EA toont eerste beeld Command and Conquer Red Alert-remaster
Nieuws

EA toont eerste beeld Command and Conquer Red Alert-remaster

De remasters van Command and Conquer en Red Alert zijn goed op weg. EA heeft in een href="https://www.reddit.com/r/commandandconquer/comments/cdjlh1/remaster_update_and_red_alert_preview/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">update via Reddit</a> weer het een en ander losgelaten over de ontwikkeling.

Inmiddels heeft de ontwikkelstudio (waar ook een aantal ontwikkelaars van het originele Westwood werken) de eerste missie in Alpha-kwaliteit afgerond. Dit betekent dat alle assets, ontwikkeld door Lemon Sky, in 4K te bewonderen zijn, en de missie afgerond kan worden met de core gameplay mechanics.

Een andere ontwikkeling is het speelbaar krijgen van Red Alert. EA werkt tegelijkertijd aan de remasters van zowel de eerste Command & Conquer als de eerste Red Alert. Die laatste is nu intern deels speelbaar, waardoor het mogelijk is missies in te laden. Hierdoor is de studio al druk bezig met het implementeren van verschillende remaster assets. Omdat Lemon Sky al sinds de aankondiging van de remasters bezig is met het maken van assets, kunnen deze nu overgeheveld worden naar de game.

Om deze milestones te vieren deelt EA de eerste unit van de game. De iconische Tesla Tank:

©GMRimport

De studio hanteert een zelfde aanpak als bij de gebouwen van de remaster. Het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk van het origineel en bijbehorende sfeer bewaard blijft. Omdat de studio nu gebruik kan maken van 4K resolutie zijn er meerdere versies van de units getest. Het bleek echter dat door te veel details toe te voegen, de eenheden slecht zichtbaar waren vanuit het oogpunt van de speler. De studio is flink blijven sleutelen om de juiste balans te vinden, en is van mening dat dat met de Tesla Tank goed gelukt is. EA vraagt fans om feedback of de Tesla Tank één of twee ringen moet bevatten. In de originele game was dit er één, maar in de verschillende cinematics was de tank te zien met twee ringen.

Er is nog geen zicht op een release datum van de remaster. Wel is het de bedoeling dat zowel Command & Conquer als Red Alert in de zelfde Remaster bundel zullen uitkomen. Het succes van de remaster heeft potentieel invloed op de mogelijkheden van remasters voor andere Command & Conquer-titels.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!