Ontwikkeling van Command & Conquer Remastered officieel gestart
Nieuws

Ontwikkeling van Command & Conquer Remastered officieel gestart

Het ontwikkelproces van Command & Conquer Remastered is in december 2018 officieel van start gegaan. Tevens heeft de componist van de rts-serie een concert gegeven waarin veel nummers uit de soundtracks werden gespeeld.

De aankondiging werd bekendgemaakt in een officiële update op Reddit. In deze update erkent de ontwikkelaar ook de meest gestelde vragen over de remaster:

• Wat is het verschil tussen een Remaster en een Remake?
• Welke visuele stijl overwegen jullie - 2D of 3D?
• Beschikken jullie over de originele source code?
• Welke technologie/engine gebruiken jullie voor de game?
• Wat gaat er gebeuren met de tussenfilmpjes?
• Welke "quality of life" verbeteringen overwegen jullie?

De ontwikkelaar geeft aan nog niet op al deze vragen in te kunnen gaan. Wel wordt antwoord gegeven op de vraag of het hier om een remaster of remake gaat: "Dit is een remaster. Onze intentie is om het verhaal, script en content zo authentiek mogelijk aan de originele games te houden, terwijl we hogere kwaliteit en moderne verbeteringen implementeren."

Ook kondigt de ontwikkelaar aan veel gebruik te willen maken van de feedback van de fans. Om dit te bewerkstelligen is er een zogenoemde Community Council opgericht. Dit is een groep bestaande uit 13 van de meest toegewijde C&C community leden, verschillend van mod-ontwikkelaars tot streamers en web admins. Deze groep heeft direct contact met het ontwikkelteam en zal dienen als de stem van de community en gebruikt worden voor discussies en feedback.

©GMRimport

Command & Conquer is de laatste tijd weer erg populair. Op de laatste E3 kreeg Electronic Arts nog veel commentaar toen bekend werd dat de langverwachte terugkeer van de franchise in de vorm van de mobiele game C&C Rivals zou zijn. In onze review gaven wij de game een 7. Als reactie op het luide verzoek C&C terug te zien op pc, kondigde EA een paar maanden later aan de originele Command & Conquer en Red Alert te voorzien van een remaster.

De ontwikkeling is in handen van Petroglyph Studio's. Deze studio is opgericht toen EA Westwood overnam, en bevat nog medewerkers die aan de eerste C&C hebben gewerkt. Frank Klepacki zal ook hier weer verantwoordelijk zijn voor de soundtrack.

Watch on YouTube

Op de recentste editie van MAGFest (Music And Gaming Festival) gaf de componist van Command & Conquer samen met The Tiberian Sons tevens een uitgebreid concert.

In de bijna anderhalf uur durende show komen er vele klassiekers langs van de bekende gameserie. Frank Klepacki is vanaf het eerste uur betrokken geweest bij de Command & Conquer franchise, toen hij op 17-jarige leeftijd voor Westwood Studio's kwam werken als componist. Met hits als Act on Instinct en Hell March verzorgde hij de soundtracks van C&C, Red Alert, Renegade, Tiberian Sun en Red Alert 2. Het volledige concert is hieronder te bekijken.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit
Nieuws

Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit

Game komt op 14 februari 2025 uit

Assassin's Creed Shadows bevat nieuwe stealth-mechanismen om het rondsluipen in de game nog tactischer te maken.

Ubisoft heeft de aanpassingen ten opzichte van vorige Assassin's Creed-delen in een nieuwe blogpost uiteengezet. Zo zijn er tijdens het sluipen acties in verschillende kleuren boven vijanden te zien, waarmee wordt aangegeven of vijanden in één keer uitgeschakeld kunnen worden, of er alleen schade wordt gedaan of dat vijanden helemaal niet via stealth uitgeschakeld kunnen worden.

Het loont dan ook de moeite om ervaringspunten in perks te stoppen waarmee bijvoorbeeld de schade die met sluipaanvallen wordt uitgedeeld te verhogen. Verder kan men de mogelijkheid ontgrendelen om dubbele sluipmoorden achter elkaar te plegen en bijvoorbeeld rookbommen te gebruiken.

Daarbij kan de positie waar spelers zich in bevinden ook het verschil maken: sommige vijanden kunnen bijvoorbeeld een aanval vanaf de grond overleven, maar niet vanuit de lucht. Er is ook een menuoptie om dit systeem toegankelijker te maken, waardoor alle vijanden wel met één stealthaanval gedood kunnen worden.

Een ander verschil met voorgaande games is dat spelers geen vogel tot hun beschikking hebben om het gebied om hen heen uit te kammen. In plaats daarvan hebben zowel Naoe en Yasuke - de twee hoofdpersonages van de game - een 'Observe'-mechanisme waarmee vijanden en items getagd kunnen worden. Alleen Naoe heeft ook Eagle Vision waarmee bijvoorbeeld vijanden achter muren gespot kunnen worden door het geluid dat ze maken.

Zoals gebruikelijk kunnen de hoofdpersonages bukken om minder snel gespot te worden, maar door in de schaduw te schuilen worden ze nu helemaal onzichtbaar. Het loont dus om bijvoorbeeld fakkels te doven en zo duisternis te creëren. Aangezien Naoe het kleinste hoofdpersonage in de reeks tot nu toe is, kan ze ook schuilen in krappe plekken.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar
Nieuws

Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar

Op Premium, Extra en Essential

Sony biedt nu tot dertig procent korting op PlayStation Plus-abonnementen aan als onderdeel van Black Friday.

Hoewel Black Friday pas over een week plaatsvindt, zijn alle PlayStation-deals nu al beschikbaar. Gebruikers kunnen daarbij korting krijgen op jaarabonnementen PlayStation Plus. Zo kost PlayStation Plus Essential 57,59 euro (20 procent korting), PlayStation Plus Extra 94,49 euro (25 procent korting) en PlayStation Plus Premium 106,39 euro.

Deze week werd bekend dat PlayStation Portal-bezitters met PlayStation Plus Premium nu selecte games kunnen streamen via de cloud. Meer dan honderdtwintig PS5-games worden ondersteund in deze bèta van cloudstreaming, waaronder Monster Hunter Rise, Spider-Man: Miles Morales, Ghost of Tsushima en Ratchet and Clank: Rift Apart. Games kunnen tot en met 1080p en 60 frames per seconde worden gestreamd, al is daar wel een internetconnectie van 13 Mbps voor nodig.

Ook zijn hardware en verschillende games in de aanbieding bij een aantal (web)winkels. Kijk hier voor ons volledige overzicht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error