AMD teaset FSR 2.0 in Deathloop; verschijnt volgend kwartaal
Nieuws

AMD teaset FSR 2.0 in Deathloop; verschijnt volgend kwartaal

Zoals href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/amd-doet-toch-fsr-20-uit-de-doeken-rond-gdc-2022/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">voorheen voorspeld</a> deed AMD vandaag FidelityFX Super Resolution 2.0 uit de doeken, met voorbeelden van de nieuwe upscalingtechnologie in Deathloop.

In de vandaag vrijgegeven

Watch on YouTube

wordt FidelityFX Super Resolution 2.0 getoond in Deathloop, compleet met inleiding van Arkane's eigen render-programmeur. Daarbij wordt de nieuwe upscalingtechnologie (in 'Quality' en 'Performance' modi) kort gedemonstreerd met raytracing aan, tegenover native 4k en de vorige generatie upscaling van AMD.

AMD laat middels de videodemonstratie ook weten dat de tweede versie van FidelityFX Super Resolution (FSR) ergens in het tweede kwartaal van dit jaar dient te verschijnen.

Watch on YouTube

Met FSR 2.0 stapt AMD van spatial upscaling over op een temporaal alternatief. De resolutie wordt algoritmisch vergroot met informatie van recente frames, zoals bijvoorbeeld concurrent Nvidia dat ook doet met de DLSS-technologie. 

Net als het geval was bij de eerste versie van FSR, is AMD's nieuwe upscalingtechnologie niet gebonden aan specifieke hardware. Naar al het schijnt kan de upscaling ook ingeschakeld worden op (oudere) Nvidia-kaarten of toekomstige Intel Arc-gpu's. Daarnaast blijft de nieuwe code onderdeel van het GPUOpen-initiatief, wat betekent dat FSR 2.0 wederom open-source beschikbaar gesteld wordt.

AMD vertelt ongetwijfeld meer over FidelityFX Super Resolution 2.0 op een aanstaande GDC 2022-presentatie, die op de planning staat voor 23 maart.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!