Prince of Persia: The Lost Crown bevat 'text to speech'-dialogen
Ubisoft belooft de zinnen te vervangen
Reviewers zijn er achter gekomen dat er een personage in het aankomende Prince of Persia: The Lost Crown zit die niet door een mens is ingesproken, maar met 'text to speech' van een stem is voorzien.
Text to speech houdt in dat er een computerprogramma is gebruikt om geschreven teksten om te zetten naar een hoorbare stem. Het gaat om het personage Kalux, zo meldt IGN. Dit personage heeft maar enkele zinnen in de game.
In een statement laat Ubisoft weten dat het om een vergissing gaat. "Gedurende de ontwikkeling van een game gebruiken sommige teams tijdelijke assets, waaronder stemmen die met text to speech zijn gemaakt, tot de uiteindelijke ingesproken dialogen er zijn. De Engelse versie van deze acht zinnen zijn niet juist geïmplementeerd, maar zullen via een aankomende patch alsnog verwisseld worden."
Het is niet ongebruikelijk dat ontwikkelaars tijdelijke assets gebruiken met de intentie om die voor de release van de game nog te vervangen. Toch is deze situatie opmerkelijk: Ubisoft lijkt namelijk helemaal geen acteur voor de rol te hebben gecast, aangezien het personage niet wordt vermeld in de credits. Daarbij zitten de juiste dialogen blijkbaar niet bijgevoegd in de day one-patch, wat doet vermoeden dat Ubisoft nu op zoek is naar een acteur voor de klus.
Prince of Persia: The Lost Crown verschijnt op 18 januari 2024 voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, pc en Amazon Luna. Een demo is nu verkrijgbaar.
Bastiaan Vroegop gaf een 7,5 aan het spel in de Gamer.nl-recensie: "The Lost Crown is een prima metroidvania. Soms piekt de moeilijkheidsgraad onverwachts, wat door het lineaire karakter toch tot wat frustratie kan leiden, maar meestal zorgen de ijzersterke gevechten en het snelle platformwerk ervoor dat dit een hartstikke leuke game is."