Ontwikkeling van Command & Conquer Remastered officieel gestart
Nieuws

Ontwikkeling van Command & Conquer Remastered officieel gestart

Het ontwikkelproces van Command & Conquer Remastered is in december 2018 officieel van start gegaan. Tevens heeft de componist van de rts-serie een concert gegeven waarin veel nummers uit de soundtracks werden gespeeld.

De aankondiging werd bekendgemaakt in een officiële update op Reddit. In deze update erkent de ontwikkelaar ook de meest gestelde vragen over de remaster:

• Wat is het verschil tussen een Remaster en een Remake?
• Welke visuele stijl overwegen jullie - 2D of 3D?
• Beschikken jullie over de originele source code?
• Welke technologie/engine gebruiken jullie voor de game?
• Wat gaat er gebeuren met de tussenfilmpjes?
• Welke "quality of life" verbeteringen overwegen jullie?

De ontwikkelaar geeft aan nog niet op al deze vragen in te kunnen gaan. Wel wordt antwoord gegeven op de vraag of het hier om een remaster of remake gaat: "Dit is een remaster. Onze intentie is om het verhaal, script en content zo authentiek mogelijk aan de originele games te houden, terwijl we hogere kwaliteit en moderne verbeteringen implementeren."

Ook kondigt de ontwikkelaar aan veel gebruik te willen maken van de feedback van de fans. Om dit te bewerkstelligen is er een zogenoemde Community Council opgericht. Dit is een groep bestaande uit 13 van de meest toegewijde C&C community leden, verschillend van mod-ontwikkelaars tot streamers en web admins. Deze groep heeft direct contact met het ontwikkelteam en zal dienen als de stem van de community en gebruikt worden voor discussies en feedback.

©GMRimport

Command & Conquer is de laatste tijd weer erg populair. Op de laatste E3 kreeg Electronic Arts nog veel commentaar toen bekend werd dat de langverwachte terugkeer van de franchise in de vorm van de mobiele game C&C Rivals zou zijn. In onze review gaven wij de game een 7. Als reactie op het luide verzoek C&C terug te zien op pc, kondigde EA een paar maanden later aan de originele Command & Conquer en Red Alert te voorzien van een remaster.

De ontwikkeling is in handen van Petroglyph Studio's. Deze studio is opgericht toen EA Westwood overnam, en bevat nog medewerkers die aan de eerste C&C hebben gewerkt. Frank Klepacki zal ook hier weer verantwoordelijk zijn voor de soundtrack.

Watch on YouTube

Op de recentste editie van MAGFest (Music And Gaming Festival) gaf de componist van Command & Conquer samen met The Tiberian Sons tevens een uitgebreid concert.

In de bijna anderhalf uur durende show komen er vele klassiekers langs van de bekende gameserie. Frank Klepacki is vanaf het eerste uur betrokken geweest bij de Command & Conquer franchise, toen hij op 17-jarige leeftijd voor Westwood Studio's kwam werken als componist. Met hits als Act on Instinct en Hell March verzorgde hij de soundtracks van C&C, Red Alert, Renegade, Tiberian Sun en Red Alert 2. Het volledige concert is hieronder te bekijken.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sword of the Necromancer: Resurrection komt op 23 januari uit
Nieuws

Sword of the Necromancer: Resurrection komt op 23 januari uit

Op alle moderne consoles en Steam

Sword of the Necromancer: Resurrection, de remake van Sword of the Necromancer, is vanaf 23 januari 2025 beschikbaar op pc en consoles.

Dat heeft ontwikkelaar Grimorio of Games aangekondigd. De remake van de in 2021 verschenen game plaatst de game in een driedimensionale spelwereld, wat ook weer nieuwe gameplaymechanieken met zich meebrengt.

Sword of the Necromancer: Resurrection wordt omschreven als een 'dungeon crawler actie-rpg' met procedureel gegenereerde elementen. Het unieke aspect van de reeks is dat verslagen vijanden weer tot leven gewekt kunnen worden om ze aan de zijde van de speler te laten vechten.

Sword of the Necromancer: Resurrection komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en Steam. Hieronder is een nieuwe trailer te zien. Grimorio of Games werkt ondertussen ook aan een vervolg genaamd Sword of the Necromancer: Revenant, maar daar is nog geen releasedatum van bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Shadow the Hedgehog nu speelbaar in Sonic Dream Team
Nieuws

Shadow the Hedgehog nu speelbaar in Sonic Dream Team

Het personage heeft een grote rol in aankomende film Sonic the Hedgehog 3

Middels een gratis update is het personage Shadow the Hedgehog speelbaar gesteld in de mobiele game Sonic Dream Team.

Shadow heeft daarbij zijn eigen, unieke krachten gecentreerd rondom Chaos. Zo kan hij Chaos Control en Chaos Shift gebruiken, bijvoorbeeld om vijanden en objecten in de omgeving op een plek vast te zetten.

Shadow kan ontgrendeld worden om in Adventure-modus te gebruiken door de uitdagingen van Tails uit te behalen. Verder zijn er zes beeldjes gebaseerd op Shadow om te verzamelen, is de tutorial aangepast en zijn er nieuwe muzieknummers toegevoegd.

De toevoeging van Shadow is geen verrassing: het personage speelt een grote rol in de op 26 december in de bioscoop te verschijnen film Sonic the Hedgehog 3. Daarin wordt hij van stem voorzien door The Matrix- en Cyberpunk 2077-acteur Keanu Reeves.

Het eind vorig jaar op Apple Arcade uitgekomen Sonic Dream Team biedt 3D-platformactie waarbij spelers naast Shadow ook Sonic, Tails, Knuckles, Amy, Rouge en Cream kunnen besturen. Het verhaal draait om Dr. Eggman die de Reverie steelt, een eeuwenoud apparaat waarmee dromen werkelijkheid worden. Logischerwijs wil de slechterik dit gebruiken om de wereld te veroveren, en het is aan Sonic en zijn vrienden om dit tegen te houden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!