Overtreft de remake van Zelda: Link`s Awakening het origineel? - Gameplay Update
Reviews

Overtreft de remake van Zelda: Link`s Awakening het origineel? - Gameplay Update

We hoeven niet lang te wachten op meer Zelda-plezier op de Switch, want over een paar korte maanden krijgen we de schattige remake van The Legend of Zelda: Link's Awakening voorgeschoteld. Wij gingen alvast aan de slag met de game!

Zelda: Link's Awakening verscheen oorspronkelijk meer dan 25 jaar geleden voor de Nintendo Game Boy en wordt door veel fans nog steeds gezien als een van de beste Zelda-games ooit gemaakt. De remake voor de Switch krijgt een gloednieuwe grafische stijl en laat spelers wederom naar het mysterieuze eiland Koholint reizen met Link.

Waar het speelveld van de speler in de originele game nog werd beperkt tot schermen ter grootte van het Game Boy-display om de actie te vertonen, zijn deze limieten geschrapt in de remake voor de Nintendo Switch. Het is nu mogelijk om vrij rond te lopen in de wereld, wat best even wennen kan zijn voor spelers van het origineel. Verder bevat het spel een aantal subtiele verfijningen, zoals het niet meer hoeven instellen van items op een knop en een overzichtelijkere map. De game bevat tevens een modus waarin spelers hun eigen kerkers kunnen maken.

Benieuwd naar onze eerste ervaringen? Bekijk dan de Gameplay Update hieronder. Lees ook onze E3-preview van Zelda: Links's Awakening, waarin Lucas vertelt waarom het spel het schattigste was van E3.

Watch on YouTube

Zelda: Link's Awakening komt op 20 september uit op de Nintendo Switch.

Kijk ook vorige Gameplay Updates:

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error