Vertrek Bobby Kotick bij Activision Blizzard levert bizarre anecdotes op
Nieuws

Vertrek Bobby Kotick bij Activision Blizzard levert bizarre anecdotes op

De CEO zou ooit hebben gedreigd een assistente te laten omleggen

Bobby Kotick, de CEO van Activision Blizzard, is eerder deze week uit zijn functie getreden. Als gevolg daarvan delen diverse (voormalige) werknemers allerlei anecdotes over de gehekelde topman.

Zo liet een Demonware-werknemer die twee jaar aan de Call of Duty-franchise heeft gewerkt weten dat "Bobby's keuzes onze games slechter maakten." Daarnaast claimt ze dat "tijdens mijn eerste maand naar buiten kwam dat Kotick dreigde een werknemer om te laten leggen."

Er gaan al enkele jaren allerlei berichten over het beleid van Kotick en de giftige werkcultuur binnen Activision Blizzard - eerder dit najaar betaalde het bedrijf 54 miljoen euro als schikking in een rechtszaak omtrent deze situatie. In 2006 zou Kotick een voicemail bij een assistente hebben achtergelaten waarin hij dreigde haar te laten vermoorden - mogelijk refereert de Demonware-werknemer hier naar.

Een andere voormalige Activision-werknemer vertelt op social media over hoe veel van de keuzes in Overwatch 2 door Kotick zijn gemaakt en niet door het ontwikkelteam. Daarbij kreeg men niet voldoende support om in gesprek te gaan met de community. Het vervolg wordt sinds release bekritiseerd om de aanwezige microtransacties en de beslissing om diverse singleplayercontent die voor release beloofd werd te annuleren.

Activision Blizzard werd eerder dit jaar overgenomen door Microsoft. Deze maand werd aangekondigd dat Bobby Koticks laatste werkdag op 29 december was. Er komt geen directe vervanger van Kotick. In plaats daarvan zullen een aantal Activision Blizzard-topmensen in leidinggevende posities - waaronder Blizzard-directeur Mike Ybarra, Activision Blizzard-vicevoorzitter Thomas Tippl, King-president Tjodolf Sommestad en Activision-president van publishing Rob Kostich - verslag uitbrengen aan Matt Booty, de directeur van gamecontent en -studio's bij Microsoft.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error