Zelda-filmregisseur wil er een live-action Studio Ghibli-film van maken
Nieuws

Zelda-filmregisseur wil er een live-action Studio Ghibli-film van maken

Regisseur gebruikt het werk van Hayao Miyazaki ter inspiratie

Wes Ball, de regisseur van de aankomende The Legend of Zelda-film, geeft aan er min of meer een live-action Studio Ghibli-film te van willen maken.

Dat meldt hij aan Entertainment Weekly. "Deze geweldige fantasie-adventurefilm is niet zoals The Lord of the Rings, het is iets dat op zichzelf staat. lk heb altijd gezegd dat ik graag een live-action film van Miyazaki zou willen zien. De verwondering en eigenzinnigheid die hij naar zijn films brengt zou ik graag terugzien."

Met Miyazaki refereert hij naar Hayao Miyazaki, de medeoprichter van de Japanse animatiestudio Studio Ghibli en de regisseur van Spirited Away. Het lijkt er dus op dat Ball de animatiefilms van Ghibli ziet als inspiratiebron.

Ball, die eerder de Maze Runner-films regisseerde, is in ieder geval enthousiast over het feit dat hij de Zelda-film mag regisseren. "Ik ben opgegroeid met Zelda en het is de belangrijkste IP. (...) Dus we werken heel hard aan iets speciaals. We doen dit niet alleen maar omdat we het kunnen doen. We willen er iets speciaals van maken."

Afgelopen november kondigde Nintendo aan dat er een live-action film gebaseerd op The Legend of Zelda gemaakt zou worden. De film wordt geproduceerd door Shigeru Miyamoto, de bedenker van de Zelda-franchise, in samenwerking met Hollywood-producent Avi Arad, de voormalige cco van Marvel Entertainment. De film wordt voor meer dan vijftig procent gefinancierd door Nintendo. De rest van de financiën komt op naam van Sony Pictures Entertainment, dat de film wereldwijd distribueert.

Verdere details over de Zelda-film zijn er niet. De franchise ontstond op de NES met The Legend of Zelda en afgelopen decennia zijn er verschillende uiterst succesvolle delen uitgekomen, zoals de Switch-game The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom eerder dit jaar.

Nintendo bracht eerder dit jaar samen met Illumination Entertainment de animatiefilm The Super Mario Bros. Movie uit, gebaseerd op Nintendo-mascotte Super Mario. De film was een groot succes en leverde meer dan 1,3 miljard dollar aan bioscoopopbrengsten op.

Over Zelda en Studio Ghibli gesproken: onlangs bracht een fan een video naar buiten waarin hij Zelda: Ocarina of Time in een animatiejasje vergelijkbaar met Ghibli stak. Bekijk die video hier.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!