Het nieuwe Gamer.nl: de nieuwe frontpage
Nieuws

Het nieuwe Gamer.nl: de nieuwe frontpage

Achter de schermen zijn we druk bezig met het nieuwe Gamer.nl. De komende tijd nemen we je mee door verschillende veranderingen, met vandaag: de nieuwe frontpage.

Tijd voor een nieuwe site

Wat betekent een nieuwe Gamer.nl eigenlijk? Simpel gezegd vernieuwen we zowel de voor- als achterkant van de site. De achterkant is voor jullie als bezoeker slechts indirect relevant, want die moet vooral ons werk eenvoudiger maken én zorgen dat we beter vindbaar zijn op het wereldwijde web. Niet dat ik overigens weet hoe dat precies in elkaar steekt. Daar hebben we een team van mensen voor - van developers en vormgevers tot SEO-experts.

Die voorkant gaan jullie natuurlijk wel een hoop van merken. Gamer.nl krijgt niet zomaar een nieuw likje verf; de complete indeling van de website krijgt een make-over. Eentje waar lang over is (en nog steeds wordt) nagedacht en goed past bij onze missie: vertellen wat je moet weten in de wereld van videogames, daar context bij bieden en daar ook nog eens iets van vinden ('Gamer.nl, altijd een mening').

Eerder deze week onthulden we al het nieuwe logo en de nieuwe kleuren van de site.  Vandaag is het tijd voor veruit de spannendste onthulling: de frontpage.

Ga er even voor zitten, en neem een diepe zucht. 

Lijstjes, blokjes en plaatjes

Nou, dit wordt het nieuwe Gamer.nl. In grote lijnen dan, want her en der tweaken we nog elementen en zijn we van plan wat dingen te testen in de liveversie. 

Je ziet hierboven de mobiele versie van de website, want - fun fact! - ruim driekwart van onze gebruikers bezoekt Gamer.nl via zijn of haar smartphone. We houden uiteraard evenveel van onze desktopgebruikers, maar bij het ontwerp van een nieuwe website is een mobile first-gedachte nu eenmaal belangrijk. We verwachten namelijk dat het aandeel mobiele gebruikers in de toekomst alleen maar stijgt.

Dan de indeling. Een van de pijnpunten op Gamer.nl is dat we bepaalde content minder goed kunnen laten ademen. Een column over Elden Ring of de beste PlayStation 5-games blijven iets langer relevant dan we plaats voor hebben in het grote raster. Daarom hebben we nu naast een aantal uitgelichte blokken onderaan in de 'lijst' meer ruimte om bepaalde artikelen uit te lichten, zoals reviews, podcasts, columns en zelfs hele Instagram-posts. Kijk maar: 

Watch on YouTube

Wat valt nog verder op? Lijstjes! Gamer.nl-gebruikers gebruiken de site als nieuwslijst, dus die vind je bovenaan de website. Momenteel staan er zo'n vijftien nieuwsartikelen, maar dat is iets waar we nog mee experimenten. 

Bovendien is het nu mogelijk in één oogopslag de populairste nieuwsberichten van de dag te zien, of gewoon een chronologische volgorde aan te houden. We vonden het belangrijk om die keuze bij de gebruiker te leggen.

Tot slot vind je onderaan het scherm (nog niet zichtbaar in bovenstaande video, maar wel in de screenshots) een balk met het logo een (werkende) zoekfunctie en een hamburgermenu met de belangrijkste elementen van de website. Dingen als toplijstjes, deals en achtergronden vind je daar.

En verder

Hopelijk zijn jullie net zo enthousiast over het nieuwe het ontwerp. Het oogt een stuk frisser en wat speelser dan voorheen. Op Gamer.nl nemen we videogames namelijk serieus, maar we vieren ook het bestaan ervan. 

Natuurlijk zijn we nog niet klaar met onderdelen van de website delen. Zo krijgen jullie de komende tijd nog een desktopversie te zien en lichten we de artikelpagina uit. 

En wanneer de website live gaat? Waarschijnlijk sneller dan je denkt, maar de exacte releasedatum houden we nog even voor ons totdat we het honderd procent zeker weten! 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Monster Hunter Wilds is meer dan tien miljoen keer verkocht
Nieuws

Monster Hunter Wilds is meer dan tien miljoen keer verkocht

Het is daarmee een van de bestverkochte games van Capcom

Er zijn wereldwijd inmiddels meer dan tien miljoen exemplaren van Monster Hunter Wilds verkocht.

Dat kondigde Capcom aan. De game is daarmee de op vijf na bestverkochte game van de uitgever ooit. Monster Hunter World blijft vooralsnog de bestverkochte Capcom-game met ongeveer 22 miljoen verkochte exemplaren.

In een blogpost om de mijlpaal van tien miljoen verkochte exemplaren te vieren, laat het bedrijf weten dat er binnenkort een gratis item pack in de game beschikbaar komt voor alle spelers. Ook wordt wederom benadrukt dat aanstaande vrijdag de eerste grote content-update voor de game uitkomt.

De Title Update voegt een nieuw monster en nieuwe jachten toe, alsmede een nieuw Grand Hub-gebied. Het nieuwe monster is Mizutsune, een favoriet van veel spelers. Het monster kwam voor het eerst voor in Monster Hunter Generations en keert nu dus terug. Spelers moeten wel Hunter Rank 21 bereiken om het tegen Mizutsune op te kunnen nemen.

De update voegt op een nog later moment ook een nieuwe missie toe waar spelers van Hunter Rank 50 of hoger het kunnen opnemen tegen Rey Dau. Spelers kunnen nieuwe uitrusting vrijspelen daarmee.

Vanaf Rank 16 is er ook een nieuwe Grand Hub beschikbaar, een nieuwe locatie voor jagers om met elkaar te socializen. Spelers kunnen hier toegang tot krijgen door met Tetsuzan te praten in het bovenste gedeelte van Suja in de Peaks of Accord.

Een tweede gratis Title Update tot slot volgt ergens in de zomer. Hierin zal een langverwacht monster terugkeren - waarschijnlijk Lagiacrus. Capcom is daarnaast ook van plan om de user interface van de game te verbeteren om het gebruiksvriendelijker te maken.

Monster Hunter Wilds is beschikbaar op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Alicia Tai beloonde de game met een 9 in de Gamer.nl-recensie: "Monster Hunter Wilds is een meesterlijke evolutie van de serie. Jagen en verkennen gaan naadloos in elkaar over, de wereld voelt dynamischer en vernieuwingen zoals de Seikret en Focus-modus maken de ervaring toegankelijker zonder de kern te verliezen. Veteranen missen mogelijk wel uitdaging, maar Wilds bewijst dat Monster Hunter nog steeds een stap hoger in de voedselketen kan zetten."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sunderfolk van Blizzard-oprichter komt in april uit
Nieuws

Sunderfolk van Blizzard-oprichter komt in april uit

Een soort tabletop rpg in gamevorm

Sunderfolk, de debuutgame van Dreamhaven, het bedrijf van Blizzard-medeoprichter Mike Morhaime, verschijnt op 23 april.

Sunderfolk is een tactische game geïnspireerd door tabletop rpg's die met smartphones wordt bestuurd. De game komt echter wel op consoles en pc uit - smartphones zijn puur de controllers en de televisie dient in feite als het speelbord.

Spelers bezoeken in het spel de Sunderlands, waar ze vechten tegen monsters en allerlei dierlijke personages ontmoeten. Gevechten zijn turn-based, waarbij spelers een deck aan kaarten hebben waarmee ze kunnen aanvallen. De gevechten spelen zich af in levels op een grid bestaande uit hexagonen.

Het geheel moet daarbij als een tabletop rpg aanvoelen, maar dan toegankelijker omdat iedereen het met een smartphone of tablet via een pc of console kan spelen. Daarbij is de game wel specifiek bedoeld voor lokale co-op, in feite net zoals echte tabletop rpg's.

Tussen missies door bezoeken spelers het stadje Arden. Dit dorpje kan van upgrades voorzien worden, er kan items en uitrusting bij winkeliers gekocht worden en er kunnen vriendschappen gesloten worden met bewoners, wat weer extra beloningen oplevert.

Sunderfolk verschijnt op 23 april voor pc, PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch.

Dreamhaven is het bedrijf van Mike Morhaime, een van de oprichters van Blizzard. Hij werkte 28 jaar voor het bedrijf, maar vertrok en richtte in 2020 Dreamhaven op. Dit bedrijf bestaat uit twee ontwikkelteams die los van elkaar games ontwikkelen: Moonshot en Secret Door. Laatstgenoemde werkt aan Sunderfolk. Dit team wordt geleid door Chris Sigaty, die voorheen aan Hearthstone, Starcraft 2 en Heroes of the Storm heeft gewerkt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!