pietras gevraagd hoe groot de wereld van de Cyberpunk 2077 ging worden. Pietras zei daar moeilijk antwoord op te kunnen geven. In Cyberpunk 2077 zijn er volgens CD Projekt Red veel gebouwen die spelers kunnen betreden en waar zich allerlei verschillende activiteiten afspelen. Op de gestelde vraag zei Pietras het volgende:

"Als we Cyberpunk 2077 vergelijken met The Witcher 3, dan was de laatstgenoemde titel qua lengte erg groot. Het was een open wereld gemaakt van natuurlijke landschappen. Het reizen van het ene naar het andere punt kostte veel tijd, omdat je vooral aan het paardrijden was, maar ook omdat het een game was die horizontaal erg uitgerekt was. De wereld van Cyberpunk 2077 is vooral een verticale wereld met overal gebouwen. Hiermee is het voor ons moeilijk om een metrische vergelijking te maken. De game biedt de mogelijkheid om vele gebouwen te betreden. Wetende dat alles met de hand is gemaakt, zijn wij ervan overtuigd dat kwaliteit met handgemaakte creaties bovenaan staat. Niets is procedureel in de wereld van Cyberpunk 2077. Hierdoor wordt de stad van Night City, dankzij de verticale structuur, erg groot."

©GMRimport

Met het bieden van vele activiteiten in gebouwen die handgemaakt zijn, wordt de indruk gewekt dat CD Projekt Red veel waarde hecht aan het implementeren van details in zijn games. In 2018 bracht de ontwikkelaar bijna een uur aan gameplay uit waarin de wereld en bijbehorende details van Cyberpunk 2077 werden uitgelicht. In de gameplay-video werd met name gefocust op mechanieken en werden een aantal missies getoond.

Er is momenteel nog geen releasedatum bekend voor Cyberpunk 2077. De game staat gepland om uit te komen voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-baas Phil Spencer: 'Switch 2 is belangrijk voor onze toekomst'
Gamer.nl
Nieuws

Xbox-baas Phil Spencer: 'Switch 2 is belangrijk voor onze toekomst'

De Microsoft-topman wil zoveel mogelijk mensen bereiken

Phil Spencer, de baas van de gamedivisie van Microsoft, heeft benadrukt dat Nintendo een belangrijke partner is en dat er Xbox-games op Nintendo Switch 2 uit zullen komen.

Dat meldde hij in een interview met Variety. "We hebben de eerste Switch ondersteund en willen dat ook voor Switch 2 doen", zo vertelde hij. "Nintendo is een geweldige partner. (Games uitbrengen op Nintendo-consoles) is een unieke manier voor ons om mensen te bereiken die niet op pc of Xbox spelen. Op die wijze kunnen we onze gemeenschap van mensen die om onze franchises geven laten groeien. Dat is erg belangrijk voor ons, omdat we zo in onze games kunnen blijven investeren."

Spencer vervolgde: "Ik geloof erg in wat Nintendo betekent voor onze industrie en dat we ze blijven ondersteunen. En wij krijgen ook ondersteuning van hen voor onze franchises, dat is een belangrijk onderdeel van onze toekomst."

Ondanks dat de Nintendo Switch 2 eerder deze maand volledig uit de doeken werd gedaan en een releasedatum van 5 juni kreeg, werden er geen grote Microsoft-titels voor de console onthuld. Er gaan al wel geruime tijd geruchten dat spellen als Halo: The Master Chief Collection en Microsoft Flight Simulator naar de console komen. Daarbij heeft het bedrijf tijdens de rechtszaak met de Federal Trade Commission al akkoord gegeven de Call of Duty-franchise naar Nintendo-platforms te brengen. Sowieso heeft Spencer begin dit jaar al bevestigd dat er Xbox-games naar Switch 2 zullen komen.

Microsoft gaf eerder al aan dat het bedrijf aan een Xbox-handheld werkt. Spencer werd in het interview met Variety dan ook gevraagd of hij niet denkt dat dit botst met de doelgroep van de Switch-consoles. "Verschillende creators en andere platformhouders inspireren mij. Maar ik geloof in de plannen die we hebben. We zijn overduidelijk aan het veranderen wat Xbox betekent en we ontmoeten spelers op veel verschillende plekken. Er zijn drie miljard mensen op aarde die games spelen en ik word elke dag wakker met de gedachte over hoe Xbox relevanter kan zijn voor die drie miljard mensen."

Hij had het antwoord op die kwestie ook al paraat: "Door een leider te zijn in hoe onze games en onze platformfeatures op zoveel mogelijk plekken beschikbaar zijn, of dat nou op de cloud is, of op pc, of mensen die op console spelen. Ons doel is om onze franchises te laten groeien en ons platform belangrijk te laten zijn voor een zo groot mogelijk gedeelte van die drie miljard gamers."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Pokémon Go-maker ontslaat 68 werknemers
Gamer.nl
Nieuws

Voormalige Pokémon Go-maker ontslaat 68 werknemers

De gamedivisie van Niantic is eerder al gekocht door Scopely

Niantic, het bedrijf waar Pokémon Go tot voor kort werd ontwikkeld, ontslaat 68 werknemers.

Dat blijkt uit documentatie gevonden door Game Developer. Het gaat daarbij specifiek om Niantic Spatial, de nieuwe naam van het bedrijf nadat diens gamedivisie werd overgenomen door Scopely. De ontslagen worden pas op 20 mei doorgevoerd en het is dan ook niet bekend binnen welke afdelingen deze ontslagen vallen.

Eerder dit jaar werd aangekondigd dat Scopely 3,5 miljard dollar betaalde voor de gamedivise van Niantic. Daarmee heeft Scopely games als Pokémon Go, Monster Hunter Now en Pikmin Bloom in handen gekregen. Toen werd gemeld dat alle werknemers van de gamedivisie van Niantic over zouden gaan naar Scopely.

De hierboven gemelde ontslagronde vindt dus niet plaats binnen de gamedivisie, dat nu onderdeel uitmaakt van Scopely. In plaats daarvan vallen de ontslagen bij Niantic, dat geen games meer ontwikkelt maar zich richt op AI.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!