Ontwikkeling van Command & Conquer Remastered officieel gestart
Nieuws

Ontwikkeling van Command & Conquer Remastered officieel gestart

Het ontwikkelproces van Command & Conquer Remastered is in december 2018 officieel van start gegaan. Tevens heeft de componist van de rts-serie een concert gegeven waarin veel nummers uit de soundtracks werden gespeeld.

De aankondiging werd bekendgemaakt in een officiële update op Reddit. In deze update erkent de ontwikkelaar ook de meest gestelde vragen over de remaster:

• Wat is het verschil tussen een Remaster en een Remake?
• Welke visuele stijl overwegen jullie - 2D of 3D?
• Beschikken jullie over de originele source code?
• Welke technologie/engine gebruiken jullie voor de game?
• Wat gaat er gebeuren met de tussenfilmpjes?
• Welke "quality of life" verbeteringen overwegen jullie?

De ontwikkelaar geeft aan nog niet op al deze vragen in te kunnen gaan. Wel wordt antwoord gegeven op de vraag of het hier om een remaster of remake gaat: "Dit is een remaster. Onze intentie is om het verhaal, script en content zo authentiek mogelijk aan de originele games te houden, terwijl we hogere kwaliteit en moderne verbeteringen implementeren."

Ook kondigt de ontwikkelaar aan veel gebruik te willen maken van de feedback van de fans. Om dit te bewerkstelligen is er een zogenoemde Community Council opgericht. Dit is een groep bestaande uit 13 van de meest toegewijde C&C community leden, verschillend van mod-ontwikkelaars tot streamers en web admins. Deze groep heeft direct contact met het ontwikkelteam en zal dienen als de stem van de community en gebruikt worden voor discussies en feedback.

©GMRimport

Command & Conquer is de laatste tijd weer erg populair. Op de laatste E3 kreeg Electronic Arts nog veel commentaar toen bekend werd dat de langverwachte terugkeer van de franchise in de vorm van de mobiele game C&C Rivals zou zijn. In onze review gaven wij de game een 7. Als reactie op het luide verzoek C&C terug te zien op pc, kondigde EA een paar maanden later aan de originele Command & Conquer en Red Alert te voorzien van een remaster.

De ontwikkeling is in handen van Petroglyph Studio's. Deze studio is opgericht toen EA Westwood overnam, en bevat nog medewerkers die aan de eerste C&C hebben gewerkt. Frank Klepacki zal ook hier weer verantwoordelijk zijn voor de soundtrack.

Watch on YouTube

Op de recentste editie van MAGFest (Music And Gaming Festival) gaf de componist van Command & Conquer samen met The Tiberian Sons tevens een uitgebreid concert.

In de bijna anderhalf uur durende show komen er vele klassiekers langs van de bekende gameserie. Frank Klepacki is vanaf het eerste uur betrokken geweest bij de Command & Conquer franchise, toen hij op 17-jarige leeftijd voor Westwood Studio's kwam werken als componist. Met hits als Act on Instinct en Hell March verzorgde hij de soundtracks van C&C, Red Alert, Renegade, Tiberian Sun en Red Alert 2. Het volledige concert is hieronder te bekijken.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden
Nieuws

Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden

De première staat gepland op 20 maart 2026

De live-action Street Fighter-film die eerder al werd aangekondigd heeft een nieuwe regisseur, namelijk Kitao Sakurai.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Sakurai is vooral bekend van de in 2021 verschenen Netflix-film Bad Trip met komediant Eric André in de hoofdrol. Sakurai regisseerde ook The Eric André Show. Verder heeft hij enkele afleveringen van de Twisted Metal-televisieserie geregisseerd.

Hij neemt het stokje over van Danny en Michael Philippou, twee broers uit Australië die afgelopen jaar de film niet meer bleken te kunnen regisseren vanwege een mismatch in planning.

Concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel zou de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar zijn. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

De meest recente game in de fighterreeks is Street Fighter 6, dat beschikbaar is op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tom Kerkhof beloonde de game met een 9: "Door de gelikte presentatie, inventieve besturing en de uitgebreidste singleplayer-ervaring die de franchise ooit heeft gehad, is Street Fighter 6 toegankelijker dan ooit. Het spel oogt geweldig en speelt zelfs nog beter. Dit is zonder twijfel een van de leukste vechtspellen van de afgelopen tijd – en daarmee ook een van de beste delen uit de reeks."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!