Hoogtepunten: 'Nieuwe Splinter Cell in ontwikkeling bij Ubisoft'
Nieuws

Hoogtepunten: 'Nieuwe Splinter Cell in ontwikkeling bij Ubisoft'

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Tom Holland en Mark Wahlberg over de Uncharted-trailer

In een nieuwe video praten acteurs Tom Holland en Mark Wahlberg over de gisteren uitgekomen trailer van de Uncharted-film.

De acteurs spelen respectievelijk Nathan Drake en Sully. In onderstaande video worden nogmaals wat beelden uit de trailer getoond, terwijl het tweetal het een en ander vertelt over de film.

Lees verder

©GMRimport

Resident Evil 4 VR past seksueel getinte content aan

De virtualrealityversie van Resident Evil 4 past seksueel getinte content rondom het personage Ashley aan.

Ashley is de dochter van de president die in de game is ontvoerd en gered moet worden door hoofdpersonage Leon. In de oorspronkelijke game zaten enkele seksueel getinte dialogen die nu zijn verwijderd.

Lees verder

©GMRimport

SSD-opslag van 512 GB en 2 TB voor Xbox Series-consoles onthuld

Seagate brengt binnenkort SSD-opslagkaarten van 512 GB en 2 TB uit voor Xbox Series X en S.

Op de Xbox-website is aangekondigd dat de uitbreidingskaarten binnenkort op alle markten te koop moet staan. In november (512 GB) en december (2 TB) moeten ze in ieder geval in de Verenigde Staten lanceren.

Lees verder

©GMRimport

GTA: The Trilogy - Definitive Edition verschijnt op 11 november, eerste trailer en screenshots verschenen

Vanaf 11 november is de game enkel digitaal beschikbaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc. Op 7 december verschijnen fysieke versies van de game.

"Drie iconische steden, drie epische verhalen. Speel de genredefiniërende klassiekers uit de oorspronkelijke Grand Theft Auto-trilogie: Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Adreas", luidt de omschrijving van de remasters.

Lees verder

©GMRimport

'Remaster van en vervolg op Bloodborne in de maak'

Bluepoint Games zou werken aan zowel een remaster van, als een vervolg op FromSoftware-titel Bloodborne.

Dat claimt XboxEra Podcast-presentator Nick Baker te hebben vernomen. Baker lekte voorheen al correct uit dat er een uitbreiding op Ghost of Tsushima in de maak was.

moment spaak lopen.

Lees verder

©GMRimport

Urenlang spelen zonder resultaten: een zoektocht naar dopamine?

De afgelopen vijf jaar heb ik een verandering geconstateerd in mijn gamegedrag. Waar ik vroeger vooral zoveel mogelijk singleplayergames speelde of mijn heil in online shooters zocht, kan ik er tegenwoordig van genieten om urenlang in een game bezig te zijn zonder resultaten te behalen. Alles in de hoop op een kleine dosis dopamine… of toch iets anders?

Ik ga niet uiteenzetten wat kansberekening inhoudt en je al helemaal niet vervelen met formules - we willen immers geen flashbacks naar saaie wiskundelessen. Als het goed is snap je het concept. Ik ook – althans, dat dacht ik voor ik me bezighield met games als World of Warcraft, Pokémon Go en Diablo 2. Na honderden uren rondgehangen te hebben in de virtuele gokhal die dit soort games bieden, snap ik namelijk pas écht hoe kansberekening werkt. Met daarbij de conclusie dat het mij niet eens om de resultaten gaat… en dat ik voortaan met een grote boog om loterijen heenloop.

Lees verder

©GMRimport

Pac-Man-artiest Hiroshi Ono overleden

Ono begon in 1979 bij Namco, voordat het bedrijf fuseerde met Bandai. Tot 2013 werkte hij aan ontwerpen en sprites voor klassieke Bandai Namco-titels, waaronder Pac-Man, Pole Position, Dig Dug, Mappy en Xevious.

Zijn eerste klus was voor de arcadegame Galaga, die de iconische aliens tekende en zodoende bekend werd vanwege zijn sprites. Op de Japanse crowdfundingwebsite Motion Gallery wordt momenteel geld ingezameld voor een documentaire die zijn werk uitlicht.

Lees verder

©GMRimport

Dbrand haalt PlayStation 5-faceplates uit verkoop

Het Canadese bedrijf Dbrand heeft de PlayStation 5-faceplates toch uit de verkoop gehaald, nadat Sony dreigde naar de rechter te stappen.

Dbrand kondigde rond de lancering van de PlayStation 5 eind vorig jaar aan custom faceplates voor de PlayStation 5 te gaan verkopen, aangezien de faceplates van de console relatief gemakkelijk zijn te verwijderen.

Lees verder

©GMRimport

Nederlandse game We Were Here Forever verschijnt in 2022

De in Nederland ontwikkelde game We Were Here Forever komt in het tweede kwartaal van 2022 uit.

Het is de vierde game in de We Were Here-reeks, ontwikkeld door het in Rotterdam gevestigde Total Mayhem Games. Net als voorgaande delen betreft het ook hier een coöperatieve puzzle-adventure. De verkenners uit de eerste twee games zijn in dit deel gevangen in Castle Rock, waar ze moeten samenwerken met een in-game walkie talkie om puzzels op te lossen.

Lees verder

©GMRimport

Doel voor jaarlijkse Xbox Game Pass-groei gemist door Microsoft

De groei van Xbox Game Pass gaat niet zo snel als Microsoft had gepland: het interne doel voor het afgelopen fiscale jaar is gemist.

Dat blijkt uit een document dat Microsoft vorige week online heeft geplaatst. In de twaalf maanden die eindigden 30 juni 2021 is de hoeveelheid Game Pass-abonnees met 37,48 procent gestegen. Het bedrijf zelf had echter een stijging van 47,79 procent voor ogen.

Lees verder

©GMRimport

'Nieuwe Splinter Cell in ontwikkeling bij Ubisoft'

De ontwikkeling van een nieuwe Splinter Cell-game zou zijn begonnen bij Ubisoft.

Dat claimt journalist Tom Henderson te hebben vernomen van bronnen, zo meldt hij op VGC. Het zou een "hoofddeel" zijn binnen de franchise. De productie van het spel zou nog maar net zijn begonnen en er zouden dan ook nog maar weinig details zijn. Wel is er een "kleine kans" dat het spel in 2022 wordt onthuld.

Lees verder

Verken de 'Settled Systems' in Starfield

Bethesda heeft een nieuwe trailer uitgebracht van Starfield, die draait om de 'Settled Systems'.

De trailer bevat alleen concept art van de game. De Settled Systems beslaat onder andere ons sterrenstelsel en nabijgelegen gebieden die zich in vijftig lichtjaren rondom ons stelsel vinden.

Lees verder

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!