Nintendo vertelt waarom Zelda: Tears of the Kingdom dezelfde spelwereld gebruikt
Nieuws

Nintendo vertelt waarom Zelda: Tears of the Kingdom dezelfde spelwereld gebruikt

'We kozen er specifiek voor om de setting niet te veranderen - het is een belangrijk concept'

In een uitgebreid interview hebben ontwikkelaars van Nintendo uitgelegd waarom The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom en voorganger Breath of the Wild dezelfde spelwereld delen.

Een nieuwe Ask the Developer-aflevering is online gekomen, waarin Nintendo uitvoerig praat over de ontwikkeling van het vrijdag uit te komen Zelda: Tears of the Kingdom. Een van de eerste vragen heeft het over de gedeelde spelwereld. Er wordt gevraagd of ooit is overwogen om het vervolg in een compleet nieuw Hyrule te laten afspelen.

Producent Eiji Aonuma antwoordt: "Nee, niet echt. Hoewel er een duidelijk einde zit aan Breath of the Wild, kregen we allerlei nieuwe ideeën die we in deze versie van Hyrule wilden realiseren. Onze beslissing om een direct vervolg te maken stond toen vast."

Regisseur Hidemaro Fujibayashi vult aan: "We weten precies waar alles te vinden is in het Hyrule uit Breath of the Wild, en juist daardoor konden we nieuwe gameplay creëren. We kozen er specifiek voor om de setting niet te veranderen - het is een belangrijk concept. Toen we dit voor het eerst met het team besproken, waren er geen bezwaren en gingen we allemaal met dit idee aan de slag."

Het idee om dezelfde spelwereld te gebruiken ontstond uit een verrassende situatie, zo legt technische regisseur Takuhiro Dohta uit: "Toen ik Wuhu Island voor Wii Sports Resorts programmeerde, zei Shigeru Miyamoto dat hij 'de levels uit het spel tot personages wilde vormen'. Hij bedoelde dat hij één eiland wilde creëren en dat als basis voor verschillende soorten gameplay in verschillende games wilde gebruiken. Het idee om nieuwe ontdekkingen in dezelfde setting te doen viel mij op. Ik wilde dit idee toepassen in andere games en ik dacht dat dit spel een dergelijke insteek naar een hoger niveau zou tillen."

Volgens art director Satoru Takizawa was deze insteek een behoorlijke uitdaging: "Het is moeilijker om iets nieuws in dezelfde spelwereld te creëren dan iets compleet nieuws te maken. Het is dezelfde wereld, maar we wilden er voor zorgen dat spelers wel een gevoel van verwondering ervaren. Om dat te bewerkstelligen moesten we een wereld pakken die oorspronkelijk zo ontworpen was dat alles er perfect in paste, en een nieuwe laag verrassingen daar bovenop implementeren vanuit een ander perspectief. En dat zonder de herkenbare spelwereld te wissen."

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is vanaf vrijdag verkrijgbaar voor Nintendo Switch. Lees hier meer over de geschiedenis van The Legend of Zelda en hier meer over de overkoepelende tijdlijn van de reeks.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!