Intel en AMD plannen CES 2022-presentaties in
Nieuws

Intel en AMD plannen CES 2022-presentaties in

Zowel Intel als AMD hebben hun CES 2022-presentatie ingepland. AMD trapt op 4 januari af vanaf 17:00 uur, href="https://www.ces.tech/conference/Session/880883.aspx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Intel start rond 19:00 uur</a> een presentatie van drie kwartier. AMD heeft nog geen eindtijd aangegeven.

Op de Consumer Electronics Show doen veel hardware-fabrikanten een zegje over aanstormende product(reeks)en. De focus ligt daarbij veelal op het consumentenaspect, wat voor chipfabrikanten als Intel en AMD vaak neerkomt op aankondigingen over notebook-hardware.

De invulling van beide presentaties staat nergens zwart op wit, maar van hardnekkige verwachtingen is zeker sprake. AMD doet mogelijk hun eerste laptop-apu's uit de Rembrandt-generatie (Ryzen 6000) uit de doeken, met mogelijk een uitstapje naar desktops met de Radeon RX 6500 en RX 6400-videokaarten die recentelijk vaker terugkwamen in geruchten.

©GMRimport

Voor Intel ligt een aankondiging over de Alder Lake-P-processoren in het verschiet. De mobiele varianten van de recent gelanceerde twaalfde Intel Core-generatie moeten ergens in 2022 verschijnen, met op CES 2022 mogelijk al een eerste verschijning van het premium-aanbod. 

Op het desktop-front worden mogelijk de non-K-modellen van Alder Lake-S aangekondigd. Intels nieuwe desktopprocessoren komen vooralsnog enkel in overklokbare smaken, terwijl ook het toegankelijkere aanbod over verloop van 2022 verder uit dient te dijen.

Gezien de door Intel ingeroosterde lengte van 45 minuten is de kans klein dat de fabrikant veel te zeggen heeft over Intel Arc, het nieuwe videokaartvaandel. Mocht het onderwerp alsnog aangehaald worden, dan is de kans groot dat Intel vooral iets kwijt wil over Arc's mobiele gpu's — daarover is immers nog weinig tot niets bekendgemaakt.

©GMRimport

Naast Intel en AMD wordt ook van Nvidia nog een CES 2022-presentatie verwacht. Het groene kamp heeft nog geen officiële planning aangegeven, maar zou gedurende CES 2022 wel een aankondiging in kunnen plannen rondom de verwachte RTX 3050 of een mogelijk Ti-model voor de RTX 3090.

CES wordt ditmaal zowel digitaal als fysiek georganiseerd, in tegenstelling tot vorig jaar. Het daadwerkelijke evenement loopt van 5 tot 8 januari en is weer terug bij af in Las Vegas, zoals de beurs ook pre-pandemie gehouden werd.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!