343 Industries neemt meer tijd voor Halo Infinite
Nieuws

343 Industries neemt meer tijd voor Halo Infinite

343 Industries gaat meer tijd nemen voor Halo Infinite. De ontwikkelaar gebruikt de extra tijd om een werkomgeving te creëren die de werkdruk van het ontwikkelteam moet verlichten.

Toen 343 Industries de Halo-franchise overnam van Bungie in 2010, kreeg de ontwikkelaar de zware taak om een grote en populaire franchise voort te zetten met een beginnend bedrijf. Dit zegt Bonnie Ross, hoofd van 343 Industries, in een interview met USGamer.

Ross vertelt dat 343 Industries 55 mensen in dienst nam van verschillende bedrijven uit zowel de game- als de filmindustrie voor de ontwikkeling van Halo 4. Al deze werknemers hadden nog nooit met elkaar samengewerkt en waren niet bekend met de Halo-engine, wat een aantal grote uitdagingen met zich meebracht. "Iedereen had het gevoel dat we de franchise niet mochten teleurstellen", aldus Ross.

Omdat het nieuwe ontwikkelingsteam nog nooit eerder aan een Halo-game had gewerkt, stond iedereen onder grote druk bij het maken van Halo 4. Volgens Ross maken de Halo-games gebruik van een hele technische engine, wat het moeilijk maakt voor ontwerpers om nieuwe content en art toe te voegen aan het spel.

Voor Halo 5: Guardians beloofde 343 Industries verbeteringen aan de engine en betere hulpmiddelen, zodat het makkelijker was voor ontwikkelaars om aan de game te werken. Echter bleek Halo 5 een groter spel te zijn dan vooraf werd gedacht, waardoor er geen tijd was om deze verbeteringen door te voeren en het team alsnog onder grote werkdruk kwam te staan.

©GMRimport

Normaal gesproken zit er twee tot drie jaar tussen de Halo-games, maar 343 Industries heeft er nu voor gekozen om meer tijd te nemen voor het volgende spel in de franchise. Ross zegt dat de ontwikkelaar de extra tijd gebruikt om een werkomgeving te creëren die het mogelijk maakt om makkelijker, sneller en beter aan het spel te kunnen werken. "Met elk spel zullen er altijd momenten zijn waar langere uren gemaakt moeten worden, maar we doen ons best om deze druk te verlichten."

Halo Infinite werd vorig jaar aangekondigd tijdens de E3 2018, maar het spel heeft nog geen lanceringsdatum. De laatste Halo-game dateert van februari 2017, toen het strategiespel Halo Wars 2 werd uitgebracht voor de pc en Xbox One.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sword of the Necromancer: Resurrection komt op 23 januari uit
Nieuws

Sword of the Necromancer: Resurrection komt op 23 januari uit

Op alle moderne consoles en Steam

Sword of the Necromancer: Resurrection, de remake van Sword of the Necromancer, is vanaf 23 januari 2025 beschikbaar op pc en consoles.

Dat heeft ontwikkelaar Grimorio of Games aangekondigd. De remake van de in 2021 verschenen game plaatst de game in een driedimensionale spelwereld, wat ook weer nieuwe gameplaymechanieken met zich meebrengt.

Sword of the Necromancer: Resurrection wordt omschreven als een 'dungeon crawler actie-rpg' met procedureel gegenereerde elementen. Het unieke aspect van de reeks is dat verslagen vijanden weer tot leven gewekt kunnen worden om ze aan de zijde van de speler te laten vechten.

Sword of the Necromancer: Resurrection komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en Steam. Hieronder is een nieuwe trailer te zien. Grimorio of Games werkt ondertussen ook aan een vervolg genaamd Sword of the Necromancer: Revenant, maar daar is nog geen releasedatum van bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Shadow the Hedgehog nu speelbaar in Sonic Dream Team
Nieuws

Shadow the Hedgehog nu speelbaar in Sonic Dream Team

Het personage heeft een grote rol in aankomende film Sonic the Hedgehog 3

Middels een gratis update is het personage Shadow the Hedgehog speelbaar gesteld in de mobiele game Sonic Dream Team.

Shadow heeft daarbij zijn eigen, unieke krachten gecentreerd rondom Chaos. Zo kan hij Chaos Control en Chaos Shift gebruiken, bijvoorbeeld om vijanden en objecten in de omgeving op een plek vast te zetten.

Shadow kan ontgrendeld worden om in Adventure-modus te gebruiken door de uitdagingen van Tails uit te behalen. Verder zijn er zes beeldjes gebaseerd op Shadow om te verzamelen, is de tutorial aangepast en zijn er nieuwe muzieknummers toegevoegd.

De toevoeging van Shadow is geen verrassing: het personage speelt een grote rol in de op 26 december in de bioscoop te verschijnen film Sonic the Hedgehog 3. Daarin wordt hij van stem voorzien door The Matrix- en Cyberpunk 2077-acteur Keanu Reeves.

Het eind vorig jaar op Apple Arcade uitgekomen Sonic Dream Team biedt 3D-platformactie waarbij spelers naast Shadow ook Sonic, Tails, Knuckles, Amy, Rouge en Cream kunnen besturen. Het verhaal draait om Dr. Eggman die de Reverie steelt, een eeuwenoud apparaat waarmee dromen werkelijkheid worden. Logischerwijs wil de slechterik dit gebruiken om de wereld te veroveren, en het is aan Sonic en zijn vrienden om dit tegen te houden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!