Nintendo vertelt waarom Zelda: Tears of the Kingdom dezelfde spelwereld gebruikt
Nieuws

Nintendo vertelt waarom Zelda: Tears of the Kingdom dezelfde spelwereld gebruikt

'We kozen er specifiek voor om de setting niet te veranderen - het is een belangrijk concept'

In een uitgebreid interview hebben ontwikkelaars van Nintendo uitgelegd waarom The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom en voorganger Breath of the Wild dezelfde spelwereld delen.

Een nieuwe Ask the Developer-aflevering is online gekomen, waarin Nintendo uitvoerig praat over de ontwikkeling van het vrijdag uit te komen Zelda: Tears of the Kingdom. Een van de eerste vragen heeft het over de gedeelde spelwereld. Er wordt gevraagd of ooit is overwogen om het vervolg in een compleet nieuw Hyrule te laten afspelen.

Producent Eiji Aonuma antwoordt: "Nee, niet echt. Hoewel er een duidelijk einde zit aan Breath of the Wild, kregen we allerlei nieuwe ideeën die we in deze versie van Hyrule wilden realiseren. Onze beslissing om een direct vervolg te maken stond toen vast."

Regisseur Hidemaro Fujibayashi vult aan: "We weten precies waar alles te vinden is in het Hyrule uit Breath of the Wild, en juist daardoor konden we nieuwe gameplay creëren. We kozen er specifiek voor om de setting niet te veranderen - het is een belangrijk concept. Toen we dit voor het eerst met het team besproken, waren er geen bezwaren en gingen we allemaal met dit idee aan de slag."

Het idee om dezelfde spelwereld te gebruiken ontstond uit een verrassende situatie, zo legt technische regisseur Takuhiro Dohta uit: "Toen ik Wuhu Island voor Wii Sports Resorts programmeerde, zei Shigeru Miyamoto dat hij 'de levels uit het spel tot personages wilde vormen'. Hij bedoelde dat hij één eiland wilde creëren en dat als basis voor verschillende soorten gameplay in verschillende games wilde gebruiken. Het idee om nieuwe ontdekkingen in dezelfde setting te doen viel mij op. Ik wilde dit idee toepassen in andere games en ik dacht dat dit spel een dergelijke insteek naar een hoger niveau zou tillen."

Volgens art director Satoru Takizawa was deze insteek een behoorlijke uitdaging: "Het is moeilijker om iets nieuws in dezelfde spelwereld te creëren dan iets compleet nieuws te maken. Het is dezelfde wereld, maar we wilden er voor zorgen dat spelers wel een gevoel van verwondering ervaren. Om dat te bewerkstelligen moesten we een wereld pakken die oorspronkelijk zo ontworpen was dat alles er perfect in paste, en een nieuwe laag verrassingen daar bovenop implementeren vanuit een ander perspectief. En dat zonder de herkenbare spelwereld te wissen."

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is vanaf vrijdag verkrijgbaar voor Nintendo Switch. Lees hier meer over de geschiedenis van The Legend of Zelda en hier meer over de overkoepelende tijdlijn van de reeks.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe stemacteur van Sylens in Lego Horizon Adventures bekend
Nieuws

Nieuwe stemacteur van Sylens in Lego Horizon Adventures bekend

Tim Russ neemt het stokje van wijlen Lance Reddick over

Tim Russ spreekt de stem in van Sylens in het gisteren verschenen Lego Horizon Adventures.

Onlangs werd al bekendgemaakt dat de stem van Sylens in Lego Horizon Adventures door een nieuwe acteur ingesproken zou worden. Sylens werd in voorgaande Horizon-games immers van stem (en uiterlijk) voorzien door Lance Reddick, die vorig jaar plots op zestigjarige leeftijd kwam te overlijden.

De nieuwe stem van Sylens blijkt nu dus Tim Russ, zo meldt onder andere Eurogamer. De acteur is onder andere bekend voor zijn rol als Vulcan-luitenant Commander Tuvok in Star Trek: Voyager, rector Franklin in iCarly en Frank in Samantha Who?

Andere personages in Lego Horizon Adventures zijn overigens wel door de vertrouwde acteurs ingesproken. Zo is Aloy ingesproken door Ashly Burch, speelt John Macmillan Varl verzorgt John Hopkins de stem van Erend.

Reddick was bekend van zijn vele film- en televisierollen, waaronder in de John Wick-films en de serie Fringe. Hij speelde overigens ook de rol van Commander Zavala in de Destiny-spellen. Die rol is inmiddels overgenomen door Keith David.

Lego Horizon Adventures giet de gebeurtenissen van Horizon Zero Dawn in Lego-vorm. De game is sinds gisteren verkrijgbaar voor PlayStation 5, Nintendo Switch en pc. Jari Klapwijk beloonde de game met een 7,5 in de Gamer.nl-review: "Lego Horizon Adventures is een nieuw Lego-succesverhaal, vooral met een co-op-partner. De game blinkt uit in kleinschaligheid en de humor en personages vervelen niet snel. Horizon is hierdoor nog toegankelijker geworden, al betekent dat wel dat de gameplay niet bepaald diepgaand is."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn
Nieuws

Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn

Microsoft wil Xbox op zoveel mogelijk plekken beschikbaar stellen

Microsoft heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd om duidelijk te maken dat op Xbox gamen op meer manieren kan dan louter op een spelcomputer.

De reclamespot kan hieronder bekeken worden, en Microsoft vertelt op Xbox Wire meer over de campagne. In de reclame zijn verschillende apparaten te zien om Xbox-games te spelen, van een Xbox Series X-console tot een pc-handheld en smartphone.

Microsoft: "We bouwen een toekomst die draait om spelerskeuze - waar mensen op de manier waarop ze maar willen hun favoriete games kunnen spelen, nieuwe avonturen kunnen ontdekken en met vrienden in contact kunnen komen."

"We geloven dat games makkelijk en voor iedereen toegankelijk moeten zijn", zo vervolgt het bedrijf. "Dus of je nou een Xbox-console hebt, op pc speelt, of via een Samsung Smart TV, handhelds, mobiele telefoons, Amazon Fire TV, of een Meta Quest-headset met Game Pass Ultimate: je kunt met Xbox spelen."

De marketingcampagne is geen grote verrassing: Microsoft communiceert dit jaar regelmatig naar buiten dat het bedrijf wil dat mensen op zoveel mogelijk manieren hun games kunnen spelen. Dat komt overeen met de huidige strategie van het bedrijf: games van studio's die eigendom zijn van Microsoft, waaronder Call of Duty en Minecraft, zijn bijvoorbeeld ook speelbaar op andere consoles. Gisteren vertelde Xbox-baas Phil Spencer nog dat er geen limiet is aan de Xbox-games die naar concurrerende platforms kunnen komen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!