Ontwikkeling van Command & Conquer Remastered officieel gestart
Gamer.nl
Nieuws

Ontwikkeling van Command & Conquer Remastered officieel gestart

Het ontwikkelproces van Command & Conquer Remastered is in december 2018 officieel van start gegaan. Tevens heeft de componist van de rts-serie een concert gegeven waarin veel nummers uit de soundtracks werden gespeeld.

De aankondiging werd bekendgemaakt in een officiële update op Reddit. In deze update erkent de ontwikkelaar ook de meest gestelde vragen over de remaster:

• Wat is het verschil tussen een Remaster en een Remake?
• Welke visuele stijl overwegen jullie - 2D of 3D?
• Beschikken jullie over de originele source code?
• Welke technologie/engine gebruiken jullie voor de game?
• Wat gaat er gebeuren met de tussenfilmpjes?
• Welke "quality of life" verbeteringen overwegen jullie?

De ontwikkelaar geeft aan nog niet op al deze vragen in te kunnen gaan. Wel wordt antwoord gegeven op de vraag of het hier om een remaster of remake gaat: "Dit is een remaster. Onze intentie is om het verhaal, script en content zo authentiek mogelijk aan de originele games te houden, terwijl we hogere kwaliteit en moderne verbeteringen implementeren."

Ook kondigt de ontwikkelaar aan veel gebruik te willen maken van de feedback van de fans. Om dit te bewerkstelligen is er een zogenoemde Community Council opgericht. Dit is een groep bestaande uit 13 van de meest toegewijde C&C community leden, verschillend van mod-ontwikkelaars tot streamers en web admins. Deze groep heeft direct contact met het ontwikkelteam en zal dienen als de stem van de community en gebruikt worden voor discussies en feedback.

©GMRimport

Command & Conquer is de laatste tijd weer erg populair. Op de laatste E3 kreeg Electronic Arts nog veel commentaar toen bekend werd dat de langverwachte terugkeer van de franchise in de vorm van de mobiele game C&C Rivals zou zijn. In onze review gaven wij de game een 7. Als reactie op het luide verzoek C&C terug te zien op pc, kondigde EA een paar maanden later aan de originele Command & Conquer en Red Alert te voorzien van een remaster.

De ontwikkeling is in handen van Petroglyph Studio's. Deze studio is opgericht toen EA Westwood overnam, en bevat nog medewerkers die aan de eerste C&C hebben gewerkt. Frank Klepacki zal ook hier weer verantwoordelijk zijn voor de soundtrack.

Watch on YouTube

Op de recentste editie van MAGFest (Music And Gaming Festival) gaf de componist van Command & Conquer samen met The Tiberian Sons tevens een uitgebreid concert.

In de bijna anderhalf uur durende show komen er vele klassiekers langs van de bekende gameserie. Frank Klepacki is vanaf het eerste uur betrokken geweest bij de Command & Conquer franchise, toen hij op 17-jarige leeftijd voor Westwood Studio's kwam werken als componist. Met hits als Act on Instinct en Hell March verzorgde hij de soundtracks van C&C, Red Alert, Renegade, Tiberian Sun en Red Alert 2. Het volledige concert is hieronder te bekijken.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!