Activision Blizzard-CEO wil hun games niet als politiek platform gebruiken
Nieuws

Activision Blizzard-CEO wil hun games niet als politiek platform gebruiken

Blizzard heeft recentelijk wat problemen gehad met politieke onderwerpen, Hearthstone-spelers en commentatoren. In een interview met CNBC zegt Activision Blizzard-CEO Bobby Kotick dat hun games niet als platform voor politieke opvattingen moet worden gebruikt.

In het interview met CNBC zegt Kotick het volgende over de rol van politieke opvattingen voor hun games: “Maar weet je, we zijn niet de exploitant van de stadhuizen van de wereld. Wij zijn de exploitant van de gemeenschappen waarmee je plezier kunt hebben door de lens van een videogame.” Hij gaat verder door te zeggen dat het hun verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat de gemeenschap zich veilig en geamuseerd voelt.

“Dat geeft me niet het recht om een platform te hebben voor veel politieke opvattingen, denk ik in ieder geval,” gaat Kotick verder. Hij vindt het hun verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de consumenten, werknemers en andere belanghebbenden tevreden zijn. Wel is hij geïnspireerd door andere CEO’s die hier wel leiderschap in tonen, “maar ik denk dat zij het recht hebben om meningen en visies en stemmen over de overheid en het beleid en de politiek te verwoorden, en ik hou ervan om met die mensen in gesprek te gaan.”

Heathstone-speler Blitzchung kwam een aantal weken geleden in de problemen voor zijn ‘Bevrijd Hong Kong’ opmerking tijdens een Hearthstone-wedstrijd. Blizzard kwam onder vuur na de schorsing van Blitzchung, omdat hij de regels had verbroken. Veel mensen vonden dat de straf veel te streng was en vonden het ook bizar dat de twee commentatoren ook ontslagen waren. Sinds deze gebeurtenissen heeft de president van Blizzard zijn excuses aangeboden en is de straf voor Blitzchung en de commentatoren verlaagd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitgebreide gameplaybeelden van Atomfall getoond
Nieuws

Uitgebreide gameplaybeelden van Atomfall getoond

Game komt op 27 maart naar pc, PlayStation- en Xbox-consoles

In een 'Extended Gameplay Showcase' geeft Rebellion een uitgebreide blik op het aankomende Atomfall.

Ontwikkelaar Ben Fisher praat hierin ondertussen over wat spelers te wachten staat. Atomfall speelt zich vijf jaar na een nuclaire ramp in Noord-Engeland af. Hoewel het om een fictioneel verhaal gaat, is de game geïnspireerd door een echte nucleaire ramp die in 1957 in Noord-Engeland voorkwam. Toen brak er brand uit in een plutoniumfabriek. In de game zijn de gevolgen logischerwijs nog erger, en wordt er vijf jaar na een nucleaire ramp gekeken hoe de wereld er aan toe is.

De survival-actiegame richt zich op singleplayergameplay. Spelers verkennen een post-nucleaire omgeving en moeten craften, handelen en materialen zoeken terwijl ze vechten om te overleven. De wereld is namelijk gevuld met gemuteerde wezens, cults en gevaarlijke facties.

Atomfall komt op 27 maart naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Ook komt de game op release op Game Pass te staan. De game wordt ontwikkeld door de Britse studio Rebellion, bekend van de Sniper Elite-serie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The First Descendant wordt straks niet meer ondersteund op PS4 en Xbox One
Nieuws

The First Descendant wordt straks niet meer ondersteund op PS4 en Xbox One

Geboekte progressie kan meegenomen worden naar de andere platformversies

Nexon stopt de ondersteuning voor de PlayStation 4- en Xbox One-versie van het in 2024 verschenen The First Descendant op 19 juni.

De game gaat ook niet meer verkocht worden via die platforms. Mensen kunnen hun geboekte progressie wel overzetten naar de pc-, PS5- of Xbox Series-versies van de game.

De free-to-play-game bevat coöperatieve gameplay voor vier speler, waarbij mensen deelnemen aan grootschalige gevechten en grote eindbazen verslaan. Spelers besturen een Descendant en moeten vechten tegen een invasie om zo de mensheid in Ingris te redden tegen de slechte Vulgus.

Vorig jaar kwam naar buiten dat icoontjes in The First Descendant erg veel weghadden van icoontjes uit Destiny 2. Nexon paste deze icoontjes uiteindelijk aan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!