Zelda-verfilming wordt volgens regisseur relatief realistisch
Wes Ball noemt het project 'gegrond en echt'
Regisseur Wes Ball noemt de aankomende live-action verfilming van The Legend of Zelda relatief "gegrond en echt" in vergelijking met de oorspronkelijke plannen die hij had.
Ball - die vooral bekend is van The Maze Runner - had in 2010 al ideeën over een mogelijke Zelda-film die geheel met motion capturing gemaakt zou worden - vergelijkbaar met de Avatar-films van James Cameron. Voor zijn aankomende film Kingdom of the Planet of the Apes is ook veel gebruikgemaakt van motion capturing.
In een interview met Polygon laat Ball nu weten dat zijn oorspronkelijke plannen voor een Zelda-film zijn gewijzigd. Daarbij is een film geheel met motion capturing gemaakt "waarschijnlijk niet meer mijn keuze". In plaats daarvan moet de film "gegrond" en "echt" aanvoelen.
Verder kan hij nog niet veel kwijt over de film. "We werken er hard aan, en we gaan iets geweldigs maken." Daarna grapt hij dat als hij er meer over vertelt, "Nintendo uit het struikgewas springt en mij meesleurt".
Nintendo kondigde vorig jaar aan dat het bedrijf samen met producent Arad - vooral bekend van de Spider-Man-films - werkt aan een Zelda-film. Sony Pictures distribueert de film wereldwijd en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto is nauw bij het project betrokken. Eerder dit jaar kondigde Nintendo ook aan dat het samen met Illumination aan een tweede Mario-animatiefilm werkt.