Gerucht: Halo Infinite wordt duurste game ooit
Nieuws

Gerucht: Halo Infinite wordt duurste game ooit

Halo Infinite kan volgens geruchten de duurste game ooit worden. Het budget voor het spel, dat mogelijk een open wereld bevat en misschien wordt uitgebracht voor de volgende generatie Xbox-console, ligt hoger dan 500 miljoen dollar.

De Duitse website Xbox Dynasty beweert dat 343 Industries een budget heeft van meer dan 500 miljoen dollar voor de ontwikkeling van Halo Infinite. Als de overige kosten voor het spel, zoals de marketingkosten, hierbij worden opgeteld kan Halo Infinite het duurste spel ooit worden.

Hoewel hier enkel wordt gesproken over geruchten, zijn er toch een aantal redenen om te geloven dat de ontwikkelingskosten van Halo Infinite daadwerkelijk zo hoog liggen. Zo beschrijven eerdere geruchten dat Halo Infinite de eerste game wordt in de franchise die een open wereld bevat en wordt het spel gebouwd met de nieuwe Slipspace-engine.

©GMRimport

Een hoger budget kan verder worden verklaard doordat Halo Infinite waarschijnlijk wordt uitgebracht voor de volgende generatie Xbox-console en het spel verschijnt voor pc. Dit creëert een breder publiek. Bovendien kan Halo Infinite de perfecte kandidaat zijn om het gezicht van Xbox Game Pass te worden.

In februari vertelde Bonnie Ross, hoofd van 343 Industries, nog dat de ontwikkelaar meer tijd gaat nemen voor Halo Infinite. De extra tijd wordt gebruikt om een werkomgeving te creëren die de werkdruk van het ontwikkelteam moet verlichten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Capcom lost game-brekende bug Monster Hunter Wilds op
Nieuws

Capcom lost game-brekende bug Monster Hunter Wilds op

De update die redding brengt komt later vandaag uit

Capcom heeft eerder deze ochtend een update uitgebracht om een game-brekende bug in Monster Hunter Wilds te verhelpen.

De update ging rond 09.00 uur online op alle platforms en bevat fixes voor problemen met de Ingredient Center, Grill a Meal en progressie in de verhaalmissie “A World Turned Upside Down”. Die missie bevindt zich in het High Rank-gedeelte van de game en moet voltooid worden om de Hunter Rank verder op te hogen en door te gaan met de verhaalmissies. Door een bug was dat dus onmogelijk voor spelers.

Capcom leek in eerste instantie alleen op de hoogte van de problemen met de Grill a Meal-functie en de Ingredient Centre, maar liet gisterenavond weten ook een fix te brengen voor de blokkering op de progressie. Om online te kunnen spelen moeten spelers eerst de nieuwe patch downloaden. Met een grootte van pakweg anderhalve gigabyte op PlayStation 5, zal de wachttijd op dat platform hoogstwaarschijnlijk tot een minimum beperkt blijven. Naar verwachting zal de wachttijd op andere platform niet veel verschillen.

Monster Hunter Wilds is sinds vrijdag verkrijgbaar voor de huidige generatie consoles en pc. Alicia Tai geeft de game een 9 op Gamer.nl. “Monster Hunter Wilds is een meesterlijke evolutie van de serie. Jagen en verkennen gaan naadloos in elkaar over, de wereld voelt dynamischer en vernieuwingen zoals de Seikret en Focus-modus maken de ervaring toegankelijker zonder de kern te verliezen. Veteranen missen mogelijk wel uitdaging, maar Wilds bewijst dat Monster Hunter nog steeds een stap hoger in de voedselketen kan zetten.”

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indie-uitgever achter Still Wakes the Deep krijgt nieuwe eigenaar
Nieuws

Indie-uitgever achter Still Wakes the Deep krijgt nieuwe eigenaar

Het betaalde bedrag voor de overname is niet bekend

Secret Mode, de Brite uitgever achter indiegames als Still Wakes the Deep en A Little to the Left, is verkocht. Het is de bedoeling dat de uitgever onder de nieuwe eigenaar onafhankelijk te werk kan gaan.

Sumo Group verkocht Secret Mode aan de investeringsmaatschappij Emona Capital, dat samen met topmannen James Schall en Ed Blincoe op is getrokken om de deal waar te maken. In de nieuwe constructie moet Secret Mode onafhankelijk gaan opereren in samenwerking met de nieuwe eigenaar. Het is niet bekend welk bedrag gemoeid is met de overname.

“Door onafhankelijk te worden kunnen we ons volledig richten op het ontdekken van indieparels waarvan gamers nooit wisten dat ze die nodig hadden in hun leven”, zegt topman Schall in een verklaring. “Met toewijding zullen we de allerbeste indiegames naar spelers toe brengen, of ze nu gloednieuw of al beschikbaar zijn.”

Sumo Group richtte Secret Mode in 2020 op als label dat games zoals Dear Esther, Still Wakes the Deep, Eternal Threads en A Little tot he Left zou uitgeven. Vorig jaar ontsloeg Sumo nog vijftien procent van alle werknemers en eerder deze maand maakte de ontwikkeltak van het bedrijf bekend te stoppen met de ontwikkeling van eigen IP’s. In plaats daarvan moest de studio zich vooral als hulpontwikkelaar op gaan stellen voor werk aan bestaande games van andere ontwikkelaars.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!